Noor wil geen brood!!

Ik heb een probleem....Noor wil geen brood. Ze zijn bijna 8 maanden dus zei de wijkverpleegkundige dat ik een boterham moet/mag geven met een beetje halvarine en beleg. Ik probeer dus al een week iedere dag een boterham te geven met appelstroop of jam, Noor perst haar lippen stijf op elkaar als ik met een stukje brood in de buurt kom. Ze draait haar hoofd weg en ik krijg het stukje met geen mogelijkheid in haar mond. Soms let ze even niet goed op en kan ik snel een stukje in haar mond proppen. Dat stukje laat ze dan op haar tong liggen, ze laat haar mond open en gaat op die manier verder waar ze mee bezig was.

Seth vindt het heerlijk! Die eet ook de helft van Noor nog op en begint al te piepen als er een stukje richting Noor gaat. Ik weet echt niet wat ik moet doen! Natuurlijk moet ze een beetje aan de smaak wennen, maar een korstje deed ze eerst wel. Nu ook niet meer. Mevrouwtje hoeft ook geen rijstewafel...Het is niet zo dat ze vervolgens zeurt om iets anders. Ze heeft dus niet echt honger denk ik. Een liga vindt ze wel lekker, logisch, dat is ook veel zoeter. Ik wil niet dat ze gaat huilen ofzo, het lijkt mij geen goed idee om haar te dwingen om het te eten. Ik probeer iedere dag een paar stukjes en laat het verder maar een beetje.

Het is trouwens niet zo dat ze geen stukjes wil. Het avond eten met stukjes gaat prima en zoals ik al zei gaat een liga er ook makkelijk in. Ik heb gewoon het idee dat ze het niet lekker vindt!

Iemand tips??

Pffff wat lastig zeg!
Denk dat je goed bezig bent door het toch elke dag aan te bieden en wie weet......

Heb eigenlijk geen tips, onze dochter is tot nu toe een makkelijke eter

Succes!

Gewoon elke dag blijven aanbieden en er geen issue van maken! Eten moet leuk blijven en geen strijd worden..
Overigens zegt ieder CB weer iets anders! Onze tweeling is ook 8 maanden en eten nog geen brood. Een korstje gaat er ook maar zelden in, van een rijstewafel gaan ze kokhalsen en een soepstengel heb ik nog niet geprobeerd. Ik was dinsdag bij CB en de wvk vertelde dat ik het vooral gewoon moest blijven aanbieden en dat het dan vanzelf komt. Ze heeft zeker niet gezegd dat ze nu al brood met halvarine moeten... Zo zie je maar weer...

Succes!

Jeetje, wat onwijs irritant eigenlijk dat ieder cb weer wat anders zegt, wij moesten met 6 maanden beginnen brood te introduceren! Nou, dat heb ik genegeerd, ik was nèt met de allereerste groente en fruithapjes bezig!

Inmiddels zijn wij ook sinds een week met brood bezig, hij vindt -tot nu toe- stukjes brood ook maar niks. Korstjes soppen/knagen geen probleem en met een soepstengel heeft hij ook veel oret maar broodstukjes gaan er hier ook bijna niet in. En als ze er al in gaan komt de hele bende er soms weer uit omdat hij zich verslikt en daardoor kokhalst...
Heb al aardig wat hartverzakkingen erop zitten...

Wij blijven gewoon iedere dag wat aanbieden, ik zie het wel. Warren eet echt heel goed fruit, groente, peulvruchten, aardappel en vleesvervangers dus ik denk dat hij genoeg goeds binnenkrijgt naast nog zo'n 4/5 borstvoedingen per dag.
Daarvan zou ik trouwens ook op 3 moeten zitten, maar dat lukt echt niet.

Weet je, als Noor het voor de rest prima doet zou ik proberen het brood te zien als iets extra's wat je probeerd, geen dwang oid. Misschien raakt ze binnenkort wel geïnspireerd door Seth en pikt ze zijn brood!

En het cb, pffff, ik trek ook steeds meer mijn eigen plan hoor! Is moeilijk, geeft wel rust!

Succes!
Evje

Mijn dochter is nu net 6 maanden en eet brood uit haar knuistje. Ze is er gek op! Ik vind het een lief gezicht hoe ze zo 's ochtends met ons mee zit te eten. Natuurlijk gaat lang niet alles op, maar ze is er lekker mee bezig.
Inderdaad, geen eten dwingen, maar lekker hun eigen gang laten gaan. Geen enkel kind krijgt te weinig, totdat de arts dat zegt. Maak je er niet te druk om, ze eten genoeg andere dingen. Ze zijn er vanzelf een keer aan toe.

Tja, dat CB! Hier spreken ze elkaar zelfs onderling tegen! Tegen mij hebben ze gezegd dat ik een van de goedkoopste tuitbekers moest kopen, zeker geen antilek dingen en ook niet zo'n rietjesbeker. Die zouden allemaal slecht zijn voor de ontwikkeling, en niet zo'n beetje ook! Een vriendin van mij kreeg te horen dat ze juist een rietjesbeker moest kopen voor haar dochtertje, dat was namelijk heeel erg goed voor de ontwikkeling van het praten straks....HUH??

Noor lust wel genoeg andere dingen, ze weigert alleen brood. Ik maak me er ook niet echt heel erg druk om. Ik vind het stiekem wel een beetje grappig, al ga ik er natuurlijk niet om lachen!

Terug
Bovenaan