Noodgedwongen stoppen met de bv.

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik lees hier zelf veel mee, maar schrijf niet echt veel.
Even mijn situatie uitleggen: ik heb een prachtige zoon van 7 maanden die ik al die tijd bv (en na 6 maanden met bijvoeding) heb gegeven.
Ik heb de ziekte van Crohn en op dit moment een opvlamming.
Mijn darmen zijn nu zo erg ontstoken dat ik al een week in het ziekenhuis heb gelegen met een stootkuur prednison en nu moet ik het thuis in tabletvorm gaan slikken.
Omdat de prednison niet goed is voor mijn zoontje moet ik nu binnen 3 weken met de bv gestopt zijn.
Ik heb hier behoorlijk wat tranen om gelaten. Het is toch iets heel intiems wat beëindigd wordt.
Maar goed, mijn zoontje heeft natuurlijk veel meer aan een moeder die gezond is.

Ik ben nu samen met een lactatiekundige bezig met afbouwen (moet sneller dan normaal).
Maar we hebben een groot probleem: mijn zoontje is een flesweigeraar 1e klasse.
En hij komt nog best vaak voor een voeding.

Nu ben ik bezig om de voeding van 11 uur 's ochtends door pap te vervangen. Als dit een paar dagen goed gaat, wordt de voeding van 15 uur vervangen door iets anders.

Hoe doen jullie dat?
Wat geven jullie in de plaats van de bv?
Fv gaat er bij Wout niet in.

xx Nicole

Hoi

Dat is heel vervelend voor je... Maar een vraagje weigert hij ook diksap/water/bv uit fles te drinken of alleen kv? Zo ja, kun je een tuitbeker (ook in antilekvorm te koop)  proberen, mijn zoon van 6 maanden kan het bijna zelfstandig nu (maak je het net ff spannerder).. Zo nee, dan kan hij evt een allegie hebben van kv, mijn zoon weigert de kv fles en ben nu net achter (gisteren bevestigd) dat hij koemelkallegie heeft (ik geef normaal ook bv) en daarom hem weigerde.....

grt suuz mv joshua 8-2-07

Die van mij weigerde de hypo-allergene, maar lustte daarna wel de standaard. Het kan dus ook aan de smaak liggen.

idd kan ook aan smaak liggen, dat heb ik eerst ook geprobeerd andere merken te geven (wordt wel duur al die soorten gaan proberen).. en verschillende spenen en flessen geprobeerd. Joshua dronk wel meteen (maakte niet uit wat voor speen of fles) de Friso intensief hyper-allegeen melk (speciaal voor koemelkallegie) en zonder ziek te worden... Maar die is helemaal duur...

grt suuz

wat verveld voor je,

inderdaad anders op een bordje met nutrix aanmaken zodat het wat dikker word en met een lepel gegeven kan worden, maar dit kan natuurlijk niet ieder voeding.

waarschijnlijk wel hoor, maar heb je al verschillende spenen gebruikt, ik las net een stukje van NUBY dat die een speen hebben die ontzettend dichtbij de tepel voor borstvoeding staat.

een vriendin van mij had ook een flesweigeraar en die heeft het toen gewoon uit een beker gegeven, dat wou wel......

Hallo,

Wout wilt gewoon niets uit een fles drinken. Tenminste niet uit een fles met een speen. Hij wilt gewoon zo'n silliconen ding in z'n mond.
Hij drinkt wel sap/water uit een anti lek beker van Avent.
Verder hebben we al verschillende flesjes geprobeerd. Tommee tippee, speciale borstfles, avent flessen, anti lekbekers.

Maar misschien is het idd een idee om wat verschillende voedingen te proberen. Ik heb nu hypo allergeen van Nestle in huis.
Maar morgen bel ik de lactatiekundige. We doen het met haar hulp.
Ik werd namelijk zo gek van alle adviezen van iedereen (ziekenhuispersoneel, cb, familie) dat ik gewoon 1 lijn wilde.

Maar bedankt voor jullie tips (hier heb ik zelf om gevraagd en dan is het niet erg......hihi).

xx Nicole

Hoi,

wat vervelend dat je je nu minder goed voelt en dat je moest stoppen met de bv.

Je hebt je best gedaan. Het is heel knap van je dat je de bv zo lang hebt vol gehouden. Veel moeders houden het niet zo lang vol.

Zelf moest ik na 3 en een halve maand ook noodgedwongen gestopt met de bv. ik kolfde alle voedingen omdat ik Arjun niet kon aanleggen. Toen hij 3 en een halve maand oud was, wilde ik hem aanleggen met behulp van een lactatiekundige. dat ging heel goed, maar daarna lukte het kolven niet meer en kreeg ik een fikse borstontsteking waarvoor ik antibiotica moest sikken.

Toen de ontsteking over was kon ik wel weer bv gaan geven, maar moest ik de bv weer opgang brengen. Ik wilde dat niet.

Als ik nu aan mijn bv periode terugdenk, mis ik het.

Maar ik heb nu in mijn hoofd: Arjun heeft zo lang mogelijk van mijn bv mogen genieten en het kolven vergde heel veel van mij. En ik heb het kolven toch maar mooi ruim 3 maanden volgehouden!

En jij hebt maar liefst 7 maanden lang bv mogen geven!

mijn complimenten!

Liefs Rosita

als hij wel sap uit een anti lek beker drinkt, dan kun je toch ook de melk uit een antilek beker geven?

Terug
Bovenaan