nooit anticonceptie gebruikt - 7DE RONDE

<p>Dag dames,</p><p>Ik ben 24 jaar en heb buiten 2 keer the morning afterpil te gebruiken geen andere anticonceptie pil gebruikt.</p><p>Mijn man en ik roken en drinken niet.</p><p>Ik heb (volgens mij )een vrije regelmatige cyclus die varieert tussen 26 à 32 dagen</p><p>Ik zit al in mijn 7de ronde voor een 1ste kindje  maar het is helaas nog niet gelukt.</p><p>mijn man heeft al kindje uit een vorige relatie, </p><p>Zijn er vrouwen die nooit anticonceptie hebben gebruikt en ook moeite hadden met spontaan zwanger worden?</p><p>Ik lees graag jullie ervaringen mee :)</p>
 
Hoi!
Ik (27jaar) heb ook nooit de pil geslikt en heb een super regelmatige cyclus. 14 rondes bezig geweest en zonder succes. Zowel ik en mijn partner zijn onderzocht en alles was helemaal in orde. Soms is er niet persé een verklaring waarom het niet lukt.. Wel is het emotioneel heel zwaar en je begint toch aan van alles te twijfelen..
We hebben in december een IUI behandeling gehad en ik ben daar zwanger van geraakt ?
Ik hoop dat het bij jou ook snel raak mag zijn!
 
Als je in de 7e ronde zit heb je geen "moeite om spontaan zwanger te worden". Geloof mij, ik weet hoe sterk de wens kan zijn en hoe dat dan werkt in je hoofd als je meermalen negatief test/ongesteld wordt, maar binnen een jaar is het merendeel van de gezonde vrouwen zwanger; dat jaar wordt niet voor niets aangehouden, soms duurt het 2 maanden, soms 6, soms 9 en soms 12 of 13, dat is normaal. Ik zou dus proberen het los te laten, zo veel mogelijk. Ik heb er zelf overigen de eerste twee keer 3 maanden over gedaan om zwanger te worden, 1e zwangerschap werd een vroege miskraam, de tweede een gezonde zoon, de derde keer duurde het iets van 10 maanden. Nu 31 weken zwanger ? geduld hebben is moeilijk, maar trek niet te snel conclusies, dat veroorzaakt alleen maar stress :)
 
Dag KB
bedankt voor de reactie,
 
je hebt volkomen gelijk , ik ben inderdaad te veel mee bezig en moet het wat loslaten, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan??


Ik wens jou trouwens een fijne zwangerschap en een goede bevalling ☺️
 
Terug
Bovenaan