Wij hebben drie kinderen van 7, 5 en 2 jaar en ik vind het heerlijk en heel erg meevallen! De eerste is de grootste aardschok, omdat alles dan verandert. Bij nummer twee weet je gewoon al veel meer wat je te wachten staat. En nummer drie, ja dat beleef je weer veel meer als gezin, het is ook zo leuk voor de oudere kinderen om mee te maken!
Het is natuurlijk altijd wat drukker (je hebt nu eenmaal meer was, en het is lastiger om even kleren te gaan kopen ofzo met drie kinderen om je heen) maar het is ook absoluut heel gezellig. De kinderen hebben veel aan elkaar, houden elkaar ook bezig (terwijl je bij één kind zelf veel drukker bent met "bezighouden"
. Maar je hebt natuurlijk steeds meer speelgoed ed in huis, want ieder kind heeft d ´r eigen spulletjes.
Ben nu zwanger van nummer vier, en dat vergt denk ik wel iets meer aanpassingen, praktisch gezien dan (moeten bv een andere auto).
Denk wel dat het enorm veel uit maakt hoeveel leeftijdsverschil er tussen de kinderen zit. Als ze kort op elkaar zitten, en je hebt bijv. nog drie kinderen in de luiers, maak je wel een paar tropenjaren mee denk ik.
Maar vind zelf twee tot drie jaar leeftijdsverschil echt erg meevallen, het is erg LEUK om een "groot" gezin te hebben (wat is groot). Ben er nog iedere dag enorm blij mee!!!
Line