Nou dat was me het dagje wel weer....

Vrolijk pasen allemaal!

Wij zijn vandaag net als zo'n beetje de rest van kinderrijk Nederland op bezoek geweest bij de opa's en oma's. Nou, was me dat even gezellig. Niet dus!
Esther is de laatste dagen thuis hardtstikke leuk en gezellig. Ze is eindeloos bezig met haar mobile en schommelstoel. Tussendoor even knuffelen met mama, maar dat vindt ze na 2 minuten wel weer best. Dus ik vroeg me al af hoe dat nou moest op familiebezoek zónder schommel, zónder mobile, zónder dat we een uurtje kunnen gaan wandelen of fietsen. En tja, dat ging dus ook niet. Bij de eerste opa en oma heeft ze een half uurtje lief onder de babygym gespeeld en toen was ze er klaar mee. Verder heeft ze de hele dag gemekkerd en gehuild behalve als ze sliep (maar da's bij Esther nooit zo lang en bij een ander thuis al helemáál niet) of haar fles dronk. Heel af en toe werd ze even stil van lopen of een speen, maar niet langer dan een minuutje. Ik geloof niet echt dat het de vreemde omgeving is, want als we gaan winkelen of zo kijkt ze in die vreemde omgeving juist haar ogen uit. Ik denk dat ze gewoon haar speeltjes miste??? En dan al die maffe mensen die dan steeds over je heen hangen... Ik zag haar denken "Blijf van me af, ik vind kusjes víes!" hihi. Nou ja, mooi excuus om op tijd ook weer weg te gaan!

Groetjes,

Eveline

Tja, de familiebezoekjes zijn ons bespaard gebleven vandaag, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Hier zijn die ook niet zo'n succes. Ik neem gewoon de kinderwagen mee en ga gewoon lopen als Laura vervelend wordt. Aan de ene kant is het niet de normale omgeving en aan de andere kant raken die kleintjes natuurlijk overprikkeld door al die aandacht. Ik vind dat bij mijn schoonmoeder altijd een probleem. Die moet ik nl die kleine bij wijze van spreken uit de armen rukken als ik iets met Laura wil doen. De laatste keer had ze Laura zelfs uit bed gehaald en de fles gegeven toen wij nog sliepen. Het gaat wel goed, maar...... En ik maar vriendelijk blijven en zeggen hoe handig het is dat we bij oma zijn, want dan kan ik gewoon doorslapen! Van binnen kookte ik, omdat ze het lef had gehad te bepalen dat mijn rustig slapende meisje die krap twee uur daarvoor een fles had gehad, wakker moest worden en een fles kreeg. Ik ben de moeder!!! (Sorry, er komen heel wat onverwerkte gevoelens boven als ik aan familiebezoekjes denk.)

Mijn punt is dus eigenlijk, dat ik na het laatste fiasco me voorgenomen heb Laura gewoon lekker zelf vast te houden en zo veel mogelijk zelf te doen. Vinden de anderen dat niet leuk, jammer! Zij hebben de hele avond geen huilend kind!

Nou ja, ik voel dus met je mee, ook mijn exemplaar is niet op haar best tijdens familiebezoekjes (kinderen eigen?!?).

Groetjes Ilona

wij waren bij mijn ouders vandaag.boas was voorbeeldig als altijd,maar omdat het zo druk was(onze opa en oma's,broers en zussen+aanhang..kwebbelkwebbelkwebbel..)kon boas niet in slaap komen.ik had zn schommelstoel meegenomen en zette die lekker hard en zo viel hij bijna in slaap.komt mn (stief)moeder aan;hij schommelt veel te hard,dat is toch niet fijn!knal,ding uit.boas wakker en janken natuurlijk.ik dat ding weer aan,kreeg ik de hele familie over me heen,dat dat ding te hard schommelde,alsof ik niet weet wat mijn kind lekker vind.toen ging hij spugen(doet ie 20 keer per dag,staant,liggend,hangend..)nou je raad het commentaar al.toen was ik ff pissed.toen ging de hele familie buiten in het zonnetje zitten en uiteindelijk viel hij gelukkig in slaap tot flestijd.daarna was t wel weer gezellig gelukkig.morgen naar  mn schoonouders.die hebben gelukkig nooit kritiek.
vrolijk pasen!
groetjes kari

Hoi,
Quinn heeft vandaag ook een beetje een moeilijk dagje. Volgens mij zit hij midden in een sprongetje en daarnaast is hij gisteren de hele dag bij opa en oma gaan logeren. Mijn ouders dus. Daar kwamen ook meteen wat tantes en ooms langs.
Vandaag zelf even met hem op bezoek bij de andere opa en oma. Daar zat de hele tuin vol met een man of 10. We waren nog niet binnen of er hingen 5 mensen over de maxicosi. Poehpoeh... dan moet ik altijd even tot 10 tellen hoor... Vervolgens ging hij van hand tot hand. Op een gegeven moment zegt oma " ik heb  hem nog niet vast gehad". Toen kreeg zij hem even, hij begon te huilen en toen zei ze "tsja.. er wordt ook zoveel met je gepongeld (limburgs)". Ook toen maar weer even tot 10 geteld..... want zij doet er net zo hard aan mee en dan de rest maar de schuld geven.
Gelukkig leren ze steeds beter dat Quinn ook zijn rust nodig heeft en bepaalde dingen niet handig zijn.... maar af en toe. Over het algemeen kan ik goed met ze opschieten gelukkig.
En zolang Quinn het verder goed doet, dan laat ik het een beetje gaan. Als ik merk dat hij het niet leuk vind dan grijp ik in.
Groetjes Veerle

Wij nemen Lotta altijd mee in de draagzak! Heel handig want kan niet iedereen over haar heen hangen en lastig doen en haar vast willen houden! Bovendien slaapt ze dan prima. Ik kan het echt iedereen aanraden want ook ik heb last van een zeer opdringerige schoonfamilie die ik wel wat kan doen af en toe. Maar ze hebben wel het fatsoen om Lotta niet uit de draagzak te willen halen als ze lekker bij ons ligt. Misschien een tip?
Mijn familie kan ik gelukkig zelf in bedwang houden dus daar kan ze gewoon in de wagen mee.
liefs, Irene

Wij zijn vandaag ook bij schoonfamilie geweest en het ging best goed.
Schoonmoeder is wel geneigt om Teun elke keer als hij huilt in de kinderwagen eruit te halen grrrr,hij moet zich altijd even in slaap huilen,dan hoor ik dat hij bijna in slaap gaat vallen en haalt zij hem er weer uit,tja dan begint het weer van voren af aan. Ik heb mijn vriend eens goed aangesproken (toen we thuis waren natuurlijk) en ik moet zeggen dat hij nu zijn antenne wel goed uit heeft staan. Af en toe moet ik hem nog even onder tafel aantikken.maar vaak reageert hij uit zichzelf. Het is zijn moeder dus ik vind dat hij haar dan beter kan aanspreken  dan ik. Groetjes Mikkie.  

Hoi,

Wij zijn gisteren ook de hele dag op stap geweest, op bezoek bij mijn schoonouders, samen met de rest van de familie. (broers/zussen, tantes...) Ik had de avond ervoor Christian de hele tijd op schoot, geknuffeld, gebrabbeld en gespeeld, want ik zag de bui al hangen: mama zou hem met Pasen niet veel vasthouden...
Hij was overdag zijn normale zelf, in de middag heerlijk 4 uurtjes geslapen en weinig gehuild. Mijn schoonmoeder hing toen wel regelmatig boven de reiswieg ("Ben je nog steeds aan het slapen, ventje? Straks is de dag voorbij en dan heb ik je nog niet vastgehouden"), maar heeft gelukkig geen aanstalten gemaakt om hem wakker te maken. Ze checkt gelukkig meestal wel met mij of mijn man of ze bepaalde dingen met Christian mag doen. Alle familieleden vechten om wie hem het flesje mocht geven...

Nee, onze "lol" kwam vannacht. Toen we eindelijk thuis waren in de avond, kregen we hem nauwelijks makkelijk wakker voor de laatste voeding. Met veel moeite het flesje leeg, toen wilde het slapen niet echt vlekkeloos (terwijl het normaal helemaal geen probleem is!) en vannacht vaak wakker: 3:00 uur speentje erin, aai over de bol. 5:00 uur HONGER!!! dus maar flesje gegeven, 6:00 uur speentje erin, 6:30 speentje erin, 7:00 speentje erin, 7:30 uur speentje erin... We hebben dus een erg korte, rommelige nacht achter de rug. En vanochtend in de box ook iets meer jengelen dan normaal. We denken toch echt dat het gisteren te druk voor hem was, zoveel (nieuwe) indrukken... Gelukkig ligt hij nu heerlijk in zijn bedje te slapen. In alle rust...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

Wat  herkenbaar al die ervaringen met familie en bezoek. Ik heb ook mijn portie familie weer gehad dit weekend. Op zich heel leuk en gezellig allemaal, maar toch wel een paar keer tot 10 geteld.

Iedereen schijnt maar beter te weten  wat er met Yanick is dan ik. Is ie een beetje huilerig  omdat ie moe is (terwijl er 5 mensen aan hem plukken),  roept schoonzus:  'oh, darmkrapjes!'. Vervolgens ligt ie lief te slapen, maar nichtje-lief (10 jaar) kan haar handjes niet thuis houden dus hij wordt ruw verstoord uit zijn slaap. Natuurlijk blerren, ik pak em op, knuffel en troost hem. Roept schoonmoeder: 'geen wonder dat dat kind huilt, kijk eens hoe hij verwent wordt'  . Na het drinken loopt Yanick altijd een beetje rood aan (hij is dan heel druk bezig om alle melk te verwerken, binnen te houden of uit te spugen),  roept mijn moeder: oh, mannetje,  ben  je aan het poepen?'  

En als  ik niet uitkijk gaat dat arme jong de hele dag van arm tot arm. Ik vind het op zich best ok dat hij door familie wordt vastgehouden, maar hij moet ook af en toe slapen. En als ik em zelf dan even bij me pak (omdat ik ook graag knuffel met mijn kind), dan wordt er gezegd dat als ik hem zat ben, anderen hem ook wel even willen vasthouden hoor. Hoezo..... ik ben mijn kind NOOIT zat!

Maar verder heel gezellig!!  

Terug
Bovenaan