noten

hoi girls,

Ik kan me herrinneren dat bepaalde noten goed zijn voor het zaad. Aangezien ik morgen wat boodschappen ga doen, wil ik ook wat noten mee nemen voor mijn mannetje.
Weet iemand welke soort noten goed zijn?
En welke soort groenten erg gezondheid zijn? Misschien dat gezonde voeding bij kan dragen aan een eventuele zwangerschap.
Vandaag heb ik vitamine E druppels gekocht. Baat het niet dan schaad het niet.

thx
Marielle

Noten waar vitamine E in zitten volgens mij maar ik weet niet welke dat zijn.
Ik weet wel dat Zink heel goed is en ook groenten waar Zink in zit zijn aan te raden.

gr.Inge

Hoi Marielle,
Omdat het zwanger raken bij mij héél lang duurde heb ik op een gegeven moment mijn eetpatroon drastisch aangepakt, ik heb veel fruit en verse groenten gegeten,verse vis en héél veel noten zoals amandelen, walnoten, zonnebloem pitjes enz en heb tarwekiem capsules ingenomen voor voldoende vitamine E binnen te krijgen.
Ook heb ik als extra een vitamine B complex geslikt of biergist tabletten, op een gegeven moment had ik ook ergens gelezen op internet dat vitamine B12 ook de vruchtbaarheid bevorderde en die heb ik dus ook een tijdje geslikt tot ik tot mijn grote verbazing zwanger bleek te zijn ( na 5 jaar proberen ! ) is het wishfull thinking ? Ik weet het nog steeds niet ? Maar misschien is het het proberen waard.
Voor mannen schijnt zink inderdaad tot een betere sperma kwaliteit te leiden.
Succes !

Bedankt!! Onze gynacoloog was niet heel positief over zink dus dat wil mijn man niet meer slikken..Hij slikt nu wel multivitamine van multivit oid. Daar zit ook zink, vit E/C etc. Ik denk dat gezond eten ook kan helpen.
Karin, was er bij jou een aanwijsbare oorzaak te vinden waardoor je niet zwanger werd?
Ik ga zo eens naar de supermarkt, inslaan!! Mijn eitje komt over 2 dagen dus dat wordt veel vis, noten en eieren eten.

Hé Marielle,
Ik heb altijd een hele onregelmatige menstruatie gehad en toen het zwanger raken dus niet lukte was ik heel erg bang voor het definitieve antwoord dat ik misschien nooit kinderen zou kunnen krijgen, om die reden heb ik ook altijd nader onderzoek geweigerd want ik wilde toch een beetje hoop houden.
Wel ben ik naar een klassieke homeopate geweest die mij slechts 2 piepkleine korreltjes heeft gegeven om mijn menstruatie te reguleren en toen kwam mijn menstruatie meteen op gang en is sindsdien vrij regelmatig, wel een lange cyclus van zo ´n 36 a 37 dagen.
Ik geloof erin, dat wanneer je gezond eet en je lichaam op pijl houdt met vitamines en mineralen je een stuk verder komt, tenzij je natuurlijk een aanwijsbare afwijking zou hebben.
Dus geniet maar lekker van de nootjes, fruitjes en hou de moed erin hoor !
Liefs, Karin.

Terug
Bovenaan