Nogmaals dokter bellen of nog even aanzien?

<p>Zondagnacht, van 19-20 mei, heeft mijn dochtertje overgegeven, wellicht door buikgriep. Een dag en nacht later  bleef dit aanhouden en had ze ook nog geen stoelgang (zelfs geen diarree) kunnen maken. Dokter gebeld en als ze voldoende dronk kón ze niet uitdrogen.</p><p>21e hebben we via onze huisarts een doorverwijzing naar de spoeddienst gehad, omdat onze dochter maar pijn bleef hebben (“Pijn in buikje!!”) en daar ze bleef braken na 24u nog zonder stoelgang, dacht hij aan verstopping of mogelijk een knik in de darmpjes, wat wel eens kon voorkomen bij kleine kindjes.</p><p>Na enkele uren toch gerustgesteld. Geen appendicitis, want geen koorts. Op de foto’s en echo was enkel een stop onderaan te zien en dit kon dus al de oorzaak zijn dat dl geen kaka deed en daarom dus braakte.  Ze hebben dan een lavementje gezet wat dus pas na 4(!) uur werkte. Ook enkel maar diarree, maar volgens de arts moest ze dus ook bolletjes uitduwen, die dus niet kwamen. Ter aanvulling ook Forlax, waarvan ze dus 1–2 zakjes moet innemen om kaka weker te maken.</p><p>Nu zijn we bijna 4 dagen verder, nog steeds geen enkele vorm van stoelgang! Wel al 3 avonden op rij dat ze haar namiddag/avondeten terug opgeeft, het blijft wel bij 1x. Maar ze at al vrij weinig... De rest van de dag bestaat uit slapen en jammeren gans de voormiddag. Namiddag spelen en leek ze de oude, alsof er niks aan de hand is/was! Tot dus al 3 avonden tussen 21-22u, terug misselijk en overgeven.</p><p>Mijn gevoel zegt: morgenvroeg bellen, al is het weekend. Dat overgeven moet stoppen en ze moet toch ééns kaka doen?! Volgens mij maakt Forlax de stoelgang die er nog zit niet weker, enkel die die bovenop de stop komt?? En net die stop duwt dl er niet uit! Dus het hoopt zich op...</p><p>Rondom mij hoor ik: wacht nog enkele dagen, laat medicatie eerst inwerken en heb nu eens geduld. Niet overhaast terugbellen en mama is weer overbezorgd! Plus volgens iedereen kán ze niet verstopt zitten omdat dl de laatste 3-4 dagen zo weinig heeft gegeten dat ze maar weinig kaka kan hebben gemaakt!</p><p>Zouden jullie nog 1 dag aankijken? Ik wil dl niet nog langer doen afzien, maar ook geen ruzie hebben met papa als er inderdaad niks ernstigs blijkt te zijn...</p>
 
Ter aanvulling, we hebben dl waar mogelijk altijd water laten drinken en ze drinkt nog aan de borst. Die borstmelk en water houdt ze ook als enige echt binnen deze periode.
verder at ze enkel witte boterham, banaan en een beetje bouillonsoep, enkele stukjes kip die ze uiteindelijk ook heeft opgegeven...
Ze is 2j9maand en heeft geen allergieën, verder ook nooit problemen gehad met stoelgang of obstipatie. 
 
Gewoon bellen! En op consult gaan, volg je gevoel hierin. Vervang zo en zo de witre boterham en bananen stopt! Denk eerder aan pruimen mousse, roosvice laxo ( betere drogist) vezels en voldoende drinken.
Zoals ik dit lees had ik gisteren al bij dokter gezeten.
 
 
Gewoon bellen! En op consult gaan, volg je gevoel hierin. Vervang zo en zo de witre boterham en bananen stopt! Denk eerder aan pruimen mousse, roosvice laxo ( betere drogist) vezels en voldoende drinken.
Zoals ik dit lees had ik gisteren al bij dokter gezeten.
 
 
Ik zou ook bellen en aangeven dat ik wil dat het kind nogmaals goed onderzocht word en dat je bezorgd bent! 
Idd vezelrijke voeding aanbieden.
Succes en beterschap voor de kleine ?
 
De diarree die ze gehad heeft kan overloop diarree zijn. Dat wilt zeggen dat er een verstopping zit maar de diarree erlangs kan. 
Ik zou gewoon gaan, ik werk in de zorg. En als dit bij een van de oudere zou zijn geweest had ik allang de arts gebeld. 
Succes!
 
Terug
Bovenaan