nu al naar drie flessen?

Hoi, mijn dochtertje van bijna 6 maanden wil sinds kort niet alle vier haar flessen leegdrinken. Vandaag hield ze zelfs de helft over van een fles. Ze krijgt al groente en fruit. En ook ben ik begonnen over te gaan op opvolgemelk. Zou het kunnen dat ze geen behoefte meer heeft aan de vierde fles?

Groetjes, Emmy

Dat kan idd. Moet je Eveline maar eens vragen. Je kunt ook een fles gaan vervangen door er een papje van te maken met rijstebloem en dit met de lepel te gaan geven.
Zo doen wij dat nu bij de laatste fles.
Groetjes Veerle

als ze goed groente en fruit eet kun je smiddags een fles laten vallen en een tussendoortje geven (rijstewafel ofzo).boas drinkt ook niet meer al zn flessen leeg,maar ik verkrijg het maar niet over mn hart om de fles van 4 uur te laten vervallen.ik vind t zo lekker voor hem.misschien over een poosje.
groetjes kari

sow naar 3 flessen al?

wij zitten nog op advies van het cb op 5 flessen en Alana is nu 5 maanden en een wek.
ze wil de laatste fles helemaal niet en word er ook niet voor wakker, hebben het een keer overgeslagen en toen sliep ze ook gewoon door, niks aan de hand.
begin me nu toch echt wel af te vragen of ze die laatste wel nodig heeft, maar ben een beetje huiverig om tegen het advies van het cb in te gaan. bang dat ik het dan fout doe en dat ze te kort gaat komen.
ze woog iets meer  dan  een maand geleden toch tegen 7 kilo aan en ze is nu duidelijk veeeel zwaarder geworden.
schat haar zelf nu tegen 8 a 9 kilo. hoe gaan jullie hiermee om?

groetjes Miranda

ow ik doe het vast ook niet goed maar hij heefd het gewoon op zo een manier
nodig ik geef s ochtens een fles om half 10  
s middags brood met 100 cc diksap om 13.30
15.30 weer een fles
19.30 groenten
21.30 de laatsten fles dus dat zijn 3 flessen    
en hij is geboren op  12 januari
gr stephanie

Vanaf 6 maanden mogen ze naar 3 flessen. Dus als je kindje het trekt, prima toch? Ik heb liever dat ze 3 flessen goed drinkt, dan dat ze steeds van die kleine beetjes 'snackt'. Voorwaarde is wel dat je kindje goed groenten en fruit eet en dat je opvolgmelk geeft.

Succes!

Eveline

ps: Geadviseerd wordt om 's morgens pap (rijstebloem of bambix) te geven, dat vult meteen lekker voor de rest van de dag.

He Miranda, gewoon lekker naar vier flessen gaan hoor! Je moet niet te strak naar het cb luisteren, je kan beter naar je kindje kijken en wat die nodig heeft dan dat je je aan hun regeltjes wil houden. Als je kindje groeit en tevreden is doe je het goed, hier is ons mannetje net vijf maanden en zit ook tegen de 7 kilo en hij doet het al een maand met vier flesjes. Vertrouw op je zelf!

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan