Nu al een balletje voelen onder in je buik?

Dag allemaal...

Ik zal mij eerst even voorstellen, want ik ben nieuw hier!!! Na één maand op het forum "zwanger worden" gezeten te hebben, mag ik mij wonder boven wonder nu al toevoegen aan het forum "zwanger zijn" ongelovelijk!

Ik ben José en ik kom uit Hardenberg. Ik ben 21 jaar, en ons kindje is zeer gewenst! Mijn vriend en ik besloten vorige maand om te proberen zwanger te raken, en het is was meteen raak! Ik zit nu in week 5 geloof ik, ik vind het nog wel een beetje onwerkelijk en verwarrend hoor dat tellen... ik ben eigenlijk alleen heel moe, beetje afwezig en pijn in mijn onder rug (hormonen denk ik). O ja, en bij het traplopen voel ik meteen mijn benen. Maargoed, ik heb een vraag, kan het zijn dat ik nu al een balletje helemaal onder in mijn buik voel, net boven mijn schaambeen? Iedereen zegt dat dat nog onmogelijk is, maar ik voel toch echt een harde bal... kan het dan misschien zijn, dat de baarmoeder wat dikker of opgezet is, dat je dat voelt??

Ik hoop dat één van jullie een antwoord op mijn vraag kunnen geven. Ik zal trouwens even zo'

Hoi,

In principe zit je baarmoeder tot 12 weken achter je schaambot verscholen.

Het kan wel zijn dat het je darmen zijn, want je baarmoeder gaat van alles omhoog  duwen als het gaat groeien.

Ik denk dus niet dat het je  baarmoeder is wat je voelt, maar gewoon je andere organen.

Groetjes Saskia  

Hoi.
Ik denk idd ook dat het je darmen of zo zijn.. Die zorgen er meestal ook voor dat je al vrij snel wat "dikker" zult worden (kan hoor hoeft niet..). Dat heeft ook niks met de kleine te maken maar dat zijn vaak ook je darmen....
Ja, er komt heel wat op je af als je voor de eerste keer zwanger bent, maar het is een prachtige tijd waar je zeker volop van moet genieten!!
Op naar de eerste echo...!!!
Groetjes Anne-marie
(25 + 5 d zwanger de tweede)

Hallo allemaal!

In dit geval An en Sassie...!

Ik geloof jullie inderdaad... het zullen dan vast mijn darmen zijn. Maar ik weet gewoon 100 procent zeker, er word iets groter daar onder in mijn buik, als ik op mijn buik druk, daar helemaal onderaan, is het ook echt wat harder! Maar goed... het kan inderdaad mijn baarmoeder nog niet zijn... ik had er trouwens nog niet bij stilgestaan dat het mijn darmen wel is konden zijn (stom) maar nu jullie dat zo zeggen, dan zal dat vast zo zijn. Trouwens nog een vraagje... Ik heb zo'n enorm last van hooikoorts... jeuk ogen en loop  neus... je word er gek van! Kan ik dan wel homeopatische middeltjes daarvoor gebruiken? Ik gebruik nu bijvoorbeeld oogruppels van Previum... weten jullie dat misschien, zonder dat ik de huisarts hoef te bellen...?

Groetjes José

Hoi hoi.
Ik weet niet hoe dat gaat (homeopatische) medicijnen tegen hooikoorst, maar ik was in het begin van deze zwangerschap heel erg verkouden, en dat ging maar niet over. Maar omdat mijn neus constant dicht zat deed ik geen oog dicht, en wilde ik neusdruppels halen bij de apotheek. Daar stond in de bijsluiter dat je in geval van zwangerschap even met de apotheek of huisarts contact moest opnemen.. Ik heb het toen gelijk bij de apotheek gevraagd... Ik weet niet of je die medicijnen ook bij de apotheek kunt halen, maar anders zou ik het gelijk daar even vragen. Die meisjes/vrouwen weten ook altijd wel heel veel! En als je een recept via de huisarts aanvraagt, kun je gelijk ff melden dat je zwanger bent. Onze huisarts stelt het sowieso wel erg op prijs als je het even meldt. al is het maar telefonisch...
Nou ondertussen weer een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ben je ondertussen al wat meer gewend aan het zwanger zijn?
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Bij mij constateerde de vk dat mijn baarmoeder groter was dan normaal (dat wist ik al; dat had de gyn ooit al eens gezegd). Bij de eerste controle - met 9 weken geloof ik - kon ze de baarmoeder al duidelijk voelen boven het schaambot. Dus je weet maar nooit... misschien ben je iets verder dan je denkt, of misschien had je voor de zwangerschap al een iets grotere baarmoeder dan 'normaal'?

Maar ja, de kans dat je darmen wat zijn opgezet door de hormonen die door je lijf gieren is natuurlijk ook wel erg groot! Wat het ook is: ik hoop voor je dat je zwangerschap goed verloopt! Probeer ervan te genieten, want soms is het (naast geweldig bijzonder) ook wel 'ns heel zwaar. Maar daar heb je een forum voor - om het even van je af te schrijven!

Heel veel geluk!
~Hilde 40w2d en wachtende....

Hallo allemaal, daar ben ik weer!

Mijn buurvrouw vertelde mij gisteren dat het ook nog wel is mijn "banden" kunnen zijn, wat ik voel. Nu moet ik toegeven dat ik al wel 2 a 3 weken rondloop met steekjes in mijn lies...

Ik las inderdaad ergens op het internet, dat bandenpijn ook wel degelijk in het begin van een zwangerschap aanwezig kan zijn... maar meestal ontstaat dit pas op het eind van de zwangerschap, nouja ik weet het ook niet meer... ik denk eerder dat het dan die "banden zijn" of inderdaad, dat mijn baarmoeder wat groter is. Want als ik er op druk, voelt het niet aan als pijnlijke darmen, ik voel dan echt een beetje menstruatiepijn... (heel iets hoor)

En ik geloof inderdaad dat zwangerschap niet zomaar iets is, het gaat nu nog wel redelijk (al ben ik wel heeel moe) maar nog niet misselijk... kan nog komen. Ik voel wel continu steekjes net boven mijn scheenbeen en in mijn liezen... dus er zit wel degelijk wat! Tjah het zou best kunnen dat de "baby" zelf misschien al wel 3 weekjes oud is, ipv. 2. Ik had namelijk de vorige twee maanden een cycles van 26 dagen. Dat betekend, dat ik vorige week zaterdag ongi had moeten worden, en dit is tot op de dag van vandaag nog niet gebeurd. En 3 positieve testen  (wel heel licht streepje trouwens) dus wat wil je nog meer... voor mij is dat samen 1 vette streep. Nu heb ik wel weer genoeg gekletst... voor de dames die bijna moeten bevallen... pfjuuuw de laatste loodjes... ik ben zelf kraamverzorgende geweest, dus ik weet ongeveer wat er allemaal gaat gebeuren tijdens een bevalling, al weet ik dan niet hoe het voelt, aan de gezichten die ik tot nu toe in de praktijk gezien heb, is duidelijk af te lezen, dat het zeker niet niks is!!!!!!!!! Dus ik wens jullie bij deze ontzettend veel succes... en dat alles goed mag verlopen... want das toch altijd weer spannend he...

Dag meiden... Groetjes José

Terug
Bovenaan