Nou ja! De volgende keer volg ik gelijk mijn gevoel

Vandaag eerste controle gehad bij de arts van het CB. Afgelopen week ben ik na veel getob gestart met een speentje voor Senne, omdat ze zoveel zuigbehoefte had (zie ander topic). Gezien  mij steeds werd gezegd dat een speentje bij borstvoeding uit den boze zou zijn in de eerste weken, had ik mij voorgenomen hier maar niks over te zeggen zolang de arts er niet om zou vragen.

Vervolgens  zegt de arts zelf: 'ze krijgt toch zeker wel een speentje dan hè?' Nou ja! Heb ik daar nou zo om getwijfeld. Les 1: doe dus gewoon wat je eigen gevoel je ingeeft! Wou ik gewoon even kwijt..

Verder was alles prima trouwens!

Groetjes,
Dionne

hoi dionne,
niks mis met je instinct/ moedergevoel. Ivm speen/ tepelverwarring zeggen velen dat je tot de 4 weken geen speentje mag geven. Nee, dan veel gejammer vanwege zuigbehoefte, of een voorgevel als lola ferrari vanwege vele aanleggen, of een weke pink van t constante zuigen eraan...
1e kraamzorg wees speen af, laatste 2 dagen andere gehad en die adviseerde gelijk speentje (dag8!) Dé oplossing voor ons, want zo werd zuigbehoefte gestild en konden we way slapen tussen voedingen 's nachts.
Groetjes, mira sinds 02 januari trotse mama van jaap

Geloof me, bij de tweede baby doe je meteen wat je zelf vindt. Zonder schuldgevoel of wat dan ook. Ik heb de tweede dag mijn schoomoeder de speen uit laten koken waar de kraamzorg bij stond en de open wijnfles (tja, 1 wijntje na een bevalling mocht wel van mij na 9 maanden) gewoon in de koelkast gezet. Mijn kind, mijn huis, mijn leven. (Maar natuurlijk ben je over sommige dingen ook dan toch wel onzeker hoor, elke baby is anders).

Terug
Bovenaan