nou dit weer

Ja het blijft rommelen met de voedingen van Merel.
In dit geval ben ik gewoon nieuwsgierig of er meer kinderen dit zo doen.
Om   ong 8.15 krijgt ze de ochtendfles.
Vervolgens doet ze een kort dutje en wil om 11.00 soms al eerder weer een fles.
Dan slaapt ze door tot 15.00 soms maak ik haar om 15.30 wakker voor een fles.
En de laatste dagen wil ze dan om 17.00 alweer een fles.
Dan gaat ze weer naar bed en maak ik haar om 22.30 weer wakker.
En slaapt ze daarna de  nacht door.
Wat ik dus zo raar vind is dat ze overdag de ene keer net 2 uur op een fles redt en de andere keer er rustig 4 of 5 uur op doet.
Ze krijgt over de dag genomen niet teveel en ze doet het goed zo maar ik snap de logica er niet van.
Misschien  Merel wel.....................................

Hoi Kaatje,

volgens mij is dit wel normaal hoor. Bij kindjes die volgens een strikt tijdschema gevoed worden, zie je vaak dat ze een bepaalde fles nooit helemaal legen terwijl ze op een ander tijdstip geen genoeg lijken te hebben aan 1 fles. Iedereen heeft op bepaalde momenten op de dag meer honger dan anders, dat is bij baby's net zo. Borstkindjes gaan vaak clusteren, dat is heel veel voedingen achter elkaar en dan zomaar urenlang niets.

Of ze klaar is voor hapjes, hangt van een heleboel factoren af. In elk geval niet voor 4 maanden, liever nog wachten tot 6 maanden. Ze moet interesse hebben in hoe jullie eten (geinteresseerd kijken naar jullie), op vuistjes sabbelen, hapbewegingen maken, meer kwijlen. Als ze dat allemaal doet en oud genoeg is, kun je voorzichtig beginnen met hapjes. Maar tot ze een jaar zijn, moeten ze het nog echt hebben van de melk en voegt het eten verder niet veel toe. Het is in het eerste jaar echt alleen wennen aan vast voedsel en smaken.

groetjes Danielle

hapjes vind ik haar inderdaad nog wat jong voor.
Ruim 3.5 maand.
Maar volgende week moet ik naar het CB wil er dan over hebben om rijstebloem door de fles te gaan doen.
Met fruit ed wil ik eigelijk wachten tot ze minimaal 5 maanden is.

HEt is niet erg dat ze het zo doet.
Ik ebn al lang blij dat ze de nachten goed doorgaat en het verder allemaal god doet.
Ik vroeg me alleen af of dit gedrag "normaal"is
Zover je bij zulke kleintjes van normaal kunt spreken natuurlijk

Hoe Kaatje.
Waarom rijstebloem door de fles doen?
Je dochter doet het in principe toch goed,ze mag toch de hoeveelheid flesvoeding hebben.Meestal geef je de papfles als ze wat ouder zijn en het aantal flessen gaat minderen.Of je moet het heel vervelend vinden dat er geen vast ritme in zit,maar ikzelf zal zo doorgaan als ik jou was.Als jou dochtertje 4/5 maanden is mag ze een groente en/of fruithapje,dan komt allemaal wel weer goed.
Groetjes Anja

Nou, mij is verteld dat met een leeftijd van 6 mnd ze niet meer genoeg hebben aan alleen flesvoeding! En ja 3.5mnd is een beetje vroeg. Maar dat ze na 2 uur weer de fles wil is wel vlot. Een kindje van 3mnd krijgt 5 a 6 voedingen om de (ongeveer)  4 uur. Een flesje van (ongeveer) 150/180 ml. Als je borstvoeding zou geven werkt het iets anders (bijv. regeldagen) Dus ik zat zo te denken dat die kleine meid misschien meer melk mag hebben (weet niet hoeveel ze nu krijgt)

Groetjes Regiena

hoi,
als je rijstenbloem wilt gaan gebruiken dan kan je ook aan de fruithap!
rijstenbloem krijgen veel kinderen buikkrampen van.
beide kinderen van mij hebben vanaf 3,5 mnd fruit gekregen, ze waren er aan toe!
ze hadden geen allergie dus vrij spel!
dus toe aan hapjes!
en ik denk dat dat voor jullie ook meer rust geeft.
er staat 4 mnd op een potje fruit maar dat zijn richtlijnen, het hoeft niet precies op de vierde maand.
succes

Terug
Bovenaan