nu al gehad met werk !

Ik ben afgelopen maandag weer begonnen voor 24 uur. vandaag gaf mijn leiding gevende een brief betreffend de periodieke verhoging. Ik heb dus wel de afgesproken cao verhoging gehad maar krijg geen periodieke verhoging wegens mijn beperkte aanwezigheid ??!!?? vandaag een e-mail gestuurd naar de hoofdpersoneelszaken of dit te maken heeft met mijn zwangerschap c.q. zwangerschapsverlof zo niet wat er dan bedoelt word met beperkte aanwezigheid.

Ik wil het zwart op wit hebben want volgens mij mag er niet zo beoordeelt worden,voor de toekenning van de periodieke beoordeling.

iemand ervaring hier mee ?

Dat valt zeker even koud op je dak.
Heb geen idee hoe zoiets zit, ben je lid van de bond?
Dan die even bellen en als je die niet hebt maar wel rechtsbijstand dan die bellen.

Wel goed van je om te zeggen dat je het zwart op wit wilt hebben.

Succes

Ja, ik heb de bond ook al gebeld. in de CAO staat niet duidelijk vermeld wat de regels zijn voor de periodieke verhoging. Waarschijnlijk is er aan aanvullend reglement. Dus maandag ff uitzoeken of dat er is. het schijnt dus wel te mogen en hangt dus af hoe het reglement is beschreven.

Ik heb een dubbel gevoel. Mijn man vind dat ik er echt werk van moet maken want als ik dit pik wie weet wat ze verder gaan doen. Een collega die ik vertrouw vroeg aan mij of ik voor die paar tientjes de strijd aan wil gaan.

Maar het is voor mij ook een principe kwestie, dat je dus afgerekend wordt van wegen zwangerschap en er dus onderscheid wordt gemaakt.

Het ligt er inderdaad wat aan wat een periodieke verhoging inhoudt.
Ik kan mij zo voorstellen dat er gekeken wordt naar wat je gedaan hebt die periode en als dat naar hun zin was dat je dan verhoging krijgt. Weet niet hoe lang zo'n periode is, maar als er niets te beoordelen is, kan je misschien ook niet omhoog..

Maar snap dat je erachteraan wilt gaan

Bij ons werkt het als volgt. Wij hebben elk jaar een aantal resultaat en ontwikkel afspraken. Als deze goed zijn afgerond krijg je een periodieke verhoging. Aangezien ik ondanks beperkte aanwezigheid bij beide zwangerschappen deze goed heb afgerond (bikkelen) heb ik de verhoging gekregen.
Mocht ik dit niet gedaan hebben krijg ook ik de verhoging niet. Wordt dus niet gekeken naar aanwezig/ afwezig!!
Weet niet of het bij jullie ook zo werkt maar als je beoordeling/ functionering goed is moet je ook een periodiek krijgen. Succes!!

Ik heb wel in februari een functionering gesprek gehad. Die was oké, maar geen beoordelingsgesprek. Volgens de bond zouden ze dan over de 8 maanden dat ik wel aanwezig ben geweest gewoon kunnen beoordelen.

In het onderwijs krijgen we de periodiek wel gewoon na een verlof en bij voldoende functioneren. Lijkt mij dat ze in 8 maanden wel kunnen beoordelen of je functioneert toch?
Succes er mee!!!

Terug
Bovenaan