hallo dames,
Mijn twee oudste kinderen zaten op het openbaar onderwijs, een zogenaamde zwarte school die heb je veel in de buurt waar ik woon,
mijn zoon heeft deze school afgemaakt en zit nu in het voortgezet onderwijs maar wij wilde dit niet meer voor toen mijn jongste dochter
(inmiddels de middelste) en zijn op zoek gegaan naar een school er waren drie keuzes in een straal van een half uur lopen vanaf mijn huis,
katholiek, het jennaplan en dalton onderwijs bij alledrie de scholen zijn we gaan kijken en de tweede school die we bezochten was het jennaplan dit vond ik op zicht een hele leuke school althans de methodes, de aanpak en het plaatje op zicht maar toen we rondleiding in de school kregen vond ik dit vrij chaotisch echt ontzettend grote klassen en je kon zien dat de school uit zn jasje aan het groeien was, jammer want dit was eigenlijk mijn eerste keus toen zijn wij uiteindelijk voor het dalton onderwijs gegaan wat op zicht heel veel overeenkomsten heeft met het jennaplan, het is onderwijs wat geintroduceerd is vanuit amerika en draait vooral om het zelfstandig maken van een kind, en het werken met maatjes bv iedere week heeft een kind een ander maatje waar hij of zij mee moet samenwerken en als dat toevallig iemand is waar je nou niet echt grote vriendjes mee bent jammer dan, zo is het leven je kan niet alles kiezen en je moet hier dus een draai aangeven ook werken zij met weektaak bladen waarin structureel elke dag rekenen schrijven lezen terug komen maar ook de leuke dingen zoals je mag als je een moeielijke of vervelende taak heb gedaan even 15 minuten in de schooltuintjes achter op het plein iets gaan zaaien of met iets gaan spelen of lezen ,mijn dochter heeft het hier heel erg naar haar zin en waarschijnelijk zal de allerkleinste ook naar deze school gaan.
Dit was het zo,n beetje veel succes in het zoeken naar een goede basisschool.
groetjes Bianca