nu al een te hoge bloeddruk

Ik ben morgen 16 weken zwanger en heb nu al een te hoge bloeddruk. Bij mijn dochter had ik in de laatste weken ook een hoge bloeddruk wat overging in zwangerschapsvergiftiging.
Vorig weekend had ik heel het weekend al hoofdpijn en was 2 keer bijna flauwgevallen, heb toen de huisarts gebeld en mocht meteen langskomen om m'n bloeddruk te laten meten. Deze was toen 140/100, veel te hoog dus.
Meteen door naar het zh dus waar ik helemaal gecheckt ben, alles was goed en bloeddruk was weer gezakt dus maar weer naar huis.
Afgelopen donderdag naar de vk en ook daar was mijn bloeddruk weer te hoog 134/95. Ze hebben me nu doorgestuurd naar de gyn waar ik waarschijnlijk onder contole ga blijven. Ze denken wel dat de te hoge bloeddruk iets is wat ik voor de zwangerschap al had maar waar ik nu pas last van heb omdat ik vaak duizelig ben als ik te veel doe.
Vrijdag mag ik naar de gyn dus ben benieuwd wat dit voor gevolgen zal hebben voor mijn zwangerschap.

Het is een heel verhaal geworden sorry, maar ben er toch wel een beetje van geschrokken. Heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes
 
Erg vervelend!! Ik heb er zelf gelukkig geen last van maar heb het wel eens in mijn omgeving gehoord. Meestal krijg je het advies om zoutloos te gaan eten. Dat is super vervelend misschien maar zo hou je misschien wel je bloeddruk laag. Anders word het straks misschien echt schadelijk.
Sterkte ermee!
 
hoi hoi

ik herken het een beetje, ben voor de derde keer zwanger. En bij de ander twee in ziekenhuis moeten bevallen ivm hoge bloeddruk.
ik ben pas 8 weken en 4 dagen maar vorige week s,nachts al naar ziekenhuis geweest voor hartkloppingen had in rust 150 pols en een bloeddruk van 150/100 . moest gelijk een ecg laten maken, gelukkig niets met mijn hart.

maar wel heel druk gedaan en gehad moet nu al gewoon opletten met alles. maar ik vind het ook best wel eng als dat nu al zo in het begin is.

sterkte ermee
 
gelukkig wordt je wel goed gechecked wat ook wel moet vind ik gezien je historie!

bedenk wel dat hoe drukker/gestresster jij bent, dat ook invloed op je bloeddruk heeft... probeer dus lekker te ontspannen (voor zover dat lukt) en laat iedereen je maar even flink pamperen!

overigens heb ik een vriendin die ook de hele zwangerschap een hele hoge bloeddruk had, die moest al vrij snel stoppen met werken, die wist gelukkig al dat haar bloeddruk normaal al aan de hoge kant is wat haar dus wat minder zorgen baarde maar die kreeg vooral als advies "rustig aan doen" en stresssituaties vermijden.

hopelijk komt het helemaal goed met je en wordt het niet weer "help".
sterkte de komende weken!

liefs liesbeth
 
hoi
heb zelf ook een hoge bloed druk was gister weer 154/100 en wil dan ook maar niet zakken alleen weet ik waarvan dat komt ik maakt me te veel zorgen om ons ukkie maar alles gaat goed en hoop voor je dat het bij jou ook goed zit

groetjes tamjoh
 
Terug
Bovenaan