Hai
Ik lees op verschillende plekken online dat normaflor niet handig is terwijl je zwanger probeert te worden omdat de zuurgraad een nadelig effect op zaadcellen heeft
Ik heb het nergens kunnen vinden, maar als je het af en toe (bijv na menstruatie) nodig denkt te hebben zou dat toch best kunnen een paar dagen na ovulatie en vlak na de menstruatie?
Aangezien er dan geen zaadcellen actief zijn, maar om de vagina schoon te houden?
Ik heb snel last na seks, vanwege het ph verschil tussen zaad en vagina denk ik
Ook heb ik pcos dus vaak last van een latere menstruatie en oud bloed
Alvast bedankt

Ik zou vooral adviezen van een arts dan wel hetgeen in de bijsluiter staat vertrouwen en nooit zomaar afgaan wat online wordt geroepen. Check de bronnen.
Hi sorry vergeten te vermelden de info kwam oa van normaflor.nl
Die volg ik dan ook zeker rond de eisprong en ervoor
Maar ik kan nergens iets vinden of het de rest vd maand iets uitmaakt volgens mij is het dan ook belangrijk dat je vagina een goede eigen ph waarde heeft en dit helpt mij goed

Ik heb even naar de website gekeken, in het menu heb je onder vragen, ook de optie " deskundig advies nodig?".

Je argument klinkt mij heel logisch. Maar ik ben geen arts of apotheker die daar voor gestudeerd heeft.
Hi sorry vergeten te vermelden de info kwam oa van normaflor.nl
Die volg ik dan ook zeker rond de eisprong en ervoor
Maar ik kan nergens iets vinden of het de rest vd maand iets uitmaakt volgens mij is het dan ook belangrijk dat je vagina een goede eigen ph waarde heeft en dit helpt mij goed

Beste G, wat vervelend dat je snel last hebt van vaginale klachten na de menstruatie of na de seks. Weet je toevallig hier ook de oorzaak van? Ik heb even gekeken op Oudersvannu.nl en ik kwam op het volgende artikel. Het is een interview met Nesibe Akdemir, arts verloskundige en gynaecoloog bij het Amsterdam UMC over de gezondheid van de vagina. Misschien is dit geen nieuwe informatie voor jou, maar misschien wel! Altijd mooi meegenomen :)

Samenvatting:
Het is belangrijk om te weten dat je genitale gebied uit twee delen bestaat: de vulva, het uitwendige deel, en de vagina, het inwendige deel. Over het inwendige deel is ze heel helder: ''Daar hoef je helemaal niets mee te doen. De vagina heeft een eigen flora van bacteriën die in balans zijn. Zodra je zeep of spoelingen gebruikt, verstoor je dat evenwicht, wat kan leiden tot klachten zoals infecties of irritatie.''

''Veel vrouwen denken dat ze hun vagina moeten wassen met speciale middelen, maar dat is echt niet nodig. Intiemreinigingsproducten zoals zeep, spoelingen, gels en sprays bevatten vaak parfum, conserveermiddelen of andere synthetische stoffen die de natuurlijke balans kunnen verstoren, zelfs als ze als 'mild' worden aangeprezen'''

''Haar advies: kies voor katoenen menstruatie producten en draag ademend ondergoed (niet synthetisch). Vrouwen die gevoelig zijn voor irritaties doen er goed aan om strakke kleding zoals leggings en strings te vermijden en te slapen zonder ondergoed.

'Als je afscheiding anders is, bijvoorbeeld brokkelig of onaangenaam ruikend, of als je last hebt van jeuk, maak dan een afspraak bij je huisarts. Het heeft geen zin om zelf te experimenteren met producten van de drogist.'

''Voeding speelt ook een rol bij een gezonde vaginale flora. 'Bij bepaalde klachten die worden veroorzaakt door een verstoorde balans, kunnen sommige probioticasupplementen een uitkomst bieden. Deze producten zijn verkrijgbaar bij de apotheek. Het eten van gefermenteerde voedingsmiddelen, zoals yoghurt en zuurkool, helpt ook om de balans te herstellen.'

Wil je meer weten, lees hier het artikel:

Zelf heb ik niet eerder gehoord van Normaflor, maar wat Essil aangeeft, dat je het aan een deskundige van Normaflor zelf kan vragen, lijkt mij een super fijne oplossing! Dan weet je het zeker en kan je het blijven gebruiken of niet! Stel je kan het niet meer gebruiken en je wilt toch iets hebben om je klachten te kunnen behandelen, zou ik naar de huisarts gaan om dit met haar of hem te bespreken zoals wat voor probiotica je dan kunt aanschaffen of dat je een bepaald dieet zou kunnen gaan aanhouden.

Laat je ons weten als je meer weet vanuit Normaflor (alleen als je er prettig bij voelt natuurlijk)!

Groetjes!

Terug
Bovenaan