nu 6 mnd oud, om 16:00 u warme hap ipv fles? En hoe op het kdv? wat is jullie schema?

Hoi hoi,
wil eerst even jullie mening.
mijn zoon is nu ruim 6 maanden en we gaan beginnen met groente, aardappel en yogurt toe. Dit wil ik dan ipv de fles van 16:00 uur doen.

wel wat vroeg vind ik. maar om 20:00 uur weer te laat en te zwaar op de maag misschien? wat vinden jullie?

wat is jullie schema met de warme hap als bijvoeding?
hij krijgt nl nog geen boterhammetje, nog geen lange vinger ed als tussendoortje en snakt na 4 uur toch weer naar een fles (zelfs als ik fruit tussendoor geef!!)

en hoe gaat dat op de dag als hij naar het dagverblijf moet?
geeft het kdv dan de groenteprak en de yogurth? of doen ze dat niet?
hebben jullie op die dagen een ander ritme?

hoor het graag.
gr. Petra

Hi,

Ik heb alles iets uitgesteld, Tom gaat 2 dagen naar de creche, en krijg rond 5 uur zijn warme prakkie. Als hij naar de creche gaat halen wij hem om 5 uur op, en dan krijgt hij direct thuis  zijn warme hap, dat is dus meestal kwart over 5.

Ons voedingschema nu:

07:00 uur 1 snee  tarwe brood  + 200 ml aanmaakmelk
10:00 / 10:30 uur  fruit
12:00 uur papfles
15:00 / 15:30 uur 2 liga's met diksap
17:00 uur warme hap met danoontje start
19:00 uur papfles

Eerder gaf ik om 16:00uur een fles, maar door de tussendoortjes konden we dit uitstellen en deze fles vervangen voor een warme hap.

Het is toch een beetje uitvogelen, wat voor jou en je kindje een fijn ritme is.
Tussendoortjes volgen toch al snel als je warme hap mag gaan geven..

Misschien kun je van 1 fles een pap fles maken, zodat hij toch wat voller  zit.
Of het ook wat uitstellen, ik weet niet of je al tussendoortjes mag gaan geven.

Liefs Nens    

Hoi,

Ons zoontje kreeg op het kdv om 16.00 uur zijn groente hap. Dat was absoluut geen probleem.  Tot hij 9 maanden was heeft hij nog een flesje opvolgmelk als toetje gehad, pas vanaf 9 maanden zijn wij begonnen met yoghurt e.d. De enige reden hiervan is dat dat hier door het cb wordt geadviseerd.

Ons zoontje heeft tot hij 1 jaar was zijn groentehap op het kdv gehad. Ik gaf zijn groente mee, dat ging daar de koelkast in. Dus ik zou gewoon op het kdv navragen of ze je kindje daar groentehap willen geven.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi

Mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden en wij zitten op het volgende schema:

8.00 fles melk

11.00 fruithapje met schepje liga+ sap

13.30 fles melk

17.00 groente + 60 cc melk < anders redt ze het niet >

19.30 fles melk met 2 scheppen rijstebloem

Dit gaat prima zo, en ze is heel tevreden.

Succes ermee

Groetjes Kirsten

Hoi,

Dit is ons schema...mijn dochtertje is 6 1/2 maand

8.00 fles melk 200 cc

9.30 fruithap met liga

12.00 fles 200 cc met een halve boterham met smeerkaas

16.00 of een fles van 200 cc (wil ze vaak niet) of een yoghurtje( yogholino of danoontje)

17.30 groentehap

19.00 210 cc pap

Ik werk op een kinderdagverblijf en volgens mij geven ze uit zichzelf geen groentehappen, maar dat zou je eens na kunnen vragen. Misschien wel als je het meegeeft. Kan het wel voorstellen dat als het later wordt voor de groente, je kindje weer geen fles voor het slapen wil. Wij hebben de luxe dat de kids altijd rond 17.00 opgehaald worden, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

groetjes van michelle

Terug
Bovenaan