Nogmaals 1e keer afkolven

Hallo mama van Mara en natuurlijk ook anderen,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik wil gewoon bv via de fles gaan geven en niet overstappen op kv omdat bv toch het beste is en zolang het lukt en goed gaat dan wil ik het proberen vol te houden.

Is het ook zo dat Evy nu een beter ritme krijgt als ze bv via de fles krijgt, want vooral eind van de middag en 's avonds (ongeveer om 16:00, 18:00, 20:00 en 22:00) is het om de 2 uur voeden bij haar. Ik voed op verzoek. Erg vermoeiend en je komt aan niets meer toe en een keer vroeg naar mijn bed gaan om bij te slapen is er dus ook niet bij op deze manier. Misschien heb jij of andere mensen nog ideeen.

Groetjes Kriek
 
Hallo Kriek,

Ik kolf 's ochtends altijd een volle fles, omdat ik dan erg veel melk heb. In de loop van de dag loopt dat terug. Die fles van de ochtend verdeel ik over de dag of geef ik 's avonds, want onze jongen wil ook het liefst de hele avond drinken. Het schijnt wel een keer over te gaan, hij is nu 12 weken. Ik heb me er bij neergelegd en zit vaak het grootste deel van de avond op de bank te voeden met een boek of de tv aan. Het scheelt wel als ik er een flesje achteraan geef, maar dan komt hij toch echt sneller dan overdag voor een volgende voeding.

Ik hoop dat er wat aan hebt. Succes!
 
Hoi kriek,

Door een flesje te geven wil het zeker niet zeggen dat evy regelmatiger komt hoor. Vaak is het in de avond inderdaad vaak voeden. (Zeker als je op verzoek voed.)

Misschien heeft ze wel veel zuigbehoefte ipv echt honger?

Ik heb eigelijk nooit op verzoek gevoed. Ze kreeg om de drie uur en dan sliep ze in de tussen tjid dus huilde ze niet. Wnat dat is het vaak als ze huilen leg je aan. en als het dan zuigbehoefte is kan je misschien een keer een speentje proberen.

Je kan niet gewoon naar bed gaan en vragen of je man/vriend de kleine brengt of lekker samen liggend drinken en dommelen?

En anders is een flesje bv een goede oplossing.

Succes

Hoi Jo,
Vaak komen ze na de fles sneller omdat het veel makkelijker drinkt dan uit de borst. Dus is hij eerder vol en verzadigt maar toch is de zuigbehoefte dan nog aanwezig. Door het krachtige zuigen krijgt hij aan de borst misschien meer vette melk die verzadigt en met de fles minder.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hai Kriek,
gefeliciteerd met je dochtertje.
De regelmaat komt vanzelf hoor! In het begin vond ik het ook erg vermoeiend, maar je kunt je er het beste zo min mogelijk tegen verzetten, dan valt het het minst zwaar. Ik zat toen mijn dochtertje 3-4 weken was no op 9 voedingen per 24 uur. Bij 11 weken dronk ze nog maar 5 keer per 24 uur. Dus veel geduld...
Succes met kolven (je borstvoeding blijft het beste op peil door haar uit de borst te laten drinken, dat schrijft Joyce volgens mij ook).
Carla.
 
Terug
Bovenaan