Nogsteeds flessen steriliseren?

Vorige week een klein ongelukje gehad met de flessen sterilisator. Had hem in de combimagnetron laten staan en toen de oven aangezet. Ik kan je vertellen, dat is geen goed idee. Normaal steriliseerde ik de fles nog ongeveer 1x per week. Doen jullie dit ook nog? Moet ik nog een nieuwe kopen of de fles gewoon goed afwassen? Mijn dochter is nu 16 maanden en drinkt 's ochtends en 's avonds nog melk uit haar fles met speen.

Hoi !

Billy is van 28 nov. en drinkt ook 's ochtends en 's avonds een melkfles. Steriliseren doe ik al heel lang niet meer... Ik weet niet eens meer wanneer ik ben opgehouden...
Ik was de flessen en spenen gewoon goed. Na gebruik meteen even omspoelen dan is t afwassen een eitje! Soms gaan ze mee de vaatwasser in.
Mocht je ze echt steriel willen hebben kun je ze altijd even in een pannetje koken!

groetjes,Priscilla

steriliseren, hihi, wat is dat?? Ik heb het zelfs nooit gedaan. Ik haal de speen los van de ring en spoel het uit met heet water.
Ik denk dat je kindje veel meer bacteriën binnenkrijgt via de vingers in de mond en speelgoedjes die over de vloer slingeren en waar dan lekker op gekouwd wordt.
Ik zou als ik jou was inderdaad geen nieuwe kopen hoor, zonde van het geld!
En zoiets zou ook een actie van mij kunnen zijn zeg... was het een grote ravage?

Elke

Bij ons gaan de flessen al vanaf het begin in de vaatwasser. In de babytijd nog wel om de dag in een pan uitkoken, maar of dit nou zinnig was...

En idd wat al gezegd is, op de grond, met speelgoed zitten idd meer bacterien dan van de fles

Steriliseren hoeft echt niet meer, wees blij. Hij kruipt ook over de grond en stopt weleens wat in zijn mond, dus het kan allemaal. Vanaf het kruipen is steriliseren niet meer nodig, zegt de lactatiekundige. De speen 1 keer in de maand uitkoken is niet verkeerd.

Terug
Bovenaan