Nou ik "mag" dan toch echt hier naar toe verhuizen.... :-(

Hoi allemaal!

Ik was hier al eens geweest om me voor te stellen ( we zijn nu 15 maanden bezig voor ons tweede kindje)  Ik ben alleen verder gaan posten op het zwangerwordenforum, omdat ik al wel bij de gyn liep, maar nog geen behandeling kreeg. Ik voelde me hier nog niet echt thuis en op het andere forum ook niet. Daar hebben we een aparte topic gemaakt voor meiden die al bij de gyn liepen, maar nog geen behandeling kregen. Maar goed, die fase is voor ons voorbij, we moeten er nu toch aan geloven!

Nou hier dan ook onze uitslagen van ons gynbezoekje van vanmiddag. Het was een evaluatie gesprek waarbij mijn man en ik samen aanwezig moesten zijn. Alle uitslagen en vervolgstappen zouden doorgenomen worden. Voor ons was vooral de tweede zaadtest erg belangrijk, omdat de eerste niet goed was.
Nou  hier komt die dan:
Bij mij was alles goed, cyclus, hormoonwaardes, zuurgraad van slijm en eisprong. Bij mijn mannetje was de uitslag van de tweede zaadtest beter dan de vorige keer. Maar helaas nog steeds niet denderend. Het aantal zaadcellen was 20 miljoen tegen 40 miljoen normaal. (lijkt toch nog veel he?). De beweeglijkheid was  niet goed  en de hoeveelheid abnormale cellen was ongeveer 60%. Al met al  zou het theoretisch wel mogelijk zijn om op de natuurlijke weg een kindje te krijgen, maar zou het nog best eens heeel lang kunnen gaan duren. Ons eerste mannetje is dan ook waarschijnlijk een gelukskindje geweest....
Daarom is besloten te starten met IUI. In overleg is besloten om de eerste 3 maanden nog geen Clomid te gebruiken, omdat mijn cyclus prima is en ik al een gezond kindje heb gekregen op de natuurlijke weg. Mijn gyn vond dat ook beter gezien de bijwerkingen. Wel zal ik Pregnyl moeten  laten spuiten. A.s. dinsdag moet ik weer naar de gyn voor een echo en dan wordt 's avonds Pregnyl gespoten. Donderdag moeten we naar Nijmegen om de behandeling van het zaad te laten doen. Dan worden de goede zaadjes geselecteerd. Met het behandelde goedje weer terug naar ons eigen zh om het in te laten brengen. Daar wordt het dan hoog in de baarmoeder ingebracht. Daarna weer gewoon aan het werk en dan is het wachten geblazen.
Wanneer er na 3 behandelingen nog geen resultaat is, moet ik ook Clomid gaan gebruiken. Maar hopelijk is dat niet nodig!
Nou het is toch een heel verhaal geworden.....

Ik heb nog wel wat vragen:
Hoe groot is de kans van slagen met IUI?
Wat zijn de bijwerkingen van Clomid en Pregnyl?
Hoe lang gaan ze door met IUI?
Kun je ook een maandje overslaan (wil ik liever niet, maar hebben al vakantie geboekt)
Voel je er iets van?
Nou misschien komen er nog wel meer vragen, nu weet ik het even niet. Ik moet nog heel erg aan het idee wennen.....
Hopelijk mag ik met jullie mee babbelen....

Iedereen veel succes! Liefs,

Ginger

Lieve Ginger,
Uiteraard had ik je hier  liever geen welkom geheten maar dat ben je natuurlijk wel
Zelf ben ik nog maar sinds vorige week actief hier en ik kan je vertellen dat je hier ook een hoop steun kunt vinden in je - nieuwe - situatie
Nogmaals welkom !

Liefs, SunshineJo

Hoi Ginger

Jeetje wat jammer dat je nu dan toch de medische molen in moet.
Het is wel mooi dat je het in je eigen cyclus mag doen dan hoef
je eerst nog geen hormonen.Ikzelf heb bijna 3jr in de medische molen
gezeten maar bij ons was niets aan de hand alleen het lukte maar niet.
Ik heb 8 IUI behandelingen gehad in toen was ik er helemaal klaar mee.
Ikzelf vond clomid een ramp maar dat geld lang niet voor iedereen dus ik
praat even uit eigen ervaring.Ik was niet meer te genieten iedereen moest
het ontgelden bij mij in vooral mijn mannetje.Ik mocht toen over gaan op
het spuiten van hormonen in daar voelde ik mij veel beter bij.Van de pregnyl
heb ik nooit geen last gehad behalve dat ik het vloeistof erin voelde gaan dat
was iets pijnlijk maarja je moet er iets voor over hebben toch?Ikheb op mijn
werk wel gewoon verteld dat wij hiermee bezig waren omdat je toch vaak naar
het ziekenhuis moeten voor F.M.Ik heb ook alle medewerking gehad.Helaas is
het bij ons niet gelukt maar er zijn toch wel heel veel vrouwen die hierdoor toch
zwanger worden.Toen hebben wij ons ingeschreven voor IVF in ik had besloten
om het even achter mij te laten want ik had het wel gehad.Nog geen 6wk later
was ik spontaan zwanger.Ik had alle medicatie al in huis want vanaf 1januari 2004
werd het niet meer vergoed.Dit heb ik aan andere mensen afgestaan die het niet
konden betalen toen naar 18wk alles goed was .Deze hebben ondertussen ook een
dochterje gekregen.Ik denk dat je er maar open in moet stappen want je weer toch
niet precies wat je allemaal kan verwachten in ieder mens reageert anders.In wat
betreft je vakantie lekker gaan doen wie weet wat het je brengt.Ik wens jullie heel
veel succes toe in ik hoop dat je gauw zwanger bent.

Groetjes ANita

hoi Ginger,
vroeg me al af hoe het met je ging, aangezien je er na die 1e zaadtest er even doorheen zat. Goed om weer te lezen hoe het met je gaat. Jammer dat je nu toch echt de mm ingaat. Ik kan geen antwoord op je vragen geven, omdat ik zelf ook pas aan het begin sta.
Ik ben zelfs bijna jaloers op je. Jij hebt al iets van duidelijkheid. Het zaad van mijn vriend is getest en deze 1e keer niet heel positief. Zo'n 8 miljoen wat er volgens mijn huisarts 20 miljoen moeten zijn (raar dat die van jou 40 miljoen zegt, dus wat zit daar dan weer anders in?) Verder geen grote afwijkingen en genoeg beweeglijkheid te zien. Wel wil ze hier nog niks over zeggen en moet het over 3 weken nogmaals getest worden. Op zich prima, maar het blijft nu allemaal langs mijn huisarts lopen en hier lees ik bij veel meiden dat het allemaal meteen via de gyn loopt. Bij mij wordt er nu dus ook nog niks gecheckt, want ik heb die doorverwijzing nog niet.
nou ja dat was even mijn update, na de volgende zaadtest ga ik echt om die doorverwijzing vragen, want dan ben ik het zat.

liefs Patricia

hoi Ginger,
Helaas kom je ook op dit forum. Ik kan je wel wat vertellen over IUI.
Wij zijn ook bezig om een tweede kindje te krijgen, onze eerste duurde
ook ongeveer twee en een half jaar en nu zijn we ook al weer bijna drie
jaar bezig. Afgelopen maand mijn eerste IUI behandeling gehad, gisteren
was de inseminatie. Gebruik puregon en pregnyl, wel   last van stemmingen
Voor mij viel het wel mee maar voor mijn omgeving niet.
De inseminatie op zich viel mij reuze mee, alleen sávonds en de ochtend
daarna behoorlijk kramp in mijn buik. En nu twee weken afwachten.
Nu gaat het nog wel maar als die tweede week inzicht komt lijkt het mij
wel moeilijk. Dit is dus onze eerste poging en wij mogen er zes daarna
gaan ze over op IVF. Maar misschien is dat niet nodig, wel vond ik deze
maand heel intesief, bijna drie weken lang om de twee dagen naar het
ziekenhuis, hoop geregel met werk en waar laat ik onze dochter.
Dus vind ik het nu nog niet zo erg dat we nu opdat het vakantietijd is
twee maanden rust hebben. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel in ieder
geval sucses.
Groetjes Miranda

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Fijn om hier te kunnen praten en om mijn vragen te kunnen stellen! Thankz!!!!
Patricia: ik snap je "jaloerse" gevoel wel hoor! Voor ons was het even de knop omzetten, maar er wordt nu tenminste gehandeld en dat is een heel fijn gevoel. Het geeft weer hoop, er is dus iets aan te doen. Mijn man is ook helemaal blij, ondanks dat het "probleem' toch bij hem ligt. We kunnen in elk geval een kindje krijgen van ons samen en dat is wat voor mij het belangrijksteis. Zo ziet hij het. Hij vind het alleen ondeerlijk dat het probleem bij hem ligt en dat ik alles moet doorstaan. Ach, zo is het op de natuurlijk weg ook: ongesteld worden, zwanger zijn, bevallen, bv geven. het hoort er ook een beetje bij. Ik heb daar verder geen moeite mee hoor!

Succes allemaal!

Ginger

Hallo Ginger,

Fijn dat er eindelijk duidelijk is waarom het niet wil lukken.
Ik hoop voor jullie dat nu met de IUI je snel zwanger mag worden!

Ik ga voor je duimen, net als velen hier!!!

Heel veel succes!!!!

liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan