nu al lekkende borsten?

He meiden,

Ik ben nu 28+3 weken zwanger en mn ene borst is begonnen met lekken. Vooral 's nachts. Ik heb hele natten plekken op mn t-shirt (waar ik in slaap).
Nu weet ik dat bij dieren lekkende borsten betekend dat het diertje geboren ghaat worden..dus een vroeggeboorte. Is dat ook zo bij mensen?

Moet ik me zorgen maken?

Knufje

Hoi,

Nou ik kan je meteen gerust stellen... Het is heel normaal dat je borsten lekken van te voren en dat heeft niets met een vroeggeboorte te maken. Er is al eerder een topic geweest over lekkende borsten. Ik zelf heb het al sinds week 18, gelukkig alleen 's nachts, maar soms ook een drukje overdag.
Het is een goede voorbereiding van je borsten op de borstvoeding, wat overigens niet wil zeggen dat wanneer je geen lekkende borsten hebt tijdens de zwangerschap, dat je dan daarna geen borstvoeding kunt geven. Het verschilt per vrouw  of je er last van hebt. Je kunt zoogcompressen gebruiken. Ik vind die vrij dik en je ziet ze zitten in je bh.
Ik gebruik als het echt nodig is, lilypads. Die zijn niet dik en kun je zelfs zonder BH dragen.

Liefs

hoi.

ik heb het ook.
vk zegt goed teken, ze zegt dat ik nu hoogst waarscheinlijk goede kans heb van slagen wat betreft borstvoeding.

maar aan de andere kant zegt het ook niets, mensen die nog nooit een druppel hebben verloren hebben acuut na de bevalling melk.
het is gewoon vast wakker geworden .

xxx

Hallo Martine,

Geen zorgen ik ben nu 30 weken en 5 dagen zwnager en heb al vanaf week 16 lekkende borsten. Voornamelijk met slapen, maar overdag druppeld er ook wel eens het een en 't ander. En er is nog niets te vroeg geboren! Alleen maar een goed teken volgens de vk. Dat betekend dat je melkklieren goed ontwikkeld zijn.

Groetjes Angela

Geen zorgen maken hoor!
Ik lek al vanaf 16 weken (wel erg vroeg), ben nu 30 weken zwanger en als ik 's morgens wakker wordt is mijn pyama nat en zelfs mijn hoeslaken.
Een paar weken geleden hing ik tegen mijn mannetje aan. Ik zei tegen hem hoe kom je aan die vlek in je shirt? Kwam dus van mijn borsten.
Ik hoop dat het een goede voorbode is voor straks.

Groetjes

Terug
Bovenaan