Nu al eigenwijs...

Net bij de verloskundige geweest, het was weer zoeken naar het hartje. Uiteindelijk wel gevonden en klonk goed :)
Mijn baarmoeder is goed gegroeid, maar omdat ons mannetje nu al ontzettend eigenwijs is, kon ze niet zeggen of hij ook goed groeit. Zodra ze mijn buik aanraakte, ging hij er vandoor en ging zo liggen dat de verloskundige hem niet kon voelen. Dus ik moet volgende week even terug naar het ziekenhuis voor een extra echo om de groei na te kijken.
Wel al te horen gekregen dat het met mijn medicijnen niet nodig is dat de kleine na de geboorte naar de wiegenkamer gaat. Hij mag gewoon bij mij op de kraamsuite blijven, dus dat is goed nieuws :)
Ook meteen even bloed moeten laten prikken om na te gaan of ons ventje positief of negatief bloed heeft. Als hij negatief bloed heeft, hoeft er niks te gebeuren. Heeft hij positief bloed, krijg ik een spuit, omdat ik negatief bloed heb. Best knap dat ze uit mijn bloed kunnen achterhalen wat voor bloed hij heeft...

hahaha....geweldig!!!
Heerlijk toch hoe ze nu al hun eigen leven hebben....die van mij is ook altijd zo moeilijk te beluisteren. Hebben ze het hartje in beeld draait hij zich om op het moment dat ze het willen laten horen, dus weer op nieuw :D

Ja echt knap dat ze zoiets kunnen, maar tegenwoordig kunnen ze ook zoveel :O

Hahahaa hier nog zo'n mama met een eigenwijs mannetje in der buik..als ik aan ze papa wil laten zien dat ie schopt..want dat kan je nu zien dan gaat ie lekker weer de andere kant op... of hij schopt tegen het aparaat aan waarmee ze zijn hartje kan horen of gaat lekker de andere kant op echt een eigenwijssie... ik moet over twee weken bloedprikken hetzelfde als jij..vind het zo knap idd dat ze het allemaal in het bloed van mama kunnen zien

Hahaaha, hier zit ook een eigenwijs mannetje hoor... We wilde even leuk een pretecho laten maken maar meneer dacht daar totaal anders over. Had geen zin om rustig te blijven zitten op de plek waar hij lag, continu met zijn armpjes en beentjes voor zijn gezicht.
Er zijn naar een 2e poging, twee dagen later!! Vier foto's gelukt maar dat zegt niet alles :( zit steeds iets voor.......
Maarja....

Hoi, dat eigenwijse herken ik ook.....
Die van ons gooit ook steeds zijn kont tegen de krib. Bij alle echo's die we hebben gehad, gaf de echoscopische aan dat het steeds lastig was om de maten te meten... Haha, helaas is mijn ervaring dat dit na de geboorte ook zo blijft...... Hopelijk geld dit voor je niet.

kunnen ze niet nu al zien of je kindje negatief of positief is? Of is dit niet erg tijdens de zwangerschap en alleen goed om te weten na de zwangerschap?

Gr. Anneke (mamavan3e)

Dat kunnen ze inderdaad al zien. Uit het bloedonderzoek is gebleken dat ons ventje positief bloed heeft, dus heb vorige week een spuit gekregen. Omdat dit mijn eerste kind is, kan het nu nog geen kwaad, heb nu nog geen of onvoldoende antistoffen in mijn lichaam om schadelijk te zijn voor de kleine. Wel zou het zo kunnen zijn dat ons bloed met elkaar in aanraking komt tijdens de bevalling en dat schijnt ook kwaad te kunnen als je geen spuit krijgt.
Bij een tweede zwangerschap zou het wel voor problemen kunnen zorgen, omdat er dan dus al antistoffen aanwezig zijn en mijn lichaam het bloed van de kleine dan als een lichaamsvreemde stof ziet. Dus zou ik de kleine af kunnen gaan stoten. Geloof dat ik na de geboorte van ons ventje ook nog een spuit krijg. Ik vind het allemaal prima, als ons schatje maar in orde is en het veilig is om voor een tweede te gaan. Die spuiten vallen best mee.

Hoop dat ie na de geboorte wat minder eigenwijs is haha. Maar die kans is klein, hij krijgt het van twee kanten mee ;) Mijn man was als kind wel super lief, dus hoop dat hij daarin op zijn papa gaat lijken :)

Terug
Bovenaan