nooit meer zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi  

Het is voor ons definitief voorbij.Geen zwangerschap en kindjes meer.
De twee knipjes bij mijn man zijn effectief geweest.
Een hele goeddoordachte beslissing,maar nu toch wel even slikken.
Ons huis ed zitten vol,maar.....mijn hart nog lang niet.
Ik zou van eventueel nog een zwangerschap de rest van mijn leven last hebben,maar....misschien heb ik dat er wel voor over.

Niet meer over piekeren!
Ik heb 3 gezonde kinderen en het is zo goed!

Ik moest het even van me afschrijven.

Groetjes Jessica

Hoi hoi,

Ik reageer hier niet veel maar lees welleens mee. Hier moest ik echt even op reageren.
Het is bij mij nl precies hetzelfde. Wij hebben ook 3 kinderen (de jongste is bijna 6 mnd)
en mijn man heeft de 2 knipjes ook laten zetten. Wij vinden 3 kids erg gezellig maar druk zat en ook onze kamers zitten helemaal vol. Maar toch... ook in mijn hart is nog plaats genoeg.
Het is goed zo en dat weet ik ook wel, maar voor mij is het ook best slikken!!
Succes!!

liefs Daan

Hoi Jessica,

Lijkt me een moeilijke beslissing. Wij hebben nu twee kinderen. Mijn zwangerschappen waren (mede door mijn reuma) erg zwaar. Een derde zwangerschap zal niet goed voor me zijn.
Nu heb ik een spiraaltje. Dat bevalt niet zo heel erg goed, dus ik had er laatst een gesprek over met mijn huisarts. Ik wil persé geen hormomen meer in mijn lijf, dus naast het koperspiraaltje en de condooms is een 'knipje' dan de enige optie. Condooms vind ik zelf niet zo erg als het voor een tijdje is, maar voor langere periodes vind ik het maar gehannes en niet altijd even veilig.
De dokter vroeg toen: "Is je gezin compleet?" Dan zit ik echt even met mijn mond vol tanden. Dat weet ik namelijk niet. Nu is mijn gezin compleet, maar zo'n knipje is wel héél erg definitief. Wat nou als ik me over drie jaar heel goed voel en toch nog graag een derde wil?
Nog maar even geen 'knipje' dus bij ons.

Het is jammer dat je huis 'vol' is. Zou je anders aan pleegzorg kunnen denken?

Groetjes, Karin

hoi,

Ik heb ook 3 kinderen en had er eigenlijk vier gehad als een van mijn tweeling kindjes niet had overleden tijdens mijn laatste zwangerschap, mijn kinderen zijn 15 jr, 10jr en 9 maanden en ook bij ons zit het helemaal vol bovendien is een eventueel ( 5 e kindje) als je mn sterretje niet meerekent 4 financieel bijna niet te doen, toch zit mn hart nog steeds met de vraag te knokken van ga ik er nog een keer voor of niet, ook mijn leeftijd speelt een rol word dit jr 36 en daar drie maal zware zwangerschapsvergiftiging en 3 ingeleide bevallingen en mijn chronische hoge bloeddruk meegerekent denk ik niet dat ik  dit nog een keer mee gaat maken, het is een soort van afscheid, en het doet toch een beetje pijn al heb ik de definitieve beslissing nog steeds niet gemaakt, maar kan wel een beetje met jullie meevoelen.

groetjes Bianca,

Wij zijn nog niet klaar met ons gezin, wij zouden heel graag nog een derde willen, als het ons gegeven is.

Maar ik kan je gevoel zo goed voorstellen. Ik zit nu ook al van, straks mijn allerlaatste zwangerschap, de spanning van wel of niet zwanger enz enz.

Mijn man die laat na de volgende ook een knipje zetten. Ik ga nu ook niet aan de pil. We doen het met condooms. Is wel een gehannes, maar goed, mocht het nu mis gaan is het   niet zon drama, al willen we liever een jaar of twee nog wachten.

Hoi allemaal,

lastig he, de keuze om definitief iets te laten doen. wij hebben drie kinderen en nu geen ruimte voor een kindje erbij. We willen het wel graag maar dan zou ik erbij moeten gaan werken omdat vier kinderen niet te doen is van een salaris. Verder speelt er bij ons mee dat mijn zusje een erfelijke tweeling heeft gekregen en vijf kinderen vinden we wel heel erg veel. Maar omdat we nog geen definitieve keuze hebben gemaakt blijf ik voorlopig maar aan de cerazette.

Groetjes van marloes

Hoi allemaal,

lastig he, de keuze om definitief iets te laten doen. wij hebben drie kinderen en nu geen ruimte voor een kindje erbij. We willen het wel graag maar dan zou ik erbij moeten gaan werken omdat vier kinderen niet te doen is van een salaris. Verder speelt er bij ons mee dat mijn zusje een erfelijke tweeling heeft gekregen en vijf kinderen vinden we wel heel erg veel. Maar omdat we nog geen definitieve keuze hebben gemaakt blijf ik voorlopig maar aan de cerazette.

Groetjes van marloes

Ook hier is de keuze nog niet definitief gevallen.
We hebben nu 2 gezonde kinderen en mijn hart wil er nog veel meer, maar de tijd zal het leren hier.
Op dit moment heb ik de mirena-spiraal, maar echt gelukkig ben ik er nog niet mee. Condooms zijn een goede oplossing voor bepaalde tijd, maar als er een 3e komt dan is dat pas over een paar jaar, dus geen optie op dit moment.
Als we toch besluiten om het bij 2 kinderen te laten, dan laat mijn man ook 2 knipjes zetten.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan