nogal voorzichtig met eten.. en jullie??

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ff een vraagje over eten! Ik ben nogal huiverig met bepaalde etenswaren. Dit komt voornamelijk doordat mijn neefje van 1,5 behoorlijk allergisch reageerde op tomaat. En omdat ik ook tegen bepaalde soorten niet kan wordt dat gevoel best wel versterkt. Mijn vriend heeft ook nog eens last van eczeem.

Ik heb Jennifer daarom ook nog geen tomaat gegeven. Mijn eigen gevoel zei dat ik daar nog ff mee moest wachten tot ze 1 jaar is ofzo...
Ook geef ik haar geen gekruid eten en ook geen aardbeien..

Als jullie kinderen 1 jaar zijn, gaan jullie dan meer experimenteren met eten geven of eten ze al volledig mee met de pot????? Daar was ik ff benieuwd naar.

Thanx Gr. Ilone (mama van Jennifer 11-07-2007)

hoi ilona,

ik geef samir ook geen lamsvlees en kiwi,
aangezien ik daar ook niet tegen kan.
hij krijgt nu nog gewoon potjes of gewoon spinazi of rode kool.
als je echt onzeker ben moet je nog bij potjes blijven voor alle zekerheid.

groetjes saloua

Hoi,

Ik heb Birgit met 3 maanden laten testen bij de homeopaat, omdat ik koemelkallergie vermoedde, en dat klopte dus samen met nog een hele waslijst aan producten! (oa uien, peper, banaan, kersen, chocola, spinazie, varkensvlees etc etc) Die mocht ik dus niet meer eten (BV)

Zeker als je zelf ook allergisch bent zou ik idd voorzichtig zijn. Birgit is inmiddels over een boel heengegroeid, als ze 1 is ga ik haar weer laten testen, ik hoop dat ze dan bijna overal overheen gegroeid zal zijn... ik eet eigenlijk al bijna alles weer, ik ben wel voorzichtig, geen hele glazen melk en geen pepers etc. En natuurlijk pas ik op met wat ik haar geef. Het gaat eigenlijk heel goed!

Je kan als je kindje 1 is t eens voorcihtig gaan proberen, maar dan met 1 product tegelijk zodat je ook weet waar een eventuele reactie aan ligt.

succes! Evelien

Ja zo had ik het ook een beetje in gedachten!

alles 1 voor 1 uit proberen. Misschien heeft ze er helemaal geen last van, maar voor die kleintjes ben je zo voorzichtig he!!
Eet die van jou voor de rest met de pot mee. Ik kook eigenlijk voor Jennifer apart en dan voor de hele week...

Gr. Ilone

Birgit eet uit een potje :S
Ze is niet zo'n makkelijke eter, behalve als het naar chocola of banaan smaakt (mag ze weer) het gaat steeds beter en ik wil idd vanaf dat ze 1jr is haar meelaten eten met de pot. Ik heb alles geprobeerd en dat eindigde meestal in de kliko, dus ik ben allang blij dat ik nu wat heb gevonden (bonbebe of zonatura) wat ze lekker vind!

Het blijft proberen, ik maak me er maar niet meer te druk om, het komt allemaal vanzelf!

Evelien

Je hebt gelijk hoor!!! Ik ken er meer...geen probleem toch wat je zegt het komt vanzelf wel. Er zijn genoeg andere zaken waar je je druk om maakt.

Bij mij is het dan weer lastig als we weg gaan, want Jennifer wil dan geen potje..:-(..
Zo is er altijd wel wat...hihi....

gr. Ilone

Terug
Bovenaan