Novalac allerbnova of nutramigen?

<p>mijn zoontje is nu 12 weken en heeft nog steeds erge buikkrampen. Hij heeft koemelkallergie en reflux en krijgt de melk novalac allernova ar. Nu heeft hij nog altijd de hele dag door krampen (laat veel scheetjes) hoewel hij wel elke dag ongeveer 4 a 5 poepluiers heeft. Nu zit ik te denken om nutramigen puramino te proberen, alleen dat is hele dunne melk en weet niet of dat goed voor zijn reflux zal zijn.. ook is het een hongerige baby en ben bang dat hij dan heel snel weer whonger zal hebben. Iemand tips? De krampen zouden toch nu wel minder moeten zijn? </p>
 
Is de koemelkallergie bij jullie al vastgesteld door de kinderarts? Dan zou ik daar mee overleggen. Bij ons werkt nutramiten heel goed. Doen er wel jbpm bij maar nu we deze 3 maanden gebruiken spuugt hij nagenoeg niet meer.  Eerst hele handdoeken vol ? 
 
Ja de koemelkallergie is vastgesteld. De kinderarts zei dat bij de meeste kindjes de novalac allernova heel goed werkt. Hij is er ook iets rustiger door maar toch nog altijd erg veel buikkrampen.. en zou dat niet moeten minderen nu hij 12 weken is? Vandaar dat ik eraan denk om nog de puramino nutramigen te proberen.. alleen omdat het erg dunne melk is ben ik aan het twijfelen
 
Hoe lang zijn jullie nu met deze voeding bezig? Want baby's moeten ook echt wennen aan een nieuwe voeding.
Als je nu overstapt naar de nutramigen, ben ik bang dat je ook niet direct resultaat gaat zien, want dan moeten de darmpjes ook echt weer wennen.
Ze zeggen dat piek op 8 weken ligt maar het verschilt per kind.
Mijn zoontje van 5 maanden heeft soms ook nog nachten dat hij niet slaapt van krampjes. (Zit ook aan de nutramigen)
Maar wat ik altijd zeg is, luister naar je eigen onderbuik. Want jij kent je kind het beste. 
 
Ik zou eerst probiotica (bactiol hadden we geloof ik) geven en het dan toch nog een tijdje aankijken. Sinds wanneer krijgt hij de nieuwe melk? Een week of 4 zou ik het altijd geven ivm wennen van de darmen idd. Krampjes werden hier pas na 3 maanden minder dus vanaf 12 weken nam het geleidelijk af.
 
Terug
Bovenaan