Noortje

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu een tijdje bezig (sept. 2003). Soms denk ik wel eens dat het aan hem ligt dat het nog niet gelukt is. Ik heb een hele regelmatige cyclus, ovulatietest werkt prima, sexen op de "goeie" dagen enz. enz. Mijn vriend rookt sigaren en dat vind ik echt vreselijk. Het staat er zelfs op: de waarschuwing dat het slecht is voor je sperma en vruchtbaarheid. Dan vraag ik me echt af waarom hij het dan evengoed doet. Hij wil graag een kindje dus dat is het ook niet. Ik wil erg graag zwanger worden en als ik daar dingen voor moet laten, dan doe ik dat!
Mijn vriend zegt dan dat er zoveel mensen kinderen krijgen die roken. Ik weet dat ik het er met hem over moet hebben maar heb het al zo vaak gedaan dat het juist averechts werkt. En in die tussentijd zie ik zijn zaad alleen maar verslappen door die stomme sigaren... Wie herkent dit, heeft hetzelfde meegemaakt of heeft een hele goeie tip om hem eraf te krijgen.
Alvast bedankt, ik heb in ieder geval mijn hart kunnen luchten!
 
Tja het helpt waarschijnlijk niet net als veel koffie, maar ik zou hem de schuld er niet van geven, het kan net zo goed iets anders zijn. Ik kan me voorstellen dat je et soieso niet prettig vindt dat hij rookt, ook straks als je zwanger bent, ook niet goed voor het kind (meeroken).Wellicht kan je er wat over vinden op internet en het aan hem geven om te lezen.

Affijn, mijn vriend rookt niet we hebben echt geklust op de goede dagen maar nog steeds heeft het zonder reden 1,5 jaar geduurd.

Sterkte met je dilemma.
 
hoi noortje
je kunt niet zeggen dat het aan je vriend ligt, dat zou niet eerlijk zijn. misschien ligt het wel bij jou dat het niet lukt?
de meeste hier klussen op het juiste moment etc, maar ook bij ons lukt het niet altijd! hier kun je dus niets van zeggen.
en dat zijn zaad verslapt door zijn sigaren.....dat is knap dat je dat kan zien.
ik snap je probleem wel hoor, maar probeer het niet zo zwart wit te zien!
zelfs junks of heroinehoeren kunnen zwanger raken, dus dat het alleen aan zijn sigaren ligt is wat overdreven

succes met alles
xx kimpansee
 
Hoi Noortje,

Mijn man rookt ook (nog) en ik was bij de eerste beste poging zwanger, dus dat zegt ook niet alles. Als je wilt stoppen met roken moet je er zelf voor 100% achter staan, anders gaat het niet lukken. Dus hij zal echt zelf die beslissing moeten nemen om te stoppen. Dat kun je niet forceren. Misschien kun je hem wel laten inzien hoe slecht het is voor jullie toekomstige kindje. Wij hebben al een kindje en ben nu zwanger van de 2e en er wordt bij ons al een paar jaar niet meer in huis gerookt. Dat wil ik mijn kind(eren) niet aandoen.

Groetjes,
Jacqueline
 
je kan van je man niet verwachten dat die gaat stoppen met roken, het kan inderdaad net zo goed aan jou liggen!!
laat je man in ieder geval veel koffie drinken daar worden de zaadjes actiever van heb ik mijn man wel laten doen (vond die lekker hoor) en ik was direct na het stoppen van de pil zwanger dus wie weet en voor vrouwen is koffie ontzettend slecht hoor als je zwanger wilt worden of bent!!
succes liefs sandra
 
Ik ben het met de dames eens. Vooral Kimpansee. Er zijn zat mensen die roken en kinderen krijgen. De tijd komt daar als die er rijp voor is om zwanger te raken. Makkelijk gezegt , maar het is een waarheid. Succes en het is trouwens niet erg om gefrustreerd te zijn over het niet zwanger raken, maar laat het je relatie vreugde niet bederven.....
 
Terug
Bovenaan