Nu al harde buiken...

<p>Ik ben inmiddels 17 weken zwanger van de 2e. Ik heb al een paar weken last van harde buiken, best veel op een dag. Na een dag werken heb ik echt zere harde buiken... Maar ik voel me zo'n zeurpiet. Eigenlijk wil ik gewoon doorzetten en niet zo zeuren. Ze zien me aankomen op m'n werk... Ik ben net weer volledig aan het werk, na 2 maand thuis te hebben gezeten vanwege het vele overgeven. Bij de eerste moest ik rond 25 weken verplicht minder werken vanwege de vele harde buiken. Het is nu al zo erg als toen, vreselijk vind ik het. Ik weet wel dat mijn werkgever gewoon geld krijgt om een vervanger in te huren, maar ik voel me zo'n zeikerd! Ik meld me anders nooit ziek, behalve die ene keer dat ze me naar huis stuurden. Dus ze weten dan ook wel dat het serieus is, maar toch...  Zijn er meer die hetzelfde hebben? Hoe gaan jullie er mee om?</p>

Ik had het ook zo erg bij de tweede... niets hielp om minder te laten zijn... liggen of rustig aan doen, dan waren ze er ook. Ik heb gewoon doorgewerkt. Verloskundige vond het geen probleem als ze maar niet erger werden... uiteindelijk is mijn zoontje met 40+3 geboren. En heb ook ook weken echt flinke voorweeen gehad. Zo erg dat ik, toen het zover was, niet doorhad, dat het begonnen was. 

Harde buiken zijn bij een 2 of daarop volgende zwangerschap niet vreemd. Zolang ze maar niet zeer doen... als dat wel zo is zou ik toch eens kijken waar je extra rust kan nemen gedurende de dag. 
En als dat betekent minder werken is dat vervelend voor je werk, maar het gaat wel om je kindje. Je bent ‘pas’ 17 wkn dus je zit er niet op te wachten dat de baby te vroeg geboren wordt. 

Ik had het ook bij de tweede. Het moest niet vaker dan 10 keer per uur voorkomen zei de vk. Rustiger doen hielp redelijk.

Ik zou de adviezen van je verloskundige opvolgen en niet denken aan je collega's of je werkgever. Als het erop neerkomt denkt iedereen namelijk aan zichzelf. Dalijk als je door blijft werken en het gaat tenkoste van jouw gezondheid en of van je baby, dan zit jij er mee en niet je collega's. 

Jullie hebben gelijk, ik weet het ook. Ik heb sowieso al verhoogde kans op vroeggeboorte vanwege medicatiegebruik. Maar het is heel moeilijk om nu al die mindset te krijgen. Net ook even flink potje gejankt en het nogmaals met mijn man besproken. Ik zal het maandag aangeven op het werk. Zal dan waarschijnlijk weer naar de bedrijfsarts gaan, die hopelijk samen met mij een goeie oplossing kan vinden. Het liefst werk ik toch zo lang mogelijk nog door!

Ik moest vorige zwangerschap na 30 weken stoppen ivm harde buiken/voorweeen. Weekje ziekenhuis gelegen en daarna mocht ik niet meer werken. Nu heb ik ze ook alweer (harde buiken). Ben ook benieuwd hoe het dit keer gaat. Mijn werkgever houdt er al rekening mee dat ik er eerder uit moet, door de vorige zwangerschap. Normaal ben ik ook echt nooit ziek. 

Terug
Bovenaan