nou zeg!

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Wij zijn al een aantal maanden min of meer bezig met openstaan voor een derde kindje. Sinds afgelopen maand echt pas serieus, ik heb toen ook aangegeven naar mijn man dat ik nu toch wel echt graag wilde. Maar helaas vanmorgen ongi geworden. Nu zegt mijn man vanmorgen ineens dat hij niet weet of hij nog wel een derde wil, ivm financien en dat alles dan ineens om een kind draait. Hij heeft daar nu helemaal geen zin in.
Wat moet ik hier nu mee! Het komt me heel rauw op mijn dak valen en ik heb juist afgelopen maand heel duidelijk aangegeven dat ik er best naar begin te verlangen. Ik voel me erg verdrietig en boos.

Groetjes, Emmy

ik ken je gevoel bij mijn vriend was het het zelfde eerst had hij ja gezegd toen was het weer nee
ik wasdaar zo verdrietig en boos dat hij wist hoe graag ik het wou uit eindelijk heb ik het even laten rusten een na een maand of 2 nog eens gevraagd toen was het nee toen ben ik zo boos geworden waar hij het lef vandaan haalde om mij eerst blij te maken en het dan zo af te nemen hij heeft er toen over nagedacht uit eindelijk heeft hij ja gezegd meer voor mij als voor zijn eigen heb nu een dochertje van 17 weken en hij is er dol gelukkig mee zou niet meer zonder haar willen ik hoop echt voor je dat hij bij draait

We hebben gelukkig al 2 dochters waar ik heel blij mee ben. We hadden het er net over, en het is niet zo dat hij het nooit meer wil zegt hij, misschien over een paar maanden. Toen ik vroeg of hij wilde dat ik weer aan de pil ging, zei hij nee. Dus mocht het er toch wel van komen, dan stelt hij zich daar op in. Maar ik wil dat hij er helemaal voor wil gaan, net als ik. En dat als ik dan zwanger ben, wil ik dat hij er heel blij mee is. Ik wil niet dat dit zorgt voor spanningen tussen ons.
Ik hoop dat ik mijn emoties vandaag weer een beetje in de hand krijg.

Herkenbaar. Mijn vriend staat er beetje blanco in. Een derde lijkt hem wel leuk maar als t bij twee blijft vindt hij t ook prima. De bal ligt dus bij mij.
Na lang twijfelen en een keer onverwachts zwanger met hele vroege miskraam (meer late ongesteldheid) gaan we er nu toch voor. Maar regelmatig laat hij vallen hoe makkelijk t is nu met twee. Dat we net uit die vermoeiende fase zijn. Dat het wel lekker is om ruimer in de financiën te zitten. Maw hij is nog niet echt overtuigd. Laatst heel gesprek gehad en het komt er op neer dat hij erg onzeker is over een derde. De eerste twee zijn best zwaar gevallen dus hij verwacht dat t bij nummer drie net zo zal zijn (en ik ben ook veel realistischer nu).
Het kwam er op neer dat hij t fijn vindt als ik zijn onzekerheid weg neem: natuurlijk kunnen we t aan, natuurlijk is het leuk etc. Ipv zelf ook de hele tijd te twijfelen.
Misschien is jouw vent hier ook wel onzeker over?

Ik moet zeggen dat ik zelf langzaam ook wel steeds zekerder wordt. Bij die onverwachte zwangerschap was ik opgelucht dat ik ongesteld werd. Vorige maand bewust voor gegaan. Dacht weer dat ik zwanger was maar helaas..,.dit keer was ik teleurgesteld. En deze maand gaan we er echt voor!! Ben benieuwd. Maar zou ook pissig zijn als hij nu ineens nee zou zeggen.

Sterkte ermee en hoop voor je dat hij snel om is en dr jullie er voor kunnen gaan.

Inderdaad vervelend dat je man nu ineens afhaakt! Vooral omdat jullie al min of meer besloten hadden om voor een derde te gaan!
Het lijkt mij ook dat hij onzeker is en er nog aan moet wennen. Geef hem gewoon even de tijd zodat jullie er over een paar maanden met z'n tweeen volledig voor gaan.
Mijn man wil helaas nog geen tweede. We hebben een dochter van 20 maanden en ik ben er klaar voor, maar hij ziet het niet zitten om op papadag voor 2 kids te zorgen. Toch zegt hij uiteindelijk nog wel een broertje of zusje voor onze kleine meid te willen...
Ik wacht nu al ruim 7 maanden op het moment dat hij er klaar voor is. Soms kan ik er best boos en verdrietig om worden, maar weet ook wel dat je er echt samen voor 100% voor moet gaan.

Sterkte en ik hoop voor je dat hij snel bijdraait!

Terug
Bovenaan