nooit meer patat

we hebben gisteravond lekker patat gegeten. doen we meestal 1 of 2 keer in de week. op vrijdag of zaterdag lekker makkelijk
dus gister avond ook want we moesten op verjaardag van mn zwager (die nog van niks weten de hele familie niet trouwens).
en ik moet even klagen hoor. we zaten daar wat drinken beetje kletsen over het weer. en ik wordt me toch misselijk!!!!   wow echt niet normaal.
was al bekaf had al vreselijke zere borsten en mn eten kwam constant omhoog maar dat was alllemaal goed te doen. totdat die misselijkheid de kop opsteekte.
gelukkig helpt het als je niks zegt en af en toe es lacht (zodat iedereen je vreemd aan zit t ekijken) oh wat was ik blij dat we weg konden.

en toen ik vanmorgen uit bed kwam was diezelfde miselijkheid er weer!!!  
dat word dus echt   geen patat meer vor mij gatver zeg. hebben jullie dat ook dat als je aan etenswaren denkt dat je alleen al ziek word. nou ik nu dus wel bah... (heb ht wel over voor het wondertje hoor moest gewoon even klagen)

Hoi Juppie,

ik weet precies wat je bedoelt. De eerste maanden van mijn vorige zwangerschap kon ik ook geen vet eten binnen houden zonder het idee te hebben dat alles weer naar boven kwam. Toen het na een maand of vier beter ging heb ik een nieuwe frituurpan gekocht en me helemaal suf gegeten aan de frites. . Deze zwangerschap staat de frituurpan nog net niet standaard op het aanrecht, maar hij wordt wel heel veel gebruikt.

Het geeft niet als je is wilt klagen. Ook al is het nog zo'n wonder en wil je het zo graag, dat betekent niet dat je nergens last van mag hebben en lekker mag klagen. Daar zijn we voor en geloof me, ik heb ook al heel wat op het forum gemopperd op de kleine ongemakken en dat lucht erg op.

Groetjes van Marloes

Arme meid! Vervelend dat je je zo ziek voelde. Ik heb ook een hele tijd geen patat gegeten omdat ik het niet aan kon. Nu gaat het wel beter. Ik probeer me in te houden, maar ik heb steeds vaker zin om naar de Mac te gaan voor een lekkere cheeseburger of zo.
Gemiddeld halen maar  we een keer per maand een pizza of patatje, dus dat is heel redelijk lijkt me. Het scheelt dat ik thuis zit met bekkeninstabiliteit. Kan ik ook niet in de verleiding komen om naar buiten te gaan en lekkere dingen te kopen. Mijn man doet de boodschappen en zodoende blijft de 'schade' beperkt. En wij hebben expres geen frituurpan! Wat mij betreft komt die er nooit ook.  

Groetjes, Marisa

Hoi Juppie
Ik ben nu 20 weken zwanger en gelukkig al een aantal weken van de misselijkheid af. Die was bij mij heel extreem en ik kwam tot twee keer toe met uitdroging aan het infuus te liggen in het ziekenhuis.

Wat je schrijft dat je opeens heel erg misselijk word, ken ik dus ook. JE weet niet waar je het zoeken moet op dat moment.
Ik gooide dan alles er maar weer uit, dan was ik er van af. Maar soms moest dat ook wel, want dan was het overgeef reflex zo sterk dta ik geeneens weerstand kon bieden.

Tijdens die periode heb ik mijn man eens een big mac laten halen, daar had ik zooooo'n zin in....Ik heb er heerlijk van gegeten, maar nog geen tien minuten daarna lag alles in de wc, haha.
Maar wel genant hoor....

Ik wens je veel succes en ga lekker op zoek naar eten wat je wel goed kan verdragen en wat je lekker vind ( ook al is het niet gezond, al het eten is welkom als je veel moet overgeven)

Groetjes Annemieke

Hoi!

Eten jullie écht 1 á 2 keer per week patat???? eigenlijk bemoei ik me met zaken die me niets aangaan, maar moet het tóch ff zeggen: dat is érg ongezond! Zeker nu je zwanger bent, maar ook als je niet zwanger bent! Wij eten het 1 keer in de 6 weken, soms gaat er nog wel langer voorbij... het is een dikmaker, en is het nu nog niet, dan merk je het over een paar jaar wel. Nou ja, wat ben ik eigenlijk een bemoeial.....
Kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind.
Succes met je zwangerschap verder!

Wij eten ook 1 keer per week patat, erg lekker en niks mis mee hoor. Beetje overdreven om te roepen dat het érg ongezond is. Eet het altijd lekker in combinatie met groente of een salade.
Ik kon de eerste 16 weken niks binnen houden en werd overal misselijk van en kotste alles uit. Met medicijnen uiteindelijk wat binnen kunnen houden en vanaf week 20 kon ik weer redelijk normaal eten. Maar toen kreeg ik dus juist extra zin in dat patatje en dan vooral van Bram Ladage.. Gelukkig zit die niet in de buurt, maar ik ging regelmatig in mijn pauze van mijn werk snel een patatje halen.
Gelukkig was die patat-drang na de bevalling weer verdwenen.
Een fijne zwangerschap verder.
Sil

1 a 2 keer per week patat is niet erg goed voor de kilo's zoals sjana zegt en helemaal niet als je zwanger bent maar als je genoeg groente en fruit eet is het alleen vet en niet direct ongezond. Mijn man is nogal een snacker en als ik die zijn gang laat gaan... (hij is het type alles eten en nergens van aan komen). Wij hebben daarom 1 stelregel in dit huis. Max. 1 keer per week wordt er gesnackt. Dit kan een pizza zijn, een makkelijk soepje of een frietje. Als ik snack eet ik er wel ALTIJD 200 gram dus een halve komkommer bij en 3 a 4 stuks fruit eet ik zowiezo al. De rest van de week eet ik elke dat minimaal die 2 ons groente bij het avondeten. Dingen als macaroni, pasta's  ed bevatten bv niet die 200 gram dus ook daar eet ik weer die halve komkommer bij. Voor de rest veel broccoli, sla, spinazie ed. (niet mijn favoriet maar wel erg gezond). Dussee mijn stelregel is als je de hele week super gezond eet en op je fruit, groenten en volkorenproducten let 1 x per week friet echt niet erg is. Maargoed dit terzijde..hahahaha! Ik ben ook kots en kots misselijk geweest. Kon alleen maar brood eten 's avonds en van de geur van warm eten werd ik super beroerd. Gelukkig ben ik daar alweer een paar weken vanaf en ik kan je vertellen dat is HEERLIJK!! Dusse tanden op elkaar nog ff!
succes!
gr.Ing

haha sorry dat ik even moet lachen. 1 of 2 keer in de week patat is idd vrij veel. hihi heb een typfoutje gemaakt we eten 1 of 2 keer in de maand patat. moet er zowiezo niet aan denken om 2 keer in de week patat te eten. en al helemaal niet 2 dagen achterelkaar aangezien we het alleen maar op vrijdag of zaterdag eten.
ach en voorlopig hoef ik helemaal geen snacks meer ben er de dag erna ook nog de hele tijd hartstikke misselijk van geweest.
wat yoghurt en fruit doen wonderen.
mensen bedankt voor de reacties en sorry voor mn typfoutje sommigen zullen wel gedacht hebben hoe haal je het in je hoofd haha

groetjes juppie

Terug
Bovenaan