nu al: ik ben twee en ik zeg nee????

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn dochter lijkt nu al in de "nee"-fase te zitten.. herkenbaar? Ze is net een jaar.
Ik wou net brood met haar eten en na een paar stukjes gooit ze haar brood op de grond en schudt heel hard nee met haar hoofd.

Grrr...
Nou ja, brood maar in een bakje gedaan en straks maar weer proberen en anders vanmiddag ipv koekje. Maar vroeg me af of het herkenbaar is.
Liefs,
Karlien

Whahaha tja Zifjon deed dit al toen hij 10 maanden was. Hij kan erg driftig worden en kan zo zijn eten weg slaan en inderdaad ook NEE zeggen. Ik heb hem dus al snel moeten corrigeren en nu weet hij heel duidleijk dat als mama boos wordt het echt goed fout is en hij dit niet mag doen. meestal werkt dat wel en is hij daarna poes lief.
Hij is nu 12,5 maand en ontdekt veel, macht strijd hoort daar ook bij. Soms moet ik gewoon zo lachen maar ben eigelijk boos maar tja die ondeugende snoetjes he zijn soms zo om te smelten.

gr van Mariska

nathalia kan ook heel goed nee schudden en zeggen als ze iets niet wilt.

alleen is mama de baas en dat weet nathalia dondersgoed.

nathalia heeft ook vaak zat haar brood op de grond gegooid hoor, omdat ze niet meer wilde.

nu niet meer.

als ze dat deed zei ik: nathalia pas er op hoor! dat mag je niet op de grond gooien.

dit zei ik heel duidelijk. na een paar keer snapte ze dat mama het echt niet leuk vond en nu doet ze het niet meer.

ik ben gewoon heel simpel, mama zegt dat die boterham op moet, en dat ze hem niet op de grond mag gooien. doet ze dat wel, dan wordt mama boos.

en nathalia heeft nu nog niks te zeggen vind ik. klinkt heel bot hoor dat ik dat zeg, maar mama is de baas. niet nathalia van net 1 jaar.

heb wel geleerd dat als ze nee zegt, en je haar der zin geeft, ze straks helemaal niet meer eet, of dat ze bij alles nee zegt en kwaad wordt. (mn zusje was vroeger dus zo, en mn ouders gaven haar ook bij alles haar zin, nu lust ze bijna geen groente en is tot haar 4e jaar echt een krengetje geweest. niks was goed voor haar, ze wilde niet eten, niet slapen, niet in bad helemaal niks)

succes ermee

liefs, do

Terug
Bovenaan