Nog zo onwerkelijk, maar stel me maar vast voor!

Hey meiden,
hoe gaat het met jullie allemaal? Ik zal me maar even voorstellen.
Ik ben Merel, bijna 27, woon in Groenlo  en zwanger van de 3de. Ik weet het net sinds vanmiddag pas en het voelt zo raar! Het is namelijk nog maar ontzettend kort geleden dat ik nog regelmatig op het maart 2008 forum kwam!!!!
Ik zat eigenlijk te wachten op m'n volgende ongesteldheid zodat ik een spiraaltje kon laten zetten, maar goed, te laat...
Ik heb al 2 dochters (een van bijna 3 en een van 5 maand) en dit kindje is ondanks de grote verassing wel SUPER welkom. Alleen... Ik heb geen idee hoe lang ik zwanger ben?! Ik zou ècht niet weten wanneer het gebeurd kan zijn, stom hè... Ik heb vorige week wel een bloeding gehad dus misschien innestelings bloeding en dan ga ik uit van  uitgerekend in april, maar het kan dus zijn dat ik binnenkort een forumpje (of twee) moet verplaatsen... :D
In ieder geval, iedereen van harte gefeliciteerd, en dat we allemaal maar een goede zwangerschap mogen hebben!!

Hey Merel,

Dit is té raar! Ik kom van het februari forum 2008 maar mijn zoontje is van Maart (was wat te laat!) ... wat denk je? Ook opnieuw zwanger....! Ik was wel aan de pil maar dat heeft blijkbaar weinig effect gehad!
Tjeesus, jij dus ook zo snel weer!
Ik heb een zoontje van nu dus 5 maanden, Romijn en nummero 2 onderweg dus!
Ook geen idee hoelang ik zwanger ben, krijg morgen een echo. Vind het superspannend. Hoe voel jij je fysiek?

Voor alle andere meiden, even voorstellen: Ik ben Stans, 25 jaar en nu dus in verwachting van de tweede... Ben nog steeds een beetje aan het wennen!
Jullie allemaal heel erg gefeliciteerd!
Ik hoop dat we elkaar lekker door de negen maanden heen kunnen kletsen!

Liefs, Stans

Hallo Dames,

Ik breek ook even in. Mijn naam is Natasja en ik ben 32 jaar. Ik kom uit het noorden van het land. Ik heb een zoontje van 6 jaar (die word in december 7) Volgens de artsen in het ziekenhuis zouden wij nooit meer op de normale manier zwanger raken, en zijn we doorgestuurd naar groningen voor IVF ICSI. Dat is voor ons op niks uitgedraait. Nu zijn we 4 maanden geleden verhuisd en voor de verhuizing heb ik een heleboel dingen weggedaan, waaronder ook de box, maxicosi en nog wat van dat spul. Nu ben ik er een paar weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben????? Ik ben er echt hartstikke blij mee, maar het was wel een klein beetje schrikken als je er niet meer op rekend. Wanneer ik uitgerekend ben dat weet ik niet, ik heb echt geen idee. Ik denk zelf eind maart of begin april. Donderdag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige en volgendeweek woensdag krijg ik een echo voor termijnbepaling. Eerst maar even zien of alles goed is en dan maar weer verder kijken.Wanneer hebben jullie je eerste echo?

Groetjes Natasja

Ps; SUPERGEFELICITEERD met jullie zwangerschappen

Hoihoi,
@ Stans: haha, ik ben dus gelukkig niet de enige! Van één naar twee kindjes vond ik erg goed te doen, maar mijn oudste was dan ook al 2,5 toen de jongste geboren werd. Nu zit ik straks met een baby, een dreumes en een kleuter. Zal best pittig worden. Ook over deze zwangerschap maak ik me geen illusies. Ik ben nauwelijks opggeknapt van de vorige, geef volledige borstvoeding en mijn vorige twee zwangerschappen waren vooral de eerste maanden best zwaar! Maar goed, ik gá ervoor (sta er het gros van de tijd alleen voor) en we zien wel waar het heen gaat! Ondanks alles èn het onverwachte ben ik stiekum best wel héél blij en gelukkig dat me dit gegeven is. Ik zie om me heen genoeg mensen bij wie het veel tijd en verdriet kost en dat vind ik heel rot, daarom tel ik juist mijn zegeningen!
@ Natas: Al is het zo onverwacht, wat moet het heerlijk zijn om na zo'n lange weg en veel verlangen nou eindelijk weer zwanger te mogen zijn! Ik hoop voor je dat het je alles brengt wat je je er van voorsteld!

Ik heb vanmidag de verloskundige gebeld, ik kan pas over 2 weken terecht, op 28 augustus. Dan zal ik waarschijnlijk pas een doorverwijzing krijgen voor de echo, dus eer ik weet hoe ver ik ben, zijn we een maand verder! Aan m'n kwaaltjes te voelen (misselijk, koude voeten) schat ik het nu zo'n week of 8, maar eerlijk, heb géén idee! Bij de vorige zwangerschappen wist ik het meteen met 4 weken al, dit is eigenlijk ook wel lekker zo, een maandje eraf snoepen zonder dat je er erg in hebt!

Hey meiden,

Gefeliciteerd!!!
Jeetje wat super goed dat je zwanger bent!
Dat moet inderdaad wel heel erg wennen zijn, maar ook zo bijzonder!
Voor ons alledrie een beetje onwerkelijk dus!
Vandaag echo gehad, ben nog maar 7 weken maar het hartje klopt... oehhhh fijn gevoel!
Mijn zoontje is trouwens van 1 maart!
Tja, dat zal me wat zijn met die drie van jou. Dapper hoe je erin staat, want dat zal zeker heel heftig zijn zeker als je er veel alleen voor staat.
Net als jij ben ik ook totaal niet bijgetrokken van de vorige zwangerschap, ik gaf ook volledig borstvoeding, net een paar weken mee gestopt omdat mijn gewicht heel heftig terugliep en daarmee ook de melk.
En net als jij ook de vorige zwangerschap de eerste maanden als best heftig bleefd. Moe en misselijk...!
Nu ben ik ook behoorlijk duizelig (bloedarmoede, lage bloedruk etc) maar goed, het mag de pret niet drukken. Het idee aan twee van die moppies straks is super!
Ik vind het alleen best heftig om mijn baan op te zeggen, ik moet drie uur per dag reizen voor mijn werk en heel veel op mijn benen staan (ik geef les) en dat ga ik gewoon niet trekken. Daarnaast werk ik nog freelance en dat kan ik tenminste zelf een beetje indelen. Ik wil nu ook graag lekker bij Romijntje zijn en ondanks dat deze zwangerschap misschien wat zwaarder gaat zijn, er toch heel erg van genieten! Werken jullie nog? En hoe bevalt het werken of thuis zijn bij de kleintjes?

Liefs, Stans

Tja, dat werken word een probleem... :D Ik heb toen ik vorig jaar verhuisde mijn baan opgezegd met de bedoeling om hier nieuw werk te vinden. Maar goed, zwanger, dus je word nergens aangenomen. Ik was nu dus eigenlijk net weer supergemotiveerd een reïntegratie traject in gestapt en had zo'n zin om weer aan het werk te gaan!! Maar dat word dus nòg een jaartje uitstellen... :s
Aan de andere kant merk ik wel dat ik er steeds meer van geniet om gewoon thuis te zijn met de kindjes. Ik kan lekker mijn eigen ding doen en mijn kinderen bijbrengen wat ik belangrijk vind. Ik merk ook dat de jongste zich veel meer aan mij hecht dan de oudste (die toch met 14 weken al 3 middagen naar het kdv ging). De oudste gaat 2 halve dagen naar de speelzaal en nog een uurtje gymen in de week dus afentoe heb ik wel even "vrij". Eigenlijk geniet ik zo ook wel even en dat werken... ach, dat komt wel weer. Denk dat ik daar minder aan mis dan aan de kids als ik die vaak weg zou moeten brengen!!

hoi iedereen,

Ik heb ook twee kinderen, twee jongens, de oudste wordt 6 en gaat naar groep 3, en de jongste is 2.5 die wordt in januari 3, dus weer mooi drie jaar tussen als het allemaal goed gaat ... dit vind ik zo heel relaxt, want de oudste is gewoon heel de dag op school onder de pannen en de jongste gaat nu 2 en in januari 3 dagdelen naar de peuterspeelzaal, dat zijn alvast drie dagdelen dat ik straks lekker alleen kan genieten van het babytje. Zelf sta ik ook nog twee dagen voor een kleuterklas opo het speciaal onderwijs, een heel leuke baan die ik zomaar niet opgeef en heel mooi te combineren vat met het moederschap, de kindjes gaan twee dagen per week naar een oppasmoeder, die ze brengt en ophaalt van school. Ik moet eerlijk zeggen dat we er eigenlijk niet zelf voor gekozen hebben om langere tijd tussen te laten, voor de tweede zijn we ruim een jaar bezig geweest en nu heb ik drie miskramen achter de rug, maar achteraf is het wel zo makkelijk, je hebt gewoon ruim tijd voor jezelf, ik heb nooit het idee gehad dat ik overrompeld werd en dat zal nu niet anders zijn ... alleen in de vakanties merk ik hoe druk het kan zijn en dan ben ik ook weer heel blij als school weer begint.

( iemand vroeg wanneer de miskramen waren, dat was 10, 6 en 7 weken, de eerste werd een curretage, dus we zijn nog niet in de safetyzone, dat hou ik toch in mijn achterhoofd, maar dat belet me niet gewoon lekker te genieten van het fijt dat ik zwanger ben )

groetjes
Ans

Terug
Bovenaan