NOODKREET. Wie wil mij a.u.b. helpen! Stemmingswisselingen- de pil???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie kan me helpen, ik zit echt met mijn handen in het haar.

Na de geboorte van mijn dochter (july 2006) ben ik weer begonnen met de pil nadat ik eenmaal weer vanzelf ongesteld ben geworden. Het is dezelfde pil die ik al 10 jaar gebruikte.

Maar sinds ik weer aan de pil ben voel ik me zo verdrietig, lusteloos enz.. Gewoon een beetje depri. De ene week gaat het goed en de andere week ben ik zo sjagerijnig en brommerig en kan mijn man ook niets goed doen in mijn ogen.

Ik snap heel erg goed dat dit voor mijn man ook niet leuk is en hij heeft ook gezegd dat hij bij mij weggaat als ik niet verander.

Ik zit hier zo overin, ik ben eigenlijk van binnen gebroken. Ik hou zo ontzettend veel van mijn man en vind het zo erg dat dit ter sprake komt. We waren altijd zo gelukkig en zijn al 10 jaar bij elkaar.
Ik begrijp hem heel goed, maar ik heb mijzelf dan gewoon niet meer in de hand.

Hij zegt dat ik zo anders ben dan eerder en dit klopt ook wel. Ik was eerder veel vrolijker en vol energie. Nu ben ik sjagie en heb vaak geen zin om wat te doen.
Bleh.... Ik baal zo van mezelf.

Wie herkent dit en wie heeft er tips!!
Het is echt een noodkreet.

Jullie zijn de enige waar ik terecht kan. Met vriendinnen of familie praat je daar niet zo snel over. Ze zouden zich kapot schrikken en ik schaam me ook voor mezelf.

Liefs

Hoi,

ik heb hier geen ervaring mee, maar schrik er wel  erg van! Wat ik zou doen, stop met die pil en plaats een spiraaltje ofzo. Dan ben je er misschien wel vanaf. Zou het ook een depressie kunnen zijn na de bevalling? Ben je verder wel gelukkig? Blij etc?
Ik hoop voor je dat het snel over gaat en dat het allemaal goed komt.

Liefs Maaike mv Twan

Probeer een andere pil zou ik zeggen, ik heb ook ooit een pil gehad waar ik helemaal chagerijnig van werd en ben toen gewisseld. Je hebt die pil wel al jaren gehad maar door de zwangerschap is je hele hormoonhuishouding van slag geweest en wie weet reageer je daardoor wel anders.

Succes ermee
Groetjes sandra

Als je zeker weet dat het van die pil komt, waarom slik je dat ding dan nog? Relatie lijkt me toch belangrijker.
Als het van wat anders kan komen, dan zou ik eens met een deskundige gaan praten. Is helemaal geen schande hoor. Iedereen heeft wel eens hulp nodig om weer op de rails te komen.
Liefs Nelleke

idd, stoppen met de pil, kijken hoe het gaat en dan evt over op ander anti-conceptie. En als het niet aan de pil ligt, ga eens praten met je Huisarts.

Sterkte in elk geval.

Hoi!

Ik begrijp je wel.
Ben na de bevalling ook vrij snel weer aan de pil gegaan.
En voelde mij hier ook niet lekker bij.
Tuurlijk ben je na de bevalling anders maar het ging bij mij niet over.
Ik wou wel anders maar was zo moe en chagerijnig.
Niet naar iedereen hoor(chagerijnig)
Nu ik gestopt ben met de pil, voel ik me veel beter.....en daar heb ik niet alleen zelf meer aan.
Ik zou zeggen probeer het eens een tijd. Wat maakt het uit.
Groetjes Judith.

mij is door de huisarts min of meer
afgeraden om snel weer met de pil
beginnen volgens hem kwam het veel
voor dat vrouwen zich naar vaak niet
echt lekker bij voelen vanwege de nog
resterende hormonen van de zwangerschap
en dan nog de hormonen van de pil erbij
geadviseerd werdt om niet eerder dan
na een maand of 6 tot 9 met de pil te
beginnen ik ben dus ook nog niet begonnen
met de pil
misschien is een lichtere pil een optie of
de mirena die schijnt ook niet zo zwaar te zijn

veel sterkte

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik heb met mijn man besloten om met de pil te stoppen.

Ik ben 4 weken na de bevalling al weer begonnen met de pil. Ik slik microgynon 30 en ik heb laatst ook een tussentijdse bloeding gehad wat ik helemaal niet kende, dat heeft 2 weken geduurd. Toen ben ik ook naar de huisarts geweest en die had het er juist over dat ik microgynon 50 moet gaan slikken omdat er in  microgynon 30 te weinig hormonen zitten. Die pil kan mijn lichaam niet aan, mijn lichaam zelf maakt meer hormonen aan.

Maar ik vind het fijn dat jullie me hebben geholpen om deze stap te zetten. Fijn dat er nog zulke lieve mensen bestaan.

Liefs

Terug
Bovenaan