Nu al eenkennig?

A

Anoniem

Guest
Hallo medemoeders!

Onze Nola is nu 10 weken oud en sinds een week, lijkt ze al eenkennig te zijn. Wil eigenlijk alleen maar bij mij op schoot, en het liefst ook de hele dag rondgedragen worden. Gelukkig wil ze de laatste dagen ook wel weer bij papa, maar ander mensen, zelfs opa en oma vind ze niks. Vaak begint ze al binnen 2 minuten heel hard te huilen, al leek ze in een hele goede bui te zijn. Zo zit ze te lachen en kirren op mijn schoot, en zo is het een kleine huilende driftkikker....
Kent iemand dit? Ik vind het wel schattig maar ook lastig dat ze alleen maar bij mij wil zijn. Het is juist zo fijn om af en toe de handen vrij te hebben en haar dan even bij oma of opa te kunnen laten als ze er zijn.
En als iemand dit herkend, gaat dit weer over? Het lijkt me namelijk ook extra lastig wanneer ik haar straks bij het kinderdagverblijf moet brengen, en begint te brullen zodra een leidster haar pakt. Hoe moet ik dat dan aanpakken?
Ik hoor graag wat jullie daarvan denkenen eventuele tips

alvast bedankt

Karen

hoi karen
Vera (9w) begint het ook al een beetje te krijgen. Ik heb het opgezocht in het boek 'oei ik groei' en wat blijkt rond een week of 8 maken ze een ontwikkelingsprong. Dit gaat gepaard met huilen, humeurigheid en hangerigheid. Ook staat er in dat ze dan eenkennig kunnen worden, maar als het goed is gaat dat ook weer voorbij.
Ik vind het een ideaal boek, maar dan wel als leidraad. Het verklaart vaak een hoop.
veel succes.
Daan

Hoi!

Het zou idd een sprongetje kunnen zijn, ik heb ook het boek oei ik groei maar het kan ook al zijn dat ze een beetje eenkenning al is.
Ons meisje heeft namelijk buiten zo'n sprong ook dat eenkennige dat als bijv opa oma haar vast houden dan vind ze het en minutje leuk en daarna is het huilen en dan pak ik haar ook weer want ze word dan onrustig.
Je komt er snel genoe achter want zo'n sprongetje duurt volgens mij maar een paar dagen of max 2 weken en heeft ze het daarna nog an is ze gewoon een beetje eenkennig.
Ik breng ons meisje ook naar het kinderdagverblijf en dat gaat heel goed hoor! Wij doen haar op een vaste dag in de week zodat ze elke keer dezelfde leidsters en kinderen om zich heen heeft, dat geeft ook een vertrouwd gevoel.
Maar luister naar haar en jezelf als ze huilerig word laat haar dan niet bij diegene maar pak haar lekker bij je want dat zal ze dan wel nodig hebben.

xxx meimams

Terug
Bovenaan