nog zo onwerkelijk

Hallo zwangere dames,

Sinds de dag dat ik weet dat ik zwanger ben, gaat voor mijn gevoel de tijd opeens heel langzaam. Het resultaat van een positieve test, roept vanallerlei emoties op, zowel positieve als negatieve. Vanaf dat moment besef je dat er vanalles in je leven gaat veranderen. Maar besef je het wel? Mijn lichaam krijgt vanallerlei kleine kwaaltjes, en das zeker niet erg,op zich mooi dat ik ze kan voelen(jammer voor mijn vriend want voor hem is het nog veel onwerkelijker). Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik uit zo'n testje wel weet dat ik zwanger ben, maar het voelt nog zo onwezenlijk. Ik kijk dan ook heel erg uit om met 11/12wk (want rond die tijd blijkt dat normaal te zijn) naar de verloskundige te gaan, het wordt dan wat concreter, echter en dan ben je de kwetsbare tijd bijna voorbij. Kleine zorgjes ook of alles goed groeit en het fantasieen over het hoe en wat in de buik en het bebietje. Het is niet dat ik me nu zo ontzettende zorgen maak, maar ik merk wel dat ik word overladen met vanallerlei gedachtes en gevoelens, zal wel erbij horen??? Wie herkent dit???

Gr Anke2 (6wk)
 
Hoi Anke,

Gefeliciteerd hoor met je zwangerschap, ik ben nu 34 wk zwanger en ik zou wel alvast een afspraak maken bij de vk (heb ik wel gedaan) zo voelt het al wat echter, bij mij gingen die eerste weken ook zo langzaam maar vanaf de eerste afspraak is de tijd gevlogen tot nu toe, maar dat komt denk ik omdat het voor mij nu niet snel genoeg kan gaan.

Veel plezier et je zwangerschap in elk geval, geniet er van.
Groetjes Angela
 
Hoi Anke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb bij 10 weken een echo gehad en toen nog was het onwerkelijk. Pas toen ik bij ca. 17 weken wat ging voelen werd het meer reeel en (nu ook 34 weken zwanger) wordt het pas veel meer werkelijk. Ik heb die 8 maanden echt nodig gehad om te wennen gelukkig heeft de natuur erin voorzien.
 
Gefeliciteerd! Ik denk dat iedereen het in het begin (te) langzaam vindt gaan. Maar opeens ben je toch een heleboel weken verder, echt waar. En wat Liesbeth zegt klopt: je hebt deze eerste periode ook wel nodig om echt aan het idee te wennen. Geniet er maar van!
 
hoi anke2

ook gefeliciteerd van mij!
ik zou ook al vast een vk gaan bellen. dat had ik ook met ongeveer 7 wk gedaan.
en die zorgen zijn normaal hoor, en meestal hou je die je hele zw.schap wel. maar dan telkens andere zorgen, omdat je steeds zeg maar in een nieuw en ander stadium komt...
maar geniet maar van je zw.schap!
liefs van sandy (21wk)
 
Ik heb met 6 weken de vk al gebeld en kon toen ook gelijk komen. Ik ben nu 14 weken, heb intussen al een echo gehad. Maar om heel eerlijk te zijn is het nog steeds erg onwerkelijk en zoals je al zegt, de tijd lijkt te kruipen. Het is nu aftellen tot we op vakantie gaan want als we terug komen ben ik 20 weken, dus op de helft. Zo probeer ik de tijd maar een beetje vooruit te kijken. Veel succes met je zwangerschap en geniet er van!
 
Ik zit net in hetzelfde schuitje. Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben van een vierde. Ik ga straks bellen naar de gyné, omdat we toch wel een paar weken moeten wachten voordat er een plaatsje is. Dat worden lange weken. Ik had dit ook bij mijn vorige zwangerschappen, je begint het pas echt te beseffen als je beweging voelt. Zaaaaaaaaaaaaaaalig, die kriebeltjes en blubjes en stampjes.
Geniet er maar van want die negen maanden vliegen om en dan is het gedaan.
Groetjes cindy en c °
 
Terug
Bovenaan