Normale bevalling na keizersnede eerste zwangerschap

Hallo dames,

Wie van jullie heeft bij de eerste een keizersnede gehad en bij de tweede een vaginale bevalling?

Ikzelf heb een eerste via de KS gehad agv een stuitligging. De KS is me niet echt tegengevallen, ik was goed voorbereid en snel weer op de been.

Ik ben nu 34 w zwanger van de tweede en ik wil als het goed ligt etc een vaginale bevalling.

Nu weet ik niet meer wat ik moet denken van een vaginale bevalling. Zijn er dames welke beide hebben ervaren? Hoe hebben jullie beide wijze van bevallen ervaren?

Heeft iemand een dergelijke ervaring?

Mariaz

Hoi,
Ik heb ook mijn eerste via KS gehad vanwege stuitligging. Als 't kan wil ik de tweede graag via natuurlijke bevalling. Ik heb dus nog geen ervaring, maar werd onlangs wel via de krant attent gemaakt op een onderzoek waar iemand op promoveerde. Die pleitte voor een 'proefbaring', d.w.z. je mag 't gewoon proberen, lukt het na een bepaalde tijd niet, krijg je gewoon een keizersnede. Hoe 't precies zit, kun je nalezen op www.nvog.nl en dan klikken op 'literatuur', vervolgens 'proefschriften' en dan klik je op het onderzoek van 12.05.04, door een of andere dr. Spaans ofzo. Er staat een engelse titel boven, maar de samenvatting is gewoon in nederlands. Succes!

Onze eerste is ook ivm een stuit uiteindelijk met een keizersnee geboren. De tweede en de derde zijn op de 'gewone' manier gekomen. Vooral bij de tweede zag ik erg op tegen een gewone bevalling, maar achteraf viel het best mee. Vooral de herstelperiode daarna is veel korter bij een gewone bevalling dan bij een keizersnee en de pijn van de bevalling was ik in ieder geval snel vergeten. De geboorte van zoon nummer 3 ging zo gemakkelijk en snel dat ik nu bij nummer 4 echt niet meer aan een keizersnee moet denken!

Terug
Bovenaan