normaal?

 
Hoi allemaal,ben nu 30 wk zwanger en heb de laatste dagen constant het gevoel dat ik moet overgeven,zijn er meer meiden die hier last van hebben? Heb eerder in de zwangerschap nooit last gehad van misselijkheid... Verder,moet nog maar een paar weekjes werken maar weet niet of ik dit vol ga houden,heb een staand beroep,ben halverwege de dag al bekaf,heb ook veel last van harde buiken en bandenpijn,zijn er meer meiden die eerder zijn gestopt met werken? Wil me ook niet aanstellen...Voel me al gauw een ouwe zeur als ik op het werk begin te klagen.. Groetjes
 
hoi,

Ik ben net als jij nu ook 30 weken zwanger. Het gevoel van overgeven, ken ik gelukkig alleen maar als ik iets teveel gegeten heb.
Ik zou tegen je willen zeggen, luister naar je lichaam, als je het idee hebt dat het werk te zwaar voor je word, ga dan minder werken en anders ga gewoon de ziektewet in. Luister naar je lichaam, denk dus vooral aan je zelf en aan jullie kindje.
succes.
 
Hoi Anne Fleur,

Wat het overgeven betreft kan ik je helaas niet helpen.

Wat je werk betreft, ik ben nu 19 weken en 5 dagen zwanger en ben secretaresse op een accountantskantoor. Doe dus zittend werk. Maar ik heb nu al geconstateerd dat het zwaar is om 8 uur per dag te werken. In overleg met mijn werkgever is afgesproken dat ik 1 uur minder per dag werk. Ik ga dus om 16.00 naar huis, duik mijn bed in en om 17.15/17.30 uur maakt mijn man mij wakker voor het eten. Zo heb ik even geslapen/uitgerust en heb ik nog wat energie over voor 's avonds. Dit is een voorlopige optie. Voor nu is dit uurtje rust voldoende, maar ik heb al aangegeven mocht het dadelijk toch te zwaar zijn, wil ik halve dagen gaan werken. Mijn werkgever is hiervan al op de hoogte, maar heeft eigenlijk geen keus. Mijn gezondheid en die van mijn kindje gaan voor alles!! Als men mij een zeur vindt of iets dergelijks dan is dat maar zo. Je kindje is belangrijker en uiteindelijk zal iedereen dat inzien.

Mijn advies is dus, overleg gewoon met je werkgever. Vraag of je werktijden aangepast kunnen worden of vraag om je meer pauzes kunt krijgen om uit te rusten. De werkgever is verplicht om mee te werken. Dit is wettelijk geregeld. Maar als je zelf niets aangeeft, weet je werkgever niets.

Succes ermee! Monique2
 
Hoi Anne-Fleur!
Ik herken het overgeven wat jij aangeeft wel. Ik ben zelf 29wkn en 5dgn en ben bijna de gehele dag misselijk (maagzuur) en ook overgeven.
Kan niet zoveel meer verdragen met eten, eet kleine beetjes, niet gekruid en vanilievla lukt meestal wel.
Ik ben nu in totaal 5 kilo aangekomen, niet veel, maar maak me niet druk, het kindje pakt wel wat hij nodig heeft.
Heb net van de verloskundige gehoord dat mijn kind veel te groot is en moet daarom ws naar de gyneocoloog, kan dus ook als je weinig eet!!
Succes ermee,
liefs carlijn
 
Terug
Bovenaan