noooooooit meer appel!

A

Anoniem

Guest
pfff ben me toch geschrokken vanmorgen!
Ging lekker boodschappen doen, en ja ze is heel eigenwijs, in de ah eet ze alles! Kaas, banaan, druiven! Thuis dus niet, dus toen ze naar een appel wees en zei: die, dacht ik ok alsjeblieft! Ze zette meteen haar tanden erin, en at hem heerlijk op.
Tot het laatste stukje, ineens begon ze te hoesten, kreeg geen lucht, ging overgeven, en stikte zowat.
Ik dacht eigenlijk dat ik in paniek zou raken maar bleef heel kalm, dacht zolang ze nog hoest krijgt ze nog lucht (heb net ehbo cursus gevolgd, aanrader!), stelde haar gerust: goed zo meisje hoest het er maar uit, keek om me heen, wie ik evt. kon roepen, en dacht aan alle volgende stappen, tussen de schouderbladen slaan, en daarna de heimlich. Gelukkig hoefde dat niet, want na nog een keer overgeven, en een flinke hoest, vloog het eruit.
Was zo trots op mezelf, ze moest maar even huilen, en toen was het helemaal over!
maar stond daarna wel voor het verkeerde schap met knikkende knieeen haha.
Dus voor ons noooooooit meer appel!

o jee zeg
das schrikken

gelukkig is het goed afgelopen en waarschijnlijk heb jij meer nare gedachten
bij een appel dan je dochter hihihi

groetjes moekje

p.s. toch nog met de goede boodschappen thuis gekomen??

Toen ik je onderwerp las wist ik al wat er ging komen. Ai ai ai, wat zul jij geschrokken zijn!
Onze druif lustte eerst geen appel, en toen ze het ging eten stikte ze bijna. Een tijdlang heb ik haar alleen kiwi en banaan gegeven. Nu krijgt ze gewoon appel (en ander fruit natuurlijk), maar ik snij het in hele kleine stukjes, gewoon hapklaar. Ik vind het ook doodeng!

Knap van je dat je zo rustig bleef mams!

x Miranda

Ontzettend goed gereageerd van je!!Dat doet niet iedereen je na in zo'n situatie. Ik snap goed dat je zo geschrokken bent. Marissa krijgt nog steeds geen appel omdat ik 2 mensen ken die zijn overleden na het eten van een appel. Ik vind het dan ook echt te eng. Ze kreeg nog wel appel toen ik het nog mocht pureren. Maar meid echt super van je!!

Echt heel goed gereageerd, maar wat zal jij geschrokken zijn!
Ik vind het interessant om alle reacties te lezen, want appel geef ik nooit aan mijn dochter. Ik ken nl. ook een kindje hier in het dorp die eraan is overleden. Dat verhaal wordt al heel mijn leven verteld. Daarom ben ik er ook zo bang voor. Nu is het zo dat ze hier op de PSZ samen met de kinderen een appeltje eten... Dat vind ik dus nu al eng en bedacht mezelf al om dan maar een banaan mee te geven...

Eline krijgt dus ook nog geen stukjes appel, omdat ik ook bang ben voor verstikking. Maar ze krijgt bijvoorbeeld ook niet van die harde koekjes, die je echt moet kauwen, want dat doet ze dus nog niet zo goed.

Zo, jij hebt goed gereageerd! Super.

Ik wist helemaal niets van het gevaar van appels af. Lucas krijgt regelmatig een appel, hij vindt het heerlijk. Ik haal dan wel het schilletje eraf, dus waarschijnlijk scheelt dat.

Bij ons bij de AH liggen gratis banaantjes voor de kinderen, ik denk dat jij die de volgende keer zou pakken.

Groetjes Mim

Ik heb vandaag aan je verhaal gedacht.....
Bas krijgt op de markt altijd een appeltje en die peuzelt hij dan lekker op. Ik heb vandaag even getwijfeld, maar uiteindelijk heeft hij toch gewoon zijn appeltje gekregen.
Gelukkig ging alles goed, maar ik heb hem even goed in de gaten gehouden!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan