Nu al nerveus, zucht

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben hier voor het eerst. Wij hebben nl besloten voor 'n tweede ukkie te gaan. Ben al mama van 'n meissie van 16 maanden. Van haar was ik onverwachts zwanger. Bij nader inzien heerlijk dat ik zo opeens  zwanger werd, scheelt weer nervositeit van "gaat het allemaal wel lukken".  
Nu gaan we er dus helemaal bewust voor. En ik vind het niks om er zo mee bezig te zijn! Ik vind het naar dat ik niet weet wanneer het raak zal zijn. Worst case scenario's te over, zoals:  het duurt vast 'n jaar omdat ik er zo mee bezig ben. Dan krijg ik 'n miskraam waarna het vervolgens weer 'n jaar duurt!
Ik weet het, ik ben vreselijk. Ik wil graag alles in de hand hebben en dat kan natuurlijk helemaal niet. Ik zou het zo graag van me af willen zetten en er gewoon over 'n half jaar weer eens aan denken (als het dan nog niet raak is). Hoe verzet ik mijn zinnen en accepteer ik dat het loopt zoals het loopt!
He, lekker om het even van me af te typen.
Liefs.

van harte welkom leuk dat je er bij komt!!!!!!!! hier kun je je hart ff luchten

Hoi Femke!

Je wilt van jezelf er niet zo bezig zijn maar het is o zo herkenbaar hoor! Ik heb zelf al twee zoontjes. Toen hebben we besloten voor een derde kindje te gaan en ik was er ook zo mee bezig. De eerste twee weken van je cyclus gaan nog wel omdat je dan nog het gevoel hebt dat je er iets aan kan doen (namelijk veel klussen ) maar die laatste twee weken zijn slopend. Dan zit je jezelf op te vreten en vreselijk te letten of je al iets merkt. Tja.. ik ben nu net zwanger (ronde 4). Ik ben de eerste twee maanden heel actief geweest op dit forum maar daardoor liet het me ook niet los. Ondanks dat het, net als jij, zo lekker is alles van je af te typen. Toen heb ik besloten me wat meer op de achtergrond te houden en wat meer te genieten. Dat lukte.... tot een week voor mijn NOD, toen ben ik weer op het forum gegaan om de week door te komen. Dus je bent zo erg nog niet! Het is heeeeel normaal!

Maar het komt echt goed. Hopelijk komt het mooie weer aan, ga genieten en probeer het lekker druk te hebben met andere dingen. Bij mij heeft het gewerkt! Hopelijk bij jou ook!

Heitje

Wij hadden bij de eerste al het idee dat we, als alles goed ging, wel grag snel een tweede zouden willen. De eerste 5 maanden na de geboorte van ons zoontje werd ik niet eens ongesteld, door de borstvoeding, dus was ik minder of niet vruchtbaar. Lekker makkelijk. Nu gebruiken we nog steeds geen voorbehoedsmiddelen. Ik hou alleen een klein beetje rekening met wanneer ik denkdat mijn eisprong is. Maar door een vreselijk onregelmatige cyclus is dat verre van betrouwbaar.
Mijn zoontje is nu 9 maanden en langzaamaan komt het idee dat het wel weer erg leuk zou zijn. Ik vind juist dat de druk er nu af is, omdat we er al een hebben. En daar genieten we ontzettend van. Toen hij 7maanden was, was ik op een gegeven moment 7 weken niet ongesteld. Ik moet zeggen dat ik toen wel even in de rats zat, want ik vond het nog wat te vroeg. Maar het was toen alleen een cyclus die wat moeite had om op gang te komen.
Ik kan je weinig tips geven, maar ik hop dat alles goed zal gaan; een beetje vlot en zonder miskraam.
groetjes
greet

Hoi Femke...

Ik wou dat ik je nog een andere tip kon geven om er niet mee bezig te zijn...
maar bealve van het weer hopelijk gaan genieten als het weer beter wordt...en andere dingen doen..weet ik het ook niet...Ik ben zelf net ronde 19 ingegaan...ik ben er veel mee bezig weer even...maar dat bezinkt bij mij altijd weer een beetje...zodanig dat ik denk er niet negatief mee bezig te zijn..omdat ik geaccepteerd heb dat het bij mij veel langer duurt...Maar aan de andere kant ga iben ik ook de mmm ingegaan en dat is ook wel moeilijk..maargoed meid dat gaat bij jou niet gebeuren hoor!
Succes Femke!

Liefs Linnepinnie

Hoi Femke,

Ik ken dat probleem...ik ben ook zo'n ongelofelijke controle-freak... en laat dit nu net iets zijn dat we absoluut niet zelf kunnen regelen. BALEN!!
Wij zijn sinds deze maand bezig voor een eerste, super spannend allemaal. Ik ben ook constant aan het denken over zwangerschappen, baby's en alles wat er maar bij kan komen kijken. Ik kijk er ook zo ontzettend naar uit om zo'n schattig klein ding van ons tweetjes in mijn armen te kunnen houden.

Maar we duimen dat het snel raak zal zijn voor iedereen hier op het forum.

Veel succes,

Chouki

Wat 'n fijne en lieve reacties allemaal! Dat van dat mooie weer dat eraan komt zal inderdaad wel helpen :) In de tussentijd geniet ik gewoon volop van m'n meissie en 'n nieuw huis in aantocht. En verder houd ik gewoon 'n maand of 7 in m'n hoofd, dus ga ik ervan uit dat het in januari raak is. Op die manier hoop ik niet van maand op maand te gaan leven.
liefs, Femke

Terug
Bovenaan