Nood!Probleem met werk bijna 30 weken zwanger! HELP!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ben nu 28 weken zwanger en ga mijn 29ste week in.
Ik werk als cassiere en achter sommige kassa's is het voor mij al lastig om achter te zitten.
Nu zijn er ook al meerdere voorvalletjes gevallen.
Voorbeeld.

Afgelopen zaterdag moest ik werken van 9 tot 1.
Was al verrot toen ik er aan kwam maar eenmaal pauze gehad ging het weer.
Toch werd ik rond half 12 echt niet lekker, warm en koud en soort misselijk niet wetend hoe je moet zitten. Kortom ik moest even wat hebben.
Al gauw was het rustig waarop ik mijn kassa sloot en tegen twee collega's zei dat ik ff naar boven liep om een snoepje te halen anders ging ik neer.
Op dat moment waren er 5 kassa's open waarvan er 2 mensen werk hadden!
Ik ben totaal geen twee minuten weg geweest en ik stond bij mijn kassa en kreeg gelijk een preek van mijn hoofdcassiere.
Dat ik niet zomaar weg kon, dat ik haar had moeten bellen of ik aub wat even mocht halen en dat ik niet tegen andere collega's moest zeggen als ik even naar boven ging.
Dus ik zei ja sorry maar ik was echt niet lekker ik zeg ik moest gewoon even wat eten! Ja zegt ze maar er was een cassiere haar bak (geldlade) aan het tellen en die zou gaan beginnen en die wist een soort niet waar ze moest gaan zitten( beetje raar want die kwam om 12 uur en de cassieres gingen om 1 uur naar huis en zouden er andere komen)
Kortom als ik me niet lekker voel moet ik eerst bellen of ik aub weg mag..

Zij is weggegaan en ik zat jankend achter de kassa.
Toen ik thuis was heb ik mijn vriend gebeld helemaal over mijn toeren, die was in alle staten want er zijn al meer dingen voorgevallen.

Nu heb ik mijn rooster gekregen voor volgende week (week 25) en daar staat totaal 30 uur op! dagen van 08.00   tot 18.00 uur! of 09.00 tot 18.00 uur
Nou dat red ik dus niet. als je 3 uur kassa zit met je benen naar beneden heb ik echt pijn in mijn benen als ik dan eindelijk mag lopen!

Hoe zouden jullie dit aan pakken?! Ik wil graag halve dagen gaan werken ook omdat ik over kleine 3 weken ga trouwen en over 6 weken met verlof ga!
Zou ik het kunnen zeggen?!

hoi hoi,

Ja hoor?!? WAT EEN TRUT ZEG!!  dit moet je aangeven bij je verloskundige.
Met een beetje geluk kan die aangeven dat je halve dagen moet gaan werken.
En ik zou gewoon mijn mond open doen!
jouw lichaam!
Veel sterkte!!

kus Wendy (moeder van Mexx 10 maanden en 4 weekjes zwanger van nummer 2)

HOI

Ik zou zeggen: schijt aan iedereen!!!denk aan jezelf en dan vooral aan de baby!!
Ik ben nu 37 wkn zwanger en krijg volgende week een keizersnee. Ik werk in de kinderopvang. Met 29 weken kon ik gewoon niet meer...ik kon niet tillen e.d. en werkte 9 uur op een dag. In overleg met de gyna en fysiotherapeut ben ik 1 dag in de ziektewet gegaan. Je zou er idd ook voor kunnen kiezen om halve dagen in de ziektewet te gaan. Probeer sterk in je schoenen te staan over wat je echt wilt...anders nemen ze het niet serieus. Succes ermee

Groeten Kirsten

Hai

Ik heb me vandaag ziek gemeld, het ging helemaal niet.
Pijn in mijn rug, mijn maag die erg zeer doet met name snachts. Ookkramp met name in mijn linkerbeen om gek van te worden. Gister een warm bad genomen want ik kwam jankend naar beneden omdat ik van de pijn niet meer wist hoe ik moest liggen.

Ben oververmoeid en ga morgen (een week eerder) naar de vk want ik heb echt geen energie.

Momenteel zit ik bij mijn moeder en familie in huis.Vanmiddag is me moeder vroeg klaar en gaat dan naar mijn huis om de was te strijken, die ligt er al twee weken maar ik zou neit weten wanneer ik dat moet doen, ben helemaal uitgeput.
Vandaag lekker op bed liggen.
Op mijn linkerzij gaat al niet en mijn rug is vaak nog het beste, nadeel is dan dat ik last van mijn maag krijg omdat ie natuurlijk (gelukkig) zo goed groeit.

Hallo iedereen,

Van het weekend moest ik zaterdag overdag werken. Ik werk in de zorg voor verstandelijk gehandicapten. Om 15.00 uur ben ik naar huis gegaan, omdat ik zo moe was van de zwangerschap, buikpijn, rugpijn. Toen thuis meteen op bed gaan liggen. Zondag kon ik wel weer werken. Vandaag heb ik uitgeslapen tot 10.00 uur en heb het idee dat ik weer wat fitter wordt. Als je het gewoon niet trekt dan moet je dat aangeven aan je werkgever. Des te eerder je weer fitter wordt. Ik heb het geluk dat ik nu een paar dagen vrij ben, zodat ik rustig aan kan doen. Dus luister echt naar je lichaam.

Groetjes Ilsje
30 wkn zwanger

he neo

ik kan alleen maar zeggen dat ik het niet normaal vind hoe je werd behandeld.
ik ben zelf hoofdkassa en probeer zwanger te worden.
ik vind dat je zo niet met personeel moet omgaan.
ik zou je aanraden om een gesprek aan te vragen met de bedrijfsleider aan hoofdkassa samen en uitleggen hoe de situatie is en dat het absolut niet mogelijk is om hele dagen aan de kassa te zitten,en dat je afwisselend werk wilt doen.
mocht het niet helpen dan ga je gewoon halve dagenw erken of de ziektewet in.
je moet aan je zelf denken en aan je kindje...

succes ermee

xx

Terug
Bovenaan