<p>Goedemorgen, ik vroeg mij af of het normaal is wat mijn baby van bijna 9 maanden doet. Hij is sinds ongeveer een week alles tot in detail aan het bestuderen. Hij raakt de auto's op zijn broekje aan met zijn wijsvinger, speelgoed is ie ook vaak aan het bestuderen met zijn wijsvinger voordat hij ermee speelt/slaat. De pailletten op mijn trui vindt ie ook heel interessant. Dit is heel nieuw voor mij maar is het ook normaal? Hij brabbelt veel, maar zegt nog geen mama/papa, hij was een week constant in zijn handjes aan het klappen, maar nu is het ineens veel minder. Hij zwaait nog niet denk ik, soms maakt ie een beweging alsof hij zwaait maar waarschijnlijk doet ie dit toevallig. Hij kan ook nog niet wijzen. We lopen bij de fysio omdat hij niet echt heel graag wil rollen, tijgeren en kruipen doet ie nog niet, hij maakt wel de beweging met zijn beentjes alsof hij gaat tijgeren maar dan stopt ie. Hij schuift wel naar achter en draait om zijn as en kan heel goed zelfstandig zitten. Ook wil hij steeds graag staan en dan zitten, met ondersteuning natuurlijk. Moet ik mij zorgen maken omdat hij ineens zoveel ook heeft voor details en alles aan het bestuderen is terwijl hij motorisch niet de snelste is en ook nog niet zwaait/wijst. Ik durf het cjg niet te bellen, vind ze niet altijd even aardig. Alvast bedankt voor jullie reacties. </p>