Nu al 4 flessen?

A

Anoniem

Guest

Ik heb even een vraagje, Luuk is nu 11 weken en hij heeft niet echt een vast ritme.
Vorige week nog kreeg hij overdag 5 x 180 ml en kwam dan ook snachts nog voor een fles. Dus kreeg hij veel te veel voeding. En overdag kon ik het ook met moeite rekken tot de 4 uur.
Toen heb ik het cb gebeld en ben overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Iemand meer ervaring hiermee?

Hierdoor doe ik ook nog een aantal schepjes nutriton, voor het spugen, omdat hij ook Reflux heeft. De eerste dag ging het gewoon hetzelfde als met de andere voeding maar nu heeft hij gister de laatste fles gehad om 17.00 uur en kwam pas vannacht weer rond 04.00 uur. Dus hij heeft er een mooie tijd tussen gelaten. 11 uur.
Maar nu heeft hij daarna weer een fles rond half 9 gehad daarna om half 2, dus ik denk dat hij vanavond rond half 6 of half 7 zijn laatste fles zal hebben. Maar hij zat dus steeds ruim boven de liter en nu rond de 840 ml. Zou dit wel genoeg zijn of moet ik hem nu meer gaan geven in zijn fles?
Hij is er verder goed tevreden op, dus daarvoor zou ik het niet hoeven verhogen.
De tijden maken me niet zoveel uit, hij heeft reflux en dus snel last van de voeding in zijn maag, dus ik voed gewoon op verzoek, een schema komt vast wel een keer.
Hij weegt nu rond de 6 kilo. Heeft nu wel harde ontlasting ivm de andere voeding denk ik, maar ik doe al wat meer water in de fles.

Iemand nog tips? of ervaring met voeding voor hongerige baby's en/of 4 voedingen?

Bedankt!!

Groetjes

me zoon van 4 jaar wa ook een hongerige baby hij woude steeds meer hij had geen geduld er is speciale voeding voor hongerige babys had ik ook gebruikt en daarna naar normale voeding overgestapt

groetjes adam

Het is erg belangrijk dat je je zoontje niet meer dan 1 liter per dag geeft en niet meer dan 200 ml per keer. Dit ivm de nieren die het anders niet aankunnen. Er staat niet bij hoeveel je zoontje weegt. Maar als je in eerste instantie bent overgetsapt op voeding voor hongerige baby's omdat je de tijd tussen de flessen niet kon rekken dan zou ik nu niet van 5 naar 4 flessen gaan. Slaapt hij de hele tijd tussen de flessen? Ik geef mijn dochter flesvoeding op verzoek en geef haar 5 flessen van 200 ml. Ze slaapt 's nachts van 20.00 uur tot 8.00 uur. Die 5 flessen verdeel ik dus over de overige 12 uur. De ene keer ziin er 4 uur tussen een fles en de andere keer maar 2 (minder dan dit mag volgens mij ook niet). Het is sowieso wat passen en meten. Een ritme volgt vanzef.

en dubbelgeluk geef je de fles op verzoek ik geef ook me dochter de fles 200 ml water en hoeveelheid schepjes soms als ze slaapt dan maak ik haar wel wakker anders red ik het niet en ik heb nog een zoomn van 4   ik moet de tijden ook aan hem laten passen?wie zegt dat 1 liter vocht perdag waarstaat het zegt dat de cb?

dubbelgeluk zou dat ik het weet 2 uur tussen een voeding en 200 ml is niet goed er moet 4 uur tussen zieten de baby moet ook aan een bepaalde ritme wennen.dan zit je elke 2 uur met haar bezig te zijn en zit je thuis opgesloten vind ik. de cb zij ook tegen mij zou elke 4uur of 3 en half uur doe ik er.

Volgens mij kan het geen kwaad 4 voedingen als je kindje al 6 kg is.
Vooral als je kindje actief is alert is overdag als hij wakker is.

Misschien is het wel makkelijk om de tijden wat te verleggen zo dat hij
een dag en nacht ritme gaat nemen. Dan voel jij je eigen ook een stuk
beter.
Misschien de eerste voeding gaan vervroegen om zijn tijden te gaan verleggen. Nu is het om half 9 maar misschien een idee om hem om 8 uur wakker te gaan maken een week en misschien daarna om half 8. Dan verdeel je die 4 flessen over de dag en dan kan hij de nacht doorslapen. Even kijken of hij om de 4 of 5 uur een voeding moet.
Als mijn zoontje meer voeding nodig heeft word hij ook s nachts wakker en uiteindelijk vergroot ik zijn flessen overdag en doe ik hem weer even elke dag op de juiste tijd wakker maken zo dat hij niet in de nacht nog een voeding wil.

Terug
Bovenaan