nog zenuwachtiger na 1e echo

A

Anoniem

Guest
hoi iedereen...

na 2 miskramen, vandaag weer me 1e echo gehad... nou moest ik vandaag ongeveer 6w2d zijn maar uit de echo bleek dat het vroeger is... er was niet veel te zien. wel 'iets'.... nou moet ik over 2 weken terug komen.

ben nu nog zenuwachtiger dat het weer mis is... en 2 weken wachten is zenuwslopend.

iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt?

veel liefs

Hey daar,

Ik kan een beetje snappen hoe je je voelt. Ik heb met  8w2d een echo gehad, en dat zag er allemaal goed uit. Nu ben ik met 11w1d bij de verloskundige geweest en die wou naar het hartje luisteren en die kon geen harttonen vinden. BALEN!!! Ik moest met twee weken terug komen (volgende week donderdag). Morgen is er nog maar 1 week van om, nog een hele week te gaan. Het zijn echt wel zenuwslopende weken, ik wordt ook wel een beetje gek van mezelf.... stel je voor dit.... stel je voor dat..... Maar niet teveel bij nadenken en hopen op een goed uitkomst. Ik zal in elk geval voor je duimen!!

Natasja

hoi hoi!

het hoeft niks te betekenen hoor...
ik ben in totaal ook bijna een week terug gezet in tijd.
was er wel al hartactiviteit te zien? of was het daar nu nog te vroeg voor?

sterkte met afwachten... de tijd zal langzaam voorbij gaan.. maar het wordt echt een keer 2 weken later!

Hoi hoi,

Momenteel zit ik in hetzelfde schuitje..
Dinsdag heb ik een echo gehad. Ik dacht dat ik 5 weken en 5 dagen zwanger was. De gyn zei dat dat in elk geval niet het geval was.Hooguit 5 weken, Er was wel een vruchtzakje te zien, maar ze wist niet of het allemaal wel goed zat. BAH!! Ik moet vandaag over twee weken weer komen..

Ik heb nog geen miskraam meegemaakt net als jij, dus ik kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend is.. Ik vind de onzekerheid nu ook al verschrikkelijk!! Ik heb vandaag wel met mezelf afgesproken dat ik het even los laat, want ik maak mezelf helemaal gek en dat komt ook niets of niemand ten goede..
Veel sterkte ermee..

Groetjes Mickey

De eerste keer bij de VK dacht ik rond de 11-13 weken zwanger te zijn , zij kon geen hartactiviteit horen dus ik mocht zo snel als mogelijk voor de echo, duurde 1 week. Slopend was die week!

Toen ik voor mijn eerste echo ging dacht ik 12/14 weken zwanger te zijn ... Maar het vruchtje  bleek toen 8 weken te zijn. Dat was behoorlijk schikken! het duurde ook zo lang (in mijn ogen  10 minuten, werkelijkheid minder dan 2)  voordat ze hart activiteit vond...
Maar gelukkig het hartje klopte goed.
Ik mocht toen wel 4 weken later opnieuw voor een nieuwe termijn echo.

Nu ben ik 25 weken zwanger en gaat alles goed, onderzoeken wijzen geen bijzonderheden uit.

Ik had die  keer dus een extreem lange cyclus... En die keer daarvoor een extreem korte...

Iedereen een hele fijne zwangerschap toegewenst!

He wat naar toch weer. Ik snap heel goed dat je hier bang van wordt hoor. Zou ik ook zijn. Gelukkig ken ik ook veel verhalen van gelijke situaties waar het prima in orde bleek! Hopenlijk is dat bij jou ook zo!

gr.Ing

He wat naar toch weer. Ik snap heel goed dat je hier bang van wordt hoor. Zou ik ook zijn. Gelukkig ken ik ook veel verhalen van gelijke situaties waar het prima in orde bleek! Hopenlijk is dat bij jou ook zo!

gr.Ing

Hallo,

Ik snap je onzekerheid en angst. Vooral na een miskraam (of twee). Toch denk ik dat het gewoon te vroeg is geweest voor een echo. Rond die tijd kunnen ze bijna nog niets zien en gaan veel vrouwen met angst en spanning naar huis om vervolgens na twee weken positief nieuws te krijgen. Bij ons in de stad doen ze daarom geen echo's voor 9 weken, ook niet als je een miskraam hebt gehad. Maar misschien was jij bij de gynecoloog?
Ja, de tijd tot 9 weken duurt voor je gevoel heel lang, maar alles beter dan met zulk nieuws twee weken in spanning te zitten terwijl alles waarschijnlijk gewoon goed is.
Dus ik denk dat het gewoon te vroeg is, maar goed.... dat helpt jou niet om te ontspannen. Maar misschien helpt het als je weet dat je kans op hartslag de volgende keer 90% groter is dat die van de afgelopen  keer, vooral als je iets korter bent dan je zelf denkt. Heb vertrouwen, ik denk dat het goed komt.

Liefs  

Terug
Bovenaan