normaal? geen iui in het weekend

Hoi,
Hopelijk gaan mijn vriend en ik aan het eind van deze week voor onze eerste iui-poging. Ik verwacht namelijk rond donderdag/vrijdag mijn eisprong. Ik zeg hopelijk omdat ze in ons ziekenhuis niet in het weekend insemineren. Dus als ik vrijdag een positieve ovulatietest heb, is het gewoon dikke pech! Ook doen ze niet meer dan drie inseminaties op 1 dag dus als je toevallig nummer 4 bent, is het ook pech. Ik vind dat best een beetje gek omdat het zo nog wel een hele tijd kan duren voordat je aan de beurt bent. Ik ben erg benieuwd hoe dat in andere ziekenhuizen is geregeld. Zou je kunnen vragen om een verwijzing naar een ander ziekenhuis waar ze wel in het weekend insemineren? Misschien zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben. Ik hoor het graag! groetjes Noortje

Hai!

Ja dit kan ook anders. Er zijn ziekenhuizen die een stuk beter ontwikkeld zijn en dus betere kwaliteit leveren. En ja ik hebt het meegemaakt en ben overgestapt. Ik zat in het diakonessenhuis in Utrecht. Daar doen ze het ook niet in het weekend dus als je eitje redelijk rijp is geven ze je hormonen om je eisprong te vervroegen. Lekker onnatuurlijk dus.
Wij hebben toen bewust de keuze gemaakt voor een proffesioneler ziekenhuis en hebben daar nooit spijt van gehad. Dit is het UMC in Utrecht en dit ziekenhuis staat als 1 van de beste op fertilliteitsgebied bekend. Er komen zelfs mensen uit Duitsland heen.
Naast dat het hier gewoon 7 dagen per week doorgaat en als je in de pool zit je er ook blijft, werken ze ook nog eens een stuk nauwkeuriger. Wel zo fijn want een IUI-tje meer of minder maakt voor hen niet uit maar voor ons natuurlijk wel.
Ik ben er achter dat er wel degelijk kwaliteitsverschillen zitten in de ziekenhuizen onderling en dat er lang niet overal even nauwkeurig wordt gewerkt wat toch je kansen kan verkleinen.

Als je eens een orienterend gesprek wil met een ander ziekenhuis dan kun je ze als je particulier bent gewoon bellen voor een afspraak. Ben je ziekenfonds dan moet je eerst met je HA bellen voor een verwijsbriefje. Gewoon zeggen dat je een second opinion wil. Is heel normaal in de medische wereld. Vervolgens maar je gewoon een afspraak in het ziekenhuis naar keuze en neem je het verwijsbriefje mee. Je moet wel even een kopie van je dossier opvragen bij je huidige ziekenhuis. Ze zijn verplicht je dit te geven of dit op te sturen naar het ziekenhuis waar jij een afspraak hebt.

Ik hoop dat je iets kan met deze info!

gr.Inge

wat idioot zeg, en belachelijk vind ik dat. Bij ons in haarlen(EG) kan het ook in het weekend. Ik moet waarschijnlijk met pasen, dus een paas-ei.maar dat gaat gewoon door, zo wordt je anders nooit zwanger.
Gek ziekenhuis, gauw verkassen.
succes ilona

Hoi,
Ik ga deze week gewoon afwachten, afhankelijk hoe het gaat lopen. Ik heb woensdag a.s. een belafspraak met onze gyn en dan ga ik wel even vragen hoe of wat. Ze is  tot nu toe wel altijd heel aardig voor  ons geweest en  sinds we haar hebben gaat alles heel snel. Dus ik wil haar  niet meteen passeren.  Wel is het zo dat als het een beetje tegenzit,  ik mijn eisprong de komende maanden  rond/in het weekend heb en dan komt er dus noooit wat van. Overigens gaan wij naar de Heel in Zaandam. Voor ivf/icsi zouden we naar de VU gaan, wie weet kunnen we voor iui ook wel naar de VU. Ik hoop dus niet op een paasei!!!!

Terug
Bovenaan