Nou vooruit dan maar...iemand ervaring?

Hoi meiden

Ik wilde er eigenlijk niets over vragen, want ik ben altijd een beetje huiverig voor horror-verhalen... Maar...Heeft er iemand ervaring mee als je maar 2 ipv 3 bloedvaten hebt in de navelstreng?

Ik moet volgende week terug voor nog een echo, omdat onze dame (haha) er erg slecht voorlag, maar er is dus een grote kans dat dat het geval is... Ik ga niet zoeken en googlen, maar als jullie ervaring hebben.... Hoor ik het graag.

Liefs Annet

Hoi Annet,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een collega van mij had het ook, en die zwangerschap en bevalling is gewoon normaal verlopen. Ik weet inhoudelijk niet precies wat het inhoudt, maar zij had er weinig last van en haar zoontje is kerngezond!

Groetjes,
Patty mv Nynke

Hey Annet,

Over het algemeen bevat de navelstreng  twee slagaders, die bloed vanaf het hart van de baby vervoeren naar de placenta, en  één  ader. De reden waarom ze  de baby  nog even willen controleren is omdat er iets met de niertjes kan zijn. Ze willen het dus gewoon even checken. Als ze er gisteren niets bij gezegd hebben en de niertjes leken in orde, dan is er weinig reden tot bezorgdheid.

Dus: niet teveel zorgen maken hoor!

Groetjes,
Nelly.

Hoi,

Ik heb het zelf niet gehad maar heb gehoord dat het toch best vaak voorkomt en heel vaak ook niets voorsteld.

Dus geen enge waanbeelden in je hoofd halen, volgende week gewoon nog een keer lekker naar je kleine kijken en dan weet je pas of je je zorgen moet gaan maken. ik begrijp dat het moeilijk zal zijn.

Liefs Nanda

Hoi Annet,
Ik weet niet eens (meer)  wat het kan betekenen, 2 bloedvaten.
M'n schoonzusje had het ook en die is in december bevallen van
een gezonde dochter van ruim 8 pond.
En zelf heb ik het ook gehad bij ?? (een vd drie), maar daar was
ook niets bijzonders.

Dus maak jezelf maar niet te druk.
Leuk trouwens dat je een meisje krijgt.
Wij hebben een meisje na twee jongens en ja een meisje is echt
heel anders.\

Groetjes Corine

He Annet,

heb geen ervaring maar als ik de reacties zo lees zou ik me niet te druk maken...het lijtk vooralsnog niet veel te hoeven betekenen.
Geniet van je meisje!

LIefs, Marcia mv Puck

Ik had net niet zoveel tijd maar nu wel.
Normaal heb je 3 aders: 1 afvoer en 2 toevoer. Als je 1 toevoer hebt ipv 2 dan zou het kindje te weinig voeding binnen kunnen krijgen. In het lichaam is het zo geregeld dat de belangrijkste organen als eerste voeding krijgen. De organen die het minst belangrijk zijn kunnen minder krijgen zoals de nieren en de blaas. Hierdoor heb je een grotere kans op afwijkingen bij de nier en of blaas. Meestal is er niets aan de hand. Ga niet googlen (hebben wij toen wel gedaan..) want dan vind je altijd de slechte ervaringen.

Noa is na de geboorte meteen onderzocht door een kinderarts. Een week na de geboorte hebben ze ook nog een echo gemaakt van de niertjes. Dit is standaard protocol. Gelukkig was er niets aan de hand en is ze kerngezond!!

gr
Marielle

Terug
Bovenaan