Normaal of...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn man en ik proberen nu en jaar zwanger te worden maar nog niet gelukt.
We gaan nu al denken dat er iets mis zou kunnen zijn.
Ik heb een onregelmatige cyclus dus ja, dat werkt ook een beetje tegen.
Wanneer moet je naar de dokter toe?
En is het raar als je binnen een jaar nog niet zwanger bent of is dit heel normaal.....
We zijn nu bezig met ovulatie testen.
Gr van Kim

Hoi Kim,
Het hangt een beetje af van een aantal factoren....hoe ouder je bent hoe minder vruchtbaar!!En hoe relaxter je er in staat hoe beter...Mijn huisarts zei dat 80% binnen een jaar zwanger wordt en de rest daarna, dus dan is het vrij normaal dat je nog niet zwanger bent...wel balen natuurlijk!!
Ik hoop voor je dat het snel zal lukken!!Gr. BB

Hoi hoi,net wat bb al zegt,het is heel normaal dat het pas na 1 jaar gebeurt,en de meeste worden dus in het tweede jaar zwanger.je hoeft je echt nog geen zorgen te maken,als je over een half jaartje nog niet zwanger bent,kan je stappen gaan ondernemen,maar als je er echt heel erg onzeker van wordt,en je wilt he tgraag weten,dan kan je natuurlijk altijd even naar je ha stappen.

sucses!!!!

gr manuela

Het is zeker niet raar om na een jaar nog niet zwanger te zijn, zeker met een onregelmatige cyclus is het soms moeilijk om te weten wanneer je vruchtbaar bent. Je kunt al wel een keer naar de huisarts gaan. Het is dan goed om alvast een cyclus gevolgd te hebben met het meten van je temperatuur. Dan weet je ook echt hoe onregelmatig je cyclus is en daaraan kunnen ze ook zien of er eventueel iets mis is. Neem wel altijd je temp op het zelfde moment in de ochtend, in je anus of vagina. Succes! En als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts.

Hoi Kim,

Wij zijn nu ook al meer dan een jaar bezig en zijn met 11 maanden doorgestuurd naar het ziekenhuis van de huisarts omdat ik ook een hele onregelmatige cyclus hebt. Zitten nu middenin een cyclusonderzoek. Bij ons is verder wel alles goed. Zijn gewoon vruchtbaar. Alleen mijn onregelmatige cyclus is hetgene waardoor het lang duurt. Misschien idee om ook aan jou huisarts te vragen of hij je door wilt sturen. Succes met alles. Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan