<p>kennen jullie dat,</p><p>je bent zwanger, super gelukkig en wilt graag vertellen over spulletjes die je nog wilt kopen? </p><p>nou doe dit vooral niet aan je schoonmoeder als je zn schoonmoeder hebt als ik.</p><p>Ik vertelde me schoonmoeder over me lijstje wat ik nog graag wil aanschaffen voor de kleine meid arriveert. daar onder viel dus ook slaapzak of inbakerslaap zak. ik zei dat ik dat nog wel even ging bestuderen en inlezen en ook advies ging vragen aan de kraamzorg hoe en wat.</p><p>nou toen begon het..... waarom zou je dat doen. ik heb er 4 gebaard en gewoon ingestopt in de ledikant blablabla. het overviel me echt een beetje en stond eigenlijk met grote ogen en open mond naar haar te kijken terwijl ze een beetje uit haar slof ging over mijn *nog niet besloten* keuze over mijn kind.</p><p>Ik vind het zo irritant als ze zich ermee bemoeit. ook over groentes leren eten. ik mag bepaalde dingen niet eten ivm een allergie.. nou dan doe je maar alsof je ze eet want anders leert je kind dit niet eten...of we hebben het over MIJN bevalling dat we gewoon iedereen gaan bellen zodra de kleine er is en niet als de bevalling is begonnen.... nou ook dat was weer een probleem bij der want ja ze wilt gewoon dat mijn man haar belt van ze gaat nu bevallen ik bel zodra ze geboren is. *gaan we niet doen* maar dat bemoeien en het beter weten. soms wil ik tegen der zeggen nee jou opvoeding was alles is geloof ik maar bij 2 van de 4 gelukt. </p><p>zijn er meer mensen die hier mee botsen? en hoe gaan jullie er mee om? </p><p style="text-align: center;"> </p>