notaris?

wie heeft het geregeld dat als jij en je partner wegvallen, wie er dan voor de kinderen gaan zorgen.
want ik weet wel dat de kinderen niet automatisch naar familie gaat. daar komt een heel onderzoek aan te pas bij de raad van kinderbescherming en dan is het nog niet zeker of de kinderen bij familie mogen blijven.

dus mijn vraag is hoe kan je dat het beste regelen, want we hebben mijn broer gevraagt om en die wil het wel doen.
ik weet alleen dat het via een notaris rechtgeldig is maar wat moet er allemaal instaan?

groetjes
petra

hoi petra,

ik denk dat er in moet staan van wat jij wilt als jij en je man komen te overlijden (hoop natuurlijk dat nog heeel lang gaat duren).

ik vind het goed van je dat je het zo wilt laten regelen. mijn man en ik hebben het er af en toe wel over, maar meer ook niet.
maar ik vind dat we het wel moeten doen zeker nu ik zwanger ben van de 2e.

Ik heb geen idee, maar vind het wel een goed idee!! (klinkt leuk hé?!) Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, maar het wel erg belangrijk! Misschien eens informeren bij verschillende notariskantoren?
Ben wel benieuwd...

Groetjes!

Hoi Petra,

Bij onze notaris hebben we een akte van voogdij laten opstellen. Bij ons waren dat standaard aktes, waar je zelf zo nodig wat in kan veranderen. Daar stond wel heel goed in hoe of wat precies. Je moet ook denken aan het geld wat vrij komt mochten jullie komen te overlijden. Wij hebben een oom gevraagd voogd te zijn, en die krijgt ook het geld onder beheer. Als onze zoon 18 wordt komt dat vrij.

Bel idd eens met wat notaris kantoren in de buurt. Vraag ook naar de kosten, want die kunnen wel 100 euro per notaris verschillen.

Groetjes Femke

Wij hebben een testament op laten maken en daarin staan ook onze (voorkeurs-)voogden genoemd. De voogd krijgt inderdaad ook het geld onder zijn/haar beheer tot de/het kind(eren) 18 zijn.

hoi dames,

zal ik mogen vragen wat dat ongeveer kost? ik ben nu zwanger van de 2e en ik vind het nu ook wel tijd worden om wat vast te leggen. heb alleen geen idee wie.

mijn 2 zussen wonen in het oosten (wij zelf in het zuiden) en mijn schoonzus heeft vorige jaar tijdelijk in een instelling gezeten, dus of hun nou zo 'betrouwbaar' zijn?
ook hebben mijn zwager en schoonzus andere opvattingen qua opvoeden dan wij.
hoe hebben jullie dat bepaald?

Hi,

Wij gaan deze week naar de notaris voor een gesprek. Maar je zou ook twee mensen voogd kunnen laten zijn. Dan moeten ze samen overleggen en wordt de last minder zwaar, dan wanneer 1 iemand het moet doen.

Gr. Tamara.

Wij hebben ook 2 mensen. De broer van mijn man en zijn vrouw. Als ik heel eerlijk ben, is het slimmer om te kiezen voor 2 mensen uit je directe familie. Als mijn zwager en schoonzus uit elkaar gaan, (wat niet te hopen is) dan hebben we opnieuw een probleem. Maargoed, ons leek dit voor nu de beste keuze. Wij hebben er rond de 200 euro voor betaald, bij onze eigen notaris. Weet het niet meer precies. En elke keer als je iets wijzigd, kost dat weer zo rond de 100 euro. Wat een geld he! Om iets goed op papier te krijgen!

Groetjes Liff

Terug
Bovenaan