Noodgedwongen stoppen met de bv.

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik lees hier zelf veel mee, maar schrijf niet echt veel.
Even mijn situatie uitleggen: ik heb een prachtige zoon van 7 maanden die ik al die tijd bv (en na 6 maanden met bijvoeding) heb gegeven.
Ik heb de ziekte van Crohn en op dit moment een opvlamming.
Mijn darmen zijn nu zo erg ontstoken dat ik al een week in het ziekenhuis heb gelegen met een stootkuur prednison en nu moet ik het thuis in tabletvorm gaan slikken.
Omdat de prednison niet goed is voor mijn zoontje moet ik nu binnen 3 weken met de bv gestopt zijn.
Ik heb hier behoorlijk wat tranen om gelaten. Het is toch iets heel intiems wat beëindigd wordt.
Maar goed, mijn zoontje heeft natuurlijk veel meer aan een moeder die gezond is.

Ik ben nu samen met een lactatiekundige bezig met afbouwen (moet sneller dan normaal).
Maar we hebben een groot probleem: mijn zoontje is een flesweigeraar 1e klasse.
En hij komt nog best vaak voor een voeding.

Nu ben ik bezig om de voeding van 11 uur 's ochtends door pap te vervangen. Als dit een paar dagen goed gaat, wordt de voeding van 15 uur vervangen door iets anders.

Hoe doen jullie dat?
Wat geven jullie in de plaats van de bv?
Fv gaat er bij Wout niet in.

xx Nicole

Wat vervelend allemaal voor je, zeg.
Misschien is het een idee om door de voeding bambix te roeren en dan met de lepel te geven? Of wat ook nog wel eens wil helpen is rijstebloem met vanillesmaak bij de melk (fles). En wil je kindje wel diksap uit de fles of dat ook niet?

Verder weet ik het eerlijk gezegd ook niet.

Heel veel sterkte toegewenst

Ida

Ach arme Nicole. Wat verschrikkelijk voor je. Allereerst al het leven met die ziekte. Moeilijk lijkt me. En dan wordt dit ook van je afgenomen. Iig geval heb je je kleine lang zelf gevoed, dat is geweldig. Dat kunnen ze je niet meer afpakken.

Ik hoop dat alles met het afbouwen en fles drinken goedkomt. Ik ben zelf heel radicaal gestopt en heb afgebouwd met kolven maar Jeske kreeg van de een op de ander dag alleen de fles. Dat ging gelukkig goed. Ik hoop dat het bij jou ook snel goed gaat.

Wat jammer dat je moet stoppen met de bv, maar die 7 maanden die kan niemand je meer afpakken!
Ik geef zelf inmiddels al 8,5 maand bv en moet nog niet denken aan stoppen, dus ik kan me voorstellen dat je het erg moeilijk vind.
Maar een niet-zieke mama is ook heel wat waard natuurlijk...
Mijn dochter drinkt prima uit de fles, dus geen tips wat dat betreft, maar wel even een hart onder de riem en heel veel sterkte ook gewenst met je eigen ziekte.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hey, je zat zeker ook op het borstvoedingsforum? Ik heb daar net gisteren een topic geopend over afbouwen, ik wil namelijk zelf gaan afbouwen en dan alleen 's morgens en 's avonds blijven voeden. Maar ook mijn dochter is een flesweigeraar, bij mij tenminste, want als ik niet in de buurt ben, dan wil ze wel uit een fles drinken.
Maar ik heb helaas dus ook nog geen tips voor je.

Dus ik lees hier mee.

Wat een vervelende situatie zeg! Ik wil je echt even sterkte wensen.
Verder weet ik geen tips. Mijn zoontje dronk meteen goed uit de fles en ik ben in een week tijd gestopt met bv.

Heel veel sterkte!

Issie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik zit idd ook wel eens op borstvoedingsforum.com te neuzen.

Het blijft toch moeilijk als je hart en verstand het niet met elkaar eens zijn.

xx Nicole

Terug
Bovenaan