NU 2 KINDJES ...WILLEN WE EEN 3E ?

HALLO
Wij hebben 2 kindjes en ik zit soms te twijfelen over een 3e ...
Wie heeft er 3 kinderen ... is dit een grote overgang ?
Is het veel drukker ...
Mijn gevoel zegt ja ... mijn verstand twijfelt ...

Ik heb precies hetzelfde als jij. Maar er word echt gezegd of je nu 2 of 3 hebt maakt niet uit. Ik zit zelf meer met de praktische dingen zoals de auto, slaapruimte is er wel maar moet weer gecreeerd worden enzo. En bv het boodschappen doen. die van mij zijn 2 en bijna 4 dus als ik nu zwanger zou worden zouden ze bijna 3 en 4,5 zijn ja lastig he.
Ik kijk uit naar de reacties van moeders met 3.

Veel succes

Hallo moeders,

Ik heb nu 1 zoontje van 2,5 jaar en ik twijfel ook. Ook omdat ik nog een risico heb op een PND. Maar daarnaast twijfel ik ook heel erg over de dingen die jullie noemen en of ik mezelf wel wil delen. En wil ik wel weer door die beginperiode heen. Maar ja dat is maar zo kort op een heel mensenleven, komen we ook wel weer overheen enz.

Moeilijk he? Maar wel heel herkenbaar en dus ook wel een beetje geruststellend dat veel moeders dit hebben, bij welk kindje dan ook.

Zelf zijn wij van mening dat het aantal kinderen het aantal volwassen niet mag overstemmen, dus voor ons is twee echt de max. Wel fijn om te weten, dan kan ik er deze keer echt van genieten.

Echt moeilijk inderdaad. Ben benieuwd wat jullie zullen beslissen en welke reacties nog zullen volgen.

Groetjes Ger.

Bij mij overheerste enerzijds vooral de twijfel over de gezondheid (twee gezonde kindjes is al zo'n geschenk, is drie niet teveel gevraagd) en over mijn werk (ik werk 4 dg/wk, met heel veel plezier en mijn zwangerschappen zijn geen pretjes, helaas).

Ik heb nooit getwijfeld over of het niet te druk zou worden. Ik denk deels omdat de eerste mij ontzettend is tegengevallen (ik had gedacht dat ik zelf nog iets te plannen zou hebben, fout he). Vervolgens is na 15 mnd no. 2 al geboren. Daar heb ik ontzettend veel negatieve reakties op gekregen, in de zin van 'Wat zal het ontzettend druk worden, weet je wel waar je aan begint'. Ik had me dus op een zware tijd ingesteld en dat is 100% meegevallen.

Nu ben ik inmiddels 4 mnd zwanger van no. 3 (als die in jan. geboren wordt hebben we dan in 3 jaar tijd 3 kids gekregen). Ik zie wel wat het wordt en maak me  d'r niet zo  druk over. Ik heb best twijfels gehad, maar bij ons overheerste de wens naar 3 kinderen. Dat is onze voorstelling van een gezinnetje, ons ideaal. Als we daar andere dingen voor opzij moeten schuiven (bv. financieel) of het onszelf moeilijk maken, tja, dan is dat zo.

Nou jette laat ze maar kletsen het is jullie keus toch.
Wij gaan ook voor een derde en ze praten maar ik heb 2 niet al te leuke zwangerschappen achter de rug mijn schoonmoeder zegt ook steeds nee die doen het niet weer een derde nee hoor. waar bemoeien ze zich mee toch

Succes

WIj gaan er in ieder geval wel voor nod dag pas 9 september

Wij hebben drie kinderen van 7,  5 en 2 jaar en ik vind het heerlijk en heel erg meevallen! De eerste is de grootste aardschok, omdat alles dan verandert. Bij nummer twee weet je gewoon al veel meer wat je te wachten staat. En nummer drie, ja dat beleef je weer veel meer als gezin, het is ook zo leuk voor de oudere kinderen om mee te maken!

Het is natuurlijk altijd wat drukker (je hebt nu eenmaal meer was, en het is lastiger om even kleren te gaan kopen ofzo met drie kinderen om je heen) maar het is ook absoluut heel gezellig. De kinderen hebben veel aan elkaar, houden elkaar ook bezig (terwijl je bij één kind zelf veel drukker bent met "bezighouden"). Maar je hebt natuurlijk steeds meer speelgoed ed in huis, want ieder kind heeft d ´r eigen spulletjes.

Ben nu zwanger van nummer vier, en dat vergt denk ik wel iets meer aanpassingen, praktisch gezien dan (moeten bv een andere auto).  

Denk wel dat het enorm veel uit maakt hoeveel leeftijdsverschil er tussen de kinderen zit. Als ze kort op elkaar zitten, en je hebt bijv. nog drie kinderen in de luiers, maak je wel een paar tropenjaren mee denk ik.  

Maar vind zelf twee tot drie jaar  leeftijdsverschil echt erg meevallen, het is erg LEUK om een "groot" gezin  te hebben (wat is groot). Ben er nog iedere dag enorm blij mee!!!

Line

Terug
Bovenaan