Nu 40+3 maar wil absoluut niet ingeleid worden

Hallo,

Ik ben nu 40+3, ik moet vrijdag op controle in hetziekenhuis omdat ik dan 41 weken ben. Daar wordt dan een datum afgesproken voor inleiding.
Eigenlijk wil ik in bad bevallen (kraamhotel) en ook heb ik hele negatieve verhalen gelezen wat betreft het inleiden van een bevalling. (Weeen zouden veel heftiger en pijnlijker zijn)
Ik wil dus echt niet ingeleid worden en wil dat desnoods zo lang mogelijk uitstellen. Zolang als dat natuurlijk niet te koste gaat van de gezondheid van de kleine, die staat met stip op 1 hoor!!.

Zijn er hier vrouwen die in dezelfde situatie hebben gezeten of misschien zitten? Hoe kijken jullie er tegenaan.
Hebben jullie zelf geprobeerd de weeen te bevorderen en hielp dat?

Nou, ik heb meerdere meningen hierover.
Inleiden kan inderdaad betekenen heftigere weeen, omdat ze kunstmatig zijn.
Maar wordt liever ingeleid als keizersnede.

Tevens tegenwoordig heb je de morfine spuit, of de halve ruggeprik.

Maak je geen zorgen, probeer te lopen, eet ananas, en probeer veel intiem te zijn met je partner.
Maybe kan je het zelf oproepen.

Bij mij begonnen met 40+2 de weeën nadat ik de avond ervoor gestript was. Maar toen dit na een uur of 13 nog niet doorgezet had en de baby niet wilde indalen heb ik alsnog stimulatie gehad. De weeën kwamen vlot achter elkaar en de pieken waren hoog (werd gemonitord), en alsnog heb ik er 20 uur over gedaan.

Ik vond het heftig, maar ik zou er de volgende keer niet negatief tegenoverstaan om stimulatie te krijgen, zeker niet als het weer zo lang zou duren.
Je hebt nog anderhalve week, dus grote kans dat het vanzelf komt (evt. vragen om te strippen). En anders: ondergaan (makkelijk gezegd), je kunt toch niets beïnvloeden en elke bevalling verloopt anders...

Heel veel sterkte!
Wenser
ps. het masseren van de binnenkant van je enkel schijnt ook wee-opwekkend te zijn

Ik vond de weeen niet heftiger bij de inleiding. Ging wel lekker snel. Als ze bij mij bij een volgende zeggen, je wordt ingeleid, antwoord ik, ja graag! De eerst bevalling kwam spontaan op gang met 41+2 de tweede ingeleid met 39+2. Bij de oudste hebben we trouwens alle trucjes uitgeprobeed. Niets hielp. Alleen de wonderolie heb ik laten staan.

Ik ben ook ingeleid de eerste keer. Ik kwam op controle (was 42 weken) en toen zeiden blijf maar hier. We gaan je even helpen. Bij mij hebben ze gel gebruikt. Ik kreeg al snel flinke weeën. Ik heb het over me heen laten komen. Zo veel mogelijk gewandeld. Dat kun je het beste doen. Natuurlijk is het mooier als het vanzelf aangeeft dat het komt. Maar in mijn geval was ik uiteindelijk alleen maar blij dat ik was waar ik was. Ik had namelijk thuis willen bevallen. Maar de kleine bleek er uiteindelijk helemaal niet door te passen. En hij had ook nog eens de navelstreng 3 keer om zijn nek. In het ziekenhuis zagen ze door de vele controles dat er iets niet klopte. Thuis zouden we denk ik langer (en misschien te lang) gewacht hebben met naar het ziekenhuis te gaan. Het werd een spoedkeizersnee en het had niet veel langer moeten duren. Hij is gezond en ik ben dus heel blij dat ze me hebben ingeleid. Alleen hierdoor konden ze zien dat er iets niet goed was. Dus als het zo is dan moet het zo zijn denk ik maar.

Terug
Bovenaan