Nou toch weer dilemma

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik had van het weekend besloten om de baan waarop ik vrijdag gesolliciteerd heb niet te nemen en heb vanochtend netjes gebeld dat ik er toch vanaf zie.
Nu werd er erg raar gereageerd en niet eens gevraagd waarom niet. Ik vond dit een erg rare reactie. Maar dacht ach dan is het maar goed dat ik de baan niet neem.
Wordt ik net teruggebeld omdat ze vanochtend helemaal overrompeld waren. Ze hadden al voor mij gekozen en wilde vandaag de gesprekken voor de rest afbellen en diegene die al geweest waren bellen dat ze het niet geworden waren.

Ik heb heel netjes verteld dat het niet aan de baan of de mensen ligt maar aan de randvoorwaarden en dat ik met nog een baan bezig ben die op dit moment zeker mijn voorkeur heeft. Ik heb nu afgesproken dat ik vrijdag na het gesprek bij het bedrijf van Henk even bel hoe of wat.

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Straks heb ik inderdaad de "luxe" dat ik twee banen heb.

Groetjes
Inge

Hoi Inge, wat een toestand zeg. Ik zou gewoon je gevoel volgend, als je denkt dat deze baan het niet is voor jou moet je het niet doen. Aan de andere kant zeg je dat het aan de randvoorwaarden ligt, ik weet natuurlijk niet precies wat je dan bedoeld maar misschien valt daar nog over te praten aangezien ze jou willen?

Nou iig veel succes met je beslissing.

Groetjes van Sonja.

Hoi Sonja,

Het gaat er om dat ik bijna 5 vastgelegde vakantieweken heb. Ik weet niet precies hoeveel dagen ik heb maar volgens mij blijft er dan heel weinig over.
Het is een erg klein bedrijf en ik weet niet hoe stabiel het bedrijf is.
Ze willen graag dat ik 3 dagen aaneengesloten werk en dat wil ik eigenlijk liever niet.

Ik heb nu met ze afgesproken dat ik vrijdag na mijn gesprek even bel en heb ook aangegeven dat ik dan nog wel wat vragen heb.

Groetjes
Inge

Ow ik snap best dat het allemaal erg dubbel voelt!

Maar je hebt idd ook de luxe.. Ik denk dat je van binnen toch de beslissing al genomen hebt, maar hou het inderdaad even achter de hand tot het gesprek eind gesprek aan het eind van de week geweest is. Dan kun je ze altijd nog met zekerheid zeggen dat je voor de andere baan gekozen hebt.
Ook kun je bij je andere gesprek zeggen dat ze je ergens anders graag willen hebben, maar dat je liever bij hun werkt, wie weet wat ze ermee doen!

Maak je niet te druk, het is alleen maar in je voordeel!

Evelien

Oke dat zijn wel duidelijke bezwaren ja, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Volgens mij hou je weinig tot geen vakantiedagen over als je 5 weken verplicht moet opnemen. Ik werk zelf ook 3 dagen in de week maar ook niet achter 1 gesloten, vind ik niet prettig en de oppas ook niet.
Nou dan hoop ik dat die andere baan wel beter aansluit op jouw wensen! Succes.
Groetjes van Sonja

Maar als ze je echt graag willen hebben, kunnen ze hun voorwaarden dan ook niet een beetje aanpassen? En 5 verplichte vakantieweken????? huh, zoveel vakantiedagen krijg ik nog niet eens. Bij ons krijg je iets van 165 uur vakantie als je 36 uur per week werkt. Dat komt dus neer op 4,5 week vakantie aaneengesloten.

Maar goed, altijd handig om achter de hand te hebben natuurlijk. Ik weet niet of je echt MOET werken, of dat het niet echt noodzakelijk is, financieel gezien dan, want anders kan je beter nog maar wachten of er niks beters op je pad komt, als het niks word bij Henk zijn bedrijf. En als je financieel toch echt moet werken, nou, dan heb je deze altijd nog....

Ik moet helaas wel echt werken maar ik heb mijn baan natuurlijk toch nog. Maar goed ik zie vrijdag wel en ik heb al aangegeven dat ik het vervelend vind dat er zoveel vakantie vastgezet is. Dus wie weet.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Wat een luxe maar tegelijkertijd vervelende positie. Ik denk zelf dat als je echt besloten hebt om het niet te doen dat het niet voor niks is. Maar misschien maakt het wel je onderhandelingspositie sterk en kun je wel praten met ze over de dingen die je niet fijn vindt. Maar je hebt ook nog je andere gesprek en misschien voelt het daar zo goed dat je niet hoeft te beslissen. Succes ermee

groetjes Linda

Terug
Bovenaan