Nu al... hij is nog zo klein!

Hallo

Bij mijn kleine mannetje(5,5 week) is pas een leisbreuk geconstateerd door het consultatiebureau. Na een bezoek aan de kinderarts was een afspraak met een chirurg gemaakt voor 12 april. Twee en een halve lange week wachten...
Maar omdat de bobbel de afgelopen dagen steeds groter werd, zijn we gisteren naar de huisarts geweest. Die verwees ons meteen door naar de ehbo, omdat het darmpje moeilijker terug te duwen was. De chirurg moest er meteen naar kijken. Eerst leek het of Loek meteen moest blijven, want de arts kon de darm niet meer terug duwen. Maar toen kwam er een meer ervaren arts (vre-se-lijk knappe vent trouwens!!!!!!!!!!!!!!!!!) die dat wel kon. We gaan nu een versneld traject in ipv meteen opereren. Morgen worden we er bij een chirurg tussen gepropt en dan kijken ze meteen wanneer hij geopereerd kan worden.
Mijn kleine ventje... Mijn man en ik stonden in het ziekenhuis allebei met tranen in onze ogen. Hij is nog zo klein en dan al onder het mes. Gelukkig is het geen ernstige ingreep. Kan je je voorstellen, die ouders met kinderen die bv een hartoperatie moeten ofzo... Ik moet er niet aan denken.

Ik hoop dat het snel achter de rug is, want hij heeft er de laatste dagen echt last van. Vreselijk huilen en als je de bobbel terugmasseerd, wordt het minder. Echt moeilijk omdat je anders niets kan doen!

Groeten,
Rosanne

Hoi Rosanne,
lijkt me idd vreselijk om te zien dat je kindje pijn heeft en dan ook nog een operatie. Ook al is het een "kleine" ingreep, dan nog.
Sterkte.
Groetjes Veerle

Hoi Rosanne,

Heel veel sterkte gewenst! Zo'n kleintje nog... Dat lijkt me heel moeilijk om te zien. Maar het lijkt me wel fijn dat er nu tenminste iets aan gedaan wordt, toch?
Ik zal voor jullie duimen dat alles goed gaat!

Groetjes,

Eveline

Hoi Rosanne,
alvast heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd! Ik kan me voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn voor je. Ik hoop dat de operatie vlot verloopt en dat je kleine ventje weer snel opknapt!
Groetjes van Ruth

Hoi,

Wat vervelend voor je kleintje! Ik voel helemaal met je mee. Hopelijk gaat de operatie en alles van een leien dakje...
Hoe hebben ze het precies ontdekt op CB? Had je zelf al iets gezien/gevoeld/gemerkt?
Christian heeft namelijk sinds een paar dagen een hard bobbeltje in zijn rechterlies ... Hij heeft er geen pijn aan, huilt niet meer als anders, dus ik laat het maar even zo, maar toch...

Veel succes!

Groetjes Karin
Mama van Christian (6 weken)

hoi,
als eerst, ik kan me voorstellen hoe eng je het vindt, mijn zoontje moet vrijdag z'n eerste prikje en ik kijk er al tegen op. En woensdag wordt mijn neefje van 6 aan een liesbreukje geopereerd en daar ben ik al zenuwachtig voor (en ik ben zelf al verpleegkundige maar ja hi,hi)
maar m'n vriendin haar zoontje is er ook aan geopereerd toen hij ongeveer 5 weken was en zei vond het 100% meevallen. Hij mocht dezelfde dag weer naar huis en hij heeft er helemaal geen last van gehad.

succes, groetjes nathalie (moeder van Quin 09-02-2007).

hoi hoi,

Bah, dat is even schrikken zeg, zo klein nog en dan al opereren. Als buitenstaander weet je dat het een kleine ingreep is, maar als het je eigen kindje is is het toch heel anders. Gewoon het idee alleen al. Maar goed, ik heb zelf twee liesbreuken gehad en ben daar aan geopereerd toen ik 7 was: het is écht maar een kleine ingreep. En bij een baby schijnt het zelfs nog veel gemakkelijker te verhelpen. Probeer het positief te bekijken: straks is het verholpen en je ventje kan zich er later helemaal niks van herinneren. Hopelijk verloopt het allemaal goed, mag hij snel weer naar huis en verwen hem dan maar lekker!

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan